Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 6 Iunie 2013
10 trofee și 23 de diplome la prima ediție Biz PR Awards

10 trofee și 23 de diplome la prima ediție Biz PR Awards

Revista Biz și Unlock Market Research au lansat rezultatele studiului “Top agenții de PR” în cadrul evenimentului PR and the WEB, organizat miercuri, 5 iunie, la Howard Johnson Grand Plaza Hotel. Conform rezultatelor studiului, industria de PR românească este o piață cu potențial de creștere, având o valoare de peste 36 de milioane de euro în 2012. Cel mai mult însă are nevoie să se dezvolte la capitolul competitivitate și transparență.

Studiul reprezintă prima cercetare de profunzime a pieței luând în calcul pentru realizarea clasamentelor atât indicatori  subiectivi precum notorietatea agențiilor, ratele de angajare ale agențiilor, potențialul agențiilor de a fi invitate la pitch-uri și nivelul de percepție privind competența, cât și indicatori obiectivi precum procentul de creștere a cifrei de afaceri în 2012 comparativ cu 2011, fee-urile încasate de agenții, profitul, numărul de angajați, numărul de clienți.

Din cumularea acestor indicatori a rezultat un clasament al industriei de PR din România cu următorul top 10:

1. GMP PR
2. McCann PR
3. Graffiti PR  Top 20 agentii de PR
4. The Practice
5. GolinHarris
6. DC Communication
7. Rogalski Grigoriu PR
8. 2active PR
9. Premium PR
10. Image PR

Ce cred clienții despre agențiile de PR?


In relatia dintre companii si agentii, o prima particularitate care reiese din studiul Unlock Market Research peste consecventa mentinerii contractelor. 44% dintre clienti sunt foarte multumiti de agentia cu care lucreaza, 50% spun ca iau in considerare schimbarea agentiei de PR mai tarziu de 3 ani si doar 20% dintre companii intentioneaza in mare masura sa isi schimbe agentia de PR in urmatorul an.

Creativitatea (33%), profesionalismul, seriozitatea, rapiditatea intelegerii cerintelor (32%), consultanta strategica (28%), promptitudinea (14%) si flexibilitatea (12%) sunt printre aspectele de care clientii sunt cel mai multumiti. La capitolul nemultumiri tot creativitatea este pe primul loc, mai exact absenta ei, 16% dintre clienti declarandu-se nemultumiti de lipsa creativitatii.

Clientii se manifesta de asemenea nemultumiti de costurile mari (12%), lipsa de abordare strategica (11%), lipsa de experienta a angajatilor agentiei (11%), lipsa de promptitudine si flexibilitate (11%), comunicarea defectuoasa (9%) si superficialitatea agentiilor (9%). In luarea deciziei de a lucra cu o agentie de PR cel mai mult conteaza, in egala masura, seriozitatea implementarii si atingerea obiectivelor de campanie si de brand (98%). In mare foarte mare masura conteaza: profesionalismul echipei (95%), capacitatea strategica (93%), creativitatea (89%), angajatii cu experienta (86%).

In proportii ceva mai mici, printre factorii in luarea acestei decizii se numara rata de retentie a clientilor (56%), portofoliul de clienti (46%), notorietatea agentiei (39%), retentia angajatilor agentiei (33%). Apartenenta agentiei la o retea internationala (18%) si premiile castigate de agentie (12%) conteaza in mai mica masura in alegerea agentiei de PR. Serviciile pentru care agentiile sunt angajate sunt in mare masura cele traditionale industriei: relatii media si cu influentatorii (81%), comunicare de criza (68%), consultanta in comunicare integrata (63%), organizare si management de evenimente (63%) si corporate social responsability (61%). Doar 56% dintre respondenti spun ca ar angaja o agentie de PR pentru comunicare online.

Din cercetare au rezultat de asemenea câteva clasamente în baza indicatorilor calitativi:
Top 10 cele mai competente agenții
Top 10 cele mai cunoscute agenții
Top 10 cele mai angajate agenții
Top 10 agenții cu cel mai mare potențial de a fi invitate la pitch-uri.

Cercetarea a indicat și un clasament al celor mai cunoscuți profesioniști în PR din România.

Printre premiile acordate se numără:

Cea mai cunoscută agenție - McCann PR
Cea mai competentă agenție - DC Commmunication
Agenția cu cel mai mare potențial de a fi invitată la pitch-uri - GMP PR
Cel mai cunoscut profesionist în PR - Ioana Mănoiu, Managing Partner, GMP PR
Viziune în PR - The Practice
Agenția cu cea mai bună rată de new business în 2012 – GolinHarris
Cea mai premiată agenţie în 2012 - The Practice

Metodologie

Cercetarea a cuprins doua etape: colectarea si centralizarea de date de la jucatorii de PR din piata (agentii active in Bucuresti) si o cercetare derulata de Unlock Market Research in intervalul 30 aprilie – 15 mai (Computer Assisted Web Interviews) pe un esantion reprezentativ de clienti ai serviciilor de PR din companii de top din Romania (directori de marketing, manageri de PR, manageri de Public Affairs & Comunicare).

Esantionul de respondenti a fost alcatuit in proportie de 81% din profesionisti care lucreaza in domeniul comunicarii de cel putin sase ani. Respondentii au fost persoane din industrii diferite, cu profil de business si structura interna a companiei variata si au fost selectati din Top investitori in publicitate, Top 200 companii din Romania cu cea mai mare cifra de afaceri si dintre clientii activi ai agentiilor de PR incluse in studiu.

Extra Info


Biz este o revistă de afaceri avangardistă care oferă proiecte jurnalistice creative, conținut viu și abordări unice asupra mediului de business local și internațional. Lansată în anul 2000, Biz a fost prima revistă de afaceri din România, impunându-se prin premiere în print, evenimente de business, proiecte speciale și căutând mereu să abordeze mediul de afaceri dintr-o perspectivă inedită și interesantă pentru cititori.

Cu o apariție bilunară, are ca public-țintă manageri cu vârste între 25 și 45 de ani. Tirajul revistei este de 10.000 de exemplare pe număr, auditate de BRAT, dintre care 6.200 sunt abonamente. Se distribuie în zonele urbane din țară.

Unlock Market Research este o companie de cercetare de piață din România formată dintr-o echipă de 23 de profesioniști, specializați în sociologie, statistică-matematică și marketing. Serviciile Unlock Market Research includ designul și desfășurarea de studii de cercetare calitative și cantitative pentru obiective specifice strategice de brand și categorie: poziționare de brand, planificare de portofoliu, audit de brand, extensii de brand, comunicare de brand, segmentare motivațională, segmentare pe baza ocaziilor de consum, generare de insight, determinarea performanței ambalajelor sau produselor, precum și ateliere explorative pentru generarea de insight-uri, poziționare sau dezvoltare de concept de produs sau de comunicare.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare