Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 11 Octombrie 2017
68% dintre antreprenorii români s-au confruntat cu cel puțin o criză de imagine în 2017

68% dintre antreprenorii români s-au confruntat cu cel puțin o criză de imagine în 2017

Conform unui studiu GMP PR realizat împreună cu CITR Group, numărul antreprenorilor care s-au confruntat cu crize de imagine în ultimul an a crescut de la 60% în 2016 la 68% în 2017. Cu toate acestea, 74% dintre ei nu cred că se vor mai confrunta cu o astfel de problemă în viitorul apropiat.

Majoritatea (60%) consideră că la baza unei crize stau problemele interne și deciziile de business, mai puțin social media (26%) sau produsul în sine (14%).

Deși numărul celor care și-au angajat intern o persoană care să se ocupe de comunicare a crescut de la 38% în 2016 la 47% în 2017, în continuare scenariul de criză și manualul reprezintă o tehnicitate  intangibilă. Doar 22% au lucrat pe scenarii de posibile situații care le pot afecta reputația și doar 7% au întâlnit aceste scenarii într-un manual.

Social media rămâne în continuare un teritoriu virgin pentru cei mai mulți dintre ei: doar 28% o folosesc în situații de criză, deși 45% cred că e importantă în comunicare. Este totuși o îmbunătățire față de anul precedent când 72% nu foloseau deloc social media în comunicarea corporate și nici nu o luau în calcul în cazul unei crize de imagine.

Companiile și brand-urile de azi trebuie să învețe să gestioneze efectele transparenței și ale fenomenului social media. Nu mai este suficient să ieși cu un produs bun pe piață dacă nu știi să gestionezi social media sau comunicarea cu publicul țintă. Am trecut demult de perioada situațiilor de criză gestionate prin media relations sau «cunoștințe». Trăim vremuri în care un om are puterea de a distruge un brand printr-un simplu post pe Facebook. Vremuri în care brand-urile trebuie să învețe să gestioneze critici dure la adresa lor. Antreprenorii români trebuie să accepte această realitate și să înțeleagă că nu se pot ascunde la infinit în spatele încrederii în mesajul «Made in Romania»”, a spus Ana-Maria Diceanu, Head of Crisis Department și Senior Partner GMP PR.

“Companiile românești se confruntă cu o realitate dificilă. Pe de o parte, sunt crizele de imagine care contribuie la deteriorarea încrederii în companie și, pe de altă parte, societatea și mediul de afaceri nu încurajează antreprenorul care eșuează. In acest context, este important ca societatea să privească ca pe o oportunitate orice situație dificilă, să sprijine antreprenorii cu experienţă şi să nu se grăbească în a le atribui eticheta eşecului. Pe de altă parte, antreprenorul român trebuie să învețe să anticipeze situațiile cu risc, să controleze procesul de gestionare a acestora și să le depășească cu cât mai puține efecte negative asupra companiei”, spune Andreea Anghelof, Managing Partner CITR Group.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 85 antreprenori din România, majoritatea având între 20 și 100 de angajați și afaceri de cel puțin cinci ani.

Extra info

Fondată în 2007, GMP PR, parte a GMP Group, este una dintre cele mai importante agenţii de relaţii publice din România. De-a lungul timpului, activitatea agenţiei a fost recunoscută local şi internaţional la competiţii precum Sabre Awards, European Excellence Awards sau Romanian PR Award.

Printre distincţiile primite se numără „Best use of PR Evaluation”, „Newcomer European Agency of the Year”, „Best European Launch” sau „Romanian PR Agency of the year”. În 2016 agenția a fost implicată într-o campanie considerată Campania Anului în România, cea în urma careia 1 iunie a deveit Zi Liberă Națională, agentia fiind distinsa cu PR Innovator of the Year si PR For Greater Good.

CITR Group asistă companiile în procesul lor de recuperare prin furnizarea soluțiilor de reorganizare, restructurare și investiții. Grupul are resurse pentru gestionarea tuturor domeniilor de business, atât în, cât și în afara procedurilor judiciare. Fondat în 2014, misiunea acestuia este anticiparea nevoilor antreprenorilor și îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite companiilor, astfel încât orice impas economic să fie transformat într-o oportunitate de business.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare