Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 13 Ianuarie 2015
Brandurile și generația Millennials

Brandurile și generația Millennials

Generatia Millennials abordeaza ideea de fericire intr-un mod radical diferit de cel al celorlalte generatii, determinand implicatii profunde asupra marketing-ului de brand. Aceasta e concluzia esentiala a ultimului studiu global ZenithOptimedia, reteaua din care face parte Zenith Romania, asupra vietii celor din generatia Millennials, cei care astazi sunt intre 18 si 34 ani. Studiul e sugestiv intitulat “In cautarea fericirii” (The Pursuit of Happiness).

Pentru a intelege rolul pe care il poate juca un brand in viata tinerilor, am stat de vorba cu peste 6000 de “millennials” din peste 10 tari, in mediul digital si am creat un portal global destinat colectarii opiniilor angajatilor agentiei din toate birourile din lume, care fac parte in aceasta generatie.

Millennials resping atat manifestarile generatiei Baby Boomer (persoanele nascute in perioada de explozie demografica de dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial), cat si aspiratiile consumeriste ale tinerilor din anii ‘80 si ’90. Sunt generatia cu cea mai mare inclinatie catre fericirea individuala.

In contrast cu idealurile hedoniste ale generatiilor anterioare, tinerii din categoria Millennials considera sanatatea, stabilitatea financiara, cariera, educatia si urmarirea propriilor visuri si pasiuni ca fiind definitorii pentru dobandirea fericirii. Aceasta generatie are nevoie sa detina controlul pentru a se bucura de avantajele libertatii.

Recesiunea extinsa, dezvoltarea tehnologica si extinderea libertatilor individuale le-au modelat atitudinea fata de viata. Acestia si-au fondat conceptul de fericire pe baza unui cumul de factori, care se pot imparti in doua categorii cheie: libertatea si controlul.

Cei care detin controlul carierei se declara cu 56% mai fericiti decat cei care nu au control in aceasta zona. Cei care au control asupra pasiunilor si intereselor lor sunt cu 55% mai fericiti. Iar cei care detin controlul asupra vietii sociale sunt cu 35% mai fericiti.

Este vital pentru fericirea acestei generatii sa detina “experiente memorabile”. E important cum te manifesti ca individ, nu ce bunuri detii. Astfel, nu e surprinzatoare importanta retelelor sociale in viata lor, social media reprezentand principala platforma de expunere a povestilor de viata. Si perspectiva asupra maturitatii difera de cea a generatiilor anterioare.

Doar 17% dintre ei vad in achizitionarea unei case un reper al maturitatii, si doar un procent putin trecut de 20% considera casatoria un indicator al faptului ca au devenit maturi. Mai putin de jumatate (39%) vad in plecarea din casa parintilor un element cheie al maturitatii lor.

Reperul maturitatii pentru tinerii de astazi este reprezentat de urmatoarele aspecte: rezolvarea problemelor (47%), luarea deciziilor (59%) si independenta financiara (60%).

Oportunitatile relevate de studiu ne-au condus catre conceperea unui “Manifest de Marketing”, care le permite brandurilor clientilor nostri sa se angreneze intr-un angajament semnificativ si durabil cu generatia Millennials:
1. Ii ajuta pe cei din generatia Millennials sa aiba o viata mai implinita
2. Ii ajuta sa performeze la adevaratul potential
3. Le ofera experiente de brand memorabile
4. Le permite sa ia decizii intelepte
5. Ii ajuta sa isi construiasca propria poveste de viata
6. Le ofera si le faciliteaza controlul
7. Respecta relatia cu brandul

Studiul a cuprins 10 tari: Argentina, Australia, China, Franta, Mexic, Rusia, Spania, Emiratele Arabe, Anglia si USA. Studiul calitativ online a avut un numar de 300 de participanti, iar cel cantitativ – 5800 de participanti. Am creat si un portal intern pentru a strange comentarii si experiente din cadrul retelei noastre in peste 262 de birouri.

Extra Info

Zenith Romania, parte a reţelei internaţionale ZenithOptimedia, este una dintre cele mai puternice agenţii de comunicare din România. Zenith Romania ofera un spectru complet de servicii de comunicare media – strategie si planificare, cumparare de spatiu, offline si online, research (consumator, branduri si canale de comunicare), evaluare ROI, precum si servicii specializate: Newcast pentru proiecte de continut, media non-convenţională şi execuţii non-media si Zed Digital, divizia de servicii digitale si performance marketing.
Zenith este The ROI Agency. Şi-a câştigat poziţia pe piaţa din România prin implicare, inovatie si performanţă, prin proiecte care au adus profit şi succes clienţilor din portofoliu, companii de top locale şi internaţionale, printre care: Carrefour, Ficosota, ING Group, L'Oréal, Nestlé, Orkla Foods, Reckitt Benckiser.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Maria
9 Februarie 2015, 15:39
Generaţia "millennials" (persoanele care în prezent au vârsta cuprinsă între 18 şi 34 ani) abordează ideea de fericire într-un mod radical diferit de cel al celorlalte generaţii, determinând implicaţii profunde asupra marketingului de brand.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare