Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 23 Septembrie 2014
2014: Primul an de creștere a pieței media din România, după 5 ani de declin

2014: Primul an de creștere a pieței media din România, după 5 ani de declin

Potrivit estimărilor Zenith România, piața locală de publicitate va crește cu 2.8% până la finalul anului 2014, evoluție datorată în principal expansiunii mediului digital (+12%). Se așteaptă că până la sfârșitul acestui an, totalul investițiilor din media să ajungă la suma de US$ 394 milioane.

Mobile-ul devine segmentul de publicitate cu cel mai mare progres

Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzand display, classified, search si in-app ads livrate pe smartphone-uri si tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapida evolutie, sustinuta atat de cresterea penetrarii acestor dispozitive si dinamica lor tehnologica , cat si de introducerea unor noi formate, ce le permit clientilor de publicitate sa angajeze utilizatorii in mod creativ.

Cu toate ca inregistreaza cea mai mare crestere (+30%), segmentul mobile atinge o pondere in continuare redusa (5% din totalul investitiilor digitale). Preconizam ca la sfarsitul anului viitor va ajunge la 6 - 6.5% din publicitatea online, pe masura ce dispozitivele mobile vor prolifera si se vor diversifica.

TV-ul ramane mediul care atrage cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (64%), urmat de digital cu 14% si outdoor cu 10%.

La nivel de macro categorii, Produsele Alimentare (16%), Medicamentele & Produsele pentru sanatate (14%), FMCG - non alimentare (12%) si Retail-ul (10.1%)acopera jumatate din totalul investitiilor media.

La nivel global, digitalul contribuie la cresterea cu 5 - 6% a consumului de publicitate

Dezvoltarea accelarata a tehnicii digitale va ridica piata globala de publicitate cu 5.3% in 2014, de la 3.9% in 2013. Investitiile media la nivel global vor atinge US$ 523 miliarde in cursul acestui an.

Publicitatea online este mediul cu cea mai rapida evolutie (+ 17.1% in acest an).
Noua tehnologie aduce o imbunatatire a mai multor arii din sfera publicitatii online. Formate de publicitate imbunatatite fac display-ul mult mai atragator si interactiv pentru consumator. In acelasi timp, programmatic buying-ul evolueaza spre targetarea mai sofisticata si mai eficienta a audientei. Zenith estimeaza ca display-ul va continua sa creasca si in urmatorii doi ani, cu o rata anuala chiar mai mare decat cea inregistrata pana in 2013 (15.8% intre 2014 si 2016 fata de 12.3% intre 2010 si 2013).

Extra Info

Zenith Romania, parte a reţelei internaţionale ZenithOptimedia, este una dintre cele mai puternice agenţii de comunicare din România. Zenith Romania ofera un spectru complet de servicii de comunicare media – strategie si planificare, cumparare de spatiu, offline si online, research (consumator, branduri si canale de comunicare), evaluare ROI, precum si servicii specializate: Newcast pentru proiecte de continut, media non-convenţională şi execuţii non-media si Zed Digital, divizia de servicii digitale.

Zenith este The ROI Agency. Şi-a câştigat poziţia pe piaţa din România prin implicare, inovatie si performanţă, prin proiecte care au adus profit şi succes clienţilor din portofoliu, companii de top locale şi internaţionale, printre care: Carrefour, Ficosota, ING Group, L'Oréal, Nestlé, Orkla Foods, Reckitt Benckiser.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare