Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 24 Aprilie 2014
40% dintre români estimează că vor face mai mult sport anul următor

40% dintre români estimează că vor face mai mult sport anul următor

„SPORT IN ROMANIA – The link between brands, companies and sports”, raport de cercetare realizat de Quantix Marketing Consulting, analizează percepțiile și comportamentele românilor legate de sport, precum și percepțiile românilor despre companiile care se asociază cu sportul și face parte din seria SMARK Research.

de Teodora Ieșeanu

Conform datelor din raport aflăm că:
• 50.7% dintre români practică cel puţin o activitate sportivă pe an, iar 61% cel puţin o dată pe lună;
• 65% dintre români știu să înoate. Vârsta medie la care au învățat este 12 ani;
• 40.5% dintre respondenți estimează că vor face mai mult sport în anul următor, față de 15% care consideră că vor face mai puțin;
• Dintre românii care au copii, aproximativ 71% susțin că acesția practică o formă de sport (peste 3 sferturi ca amatori, fără a fi înscriși la vreun club). Cei mai mulți copii între 3-18 ani practică dansuri (în diverse forme);
• 55% dintre români apreciază că o dietă vegetariană duce la scăderea performanțelor în sport;
• Peste 2 treimi dintre români apreciază transmisiunile de evenimente sportive live;
• Postul preferat pentru informare pe teme de sport este ProTV, la foarte mică distanță de canalele Digi Sport.

Metodologie

Faza calitativă
• Realizată atât în pregătirea etapei cantitative (exploratoriu) cât și la final (cu rol explicativ, interpretativ)
• Pe bază de interviuri în profunzime (12) şi diade (2)
• Discuțiile s-au purtat semistructurat, cu interlocutori având vârste între 25-55 ani, bărbați şi femei, implicați în sport ca practicanți, la nivel amator sau de performanță, membri ai ONG-urilor de profil, organizatori de evenimente sportive, oameni de business care susțin sportul, angajați în cadrul unor corporații
• Durata unui interviu: între 45-90 minute
• Perioada de desfășurare a etapei calitative: octombrie 2013 – martie 2014

Faza cantitativă
• Eșantion 882 respondenti
• Marja de eroare +/- 3.3% (pentru un nivel de încredere de 95%)
• Culegerea datelor: online, noiembrie-decembrie 2013
• Durată chestionar: aproximativ 30 minute
• Populația țintă: urban, 18-70 ani

Studiul este îmbogățit cu o componentă de desk-research, pentru completarea imaginii de ansamblu asupra temei.

Raportul de cercetare “SPORT IN ROMANIA - The link between brands, companies and sports” este un instrument dedicat companiilor şi brandurilor care sunt interesate de asocierea cu sportul. Legătura între branduri şi sport este una firească şi des întâlnită, atât pe plan mondial, cât şi în România. Studiul vine cu date actuale despre gradul în care sunt practicate sporturile în România, despre percepţii şi comportamente ale românilor legate de sport. Raportul oferă o diagnoză a sportului de masă şi de performanţă, extrem de utilă decidenţilor de marketing şi business în general. Această cercetare este un prim pas dintr-o iniţiativă venită să sprijine dezvoltarea sportului din ţara noastră, prin aducerea faţă în faţă a celor care pot ajuta fenomenul sportiv din România şi a celor care sunt conectaţi la acesta.

Extra Info

Quantix Marketing Consulting este o companie specializată în cercetare de marketing şi consultanţă strategică. Quantix este partenerul tehnic al proiectelor SMARK Research şi dezvoltatorul unor servicii particularizate în domeniul cercetării şi consultanţei, create pentru a maximiza impactul de business al insight-urilor. O companie locală de tip antreprenorial, Quantix este iniţiatoarea platformei Sport Insights, care oferă informaţii relevante şi consultanţă brandurilor şi companiilor implicate în lumea sportului.

Inovaction Market Research este o companie care operează în industria în rapidă dezvoltare de cercetare de marketing online din România. Fondată în 2006, Inovaction Market Research este specializată în oferirea de servicii de colectare de date şi procesare de date pentru diferite tipuri de clienţi. Agenţia are acoperire naţională şi este furnizorul răspunsurilor panelului pentru acest studiu.

SMARK Research este un serviciu asociat comunităţii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pieţei şi sunt oferite soluţii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate în colaborare cu cele mai importante firme de research din România.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare