Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 5 Decembrie 2008
Burger King “exploatează populaţiile indigene sărace”

Burger King “exploatează populaţiile indigene sărace”

Campania Burger King cu sloganul “cel mai autentic test culinar” se foloseşte de imaginea ţăranilor transilvăneni şi de cea a locuitorilor Thailandei şi Groenlandei pentru a defini populaţiile indigene sărace, care savurează pentru prima dată produsul fast-food.

de Floriana Scânteie

Agenţia Crispin Porter & Bogusky, împreună cu shop-ul de creaţie MDC Partners, creatorii campaniei globale Burger King care va debuta în acest weekend sun numele “Whooper Virgins”, şi-au propus să convingă consumatorii că sandvişurile Whopper sunt mai gustoase şi mai apreciate decât cele ale lanţului de fast-food rival, McDonald's, folosind în acest sens nişte spoturi de teasing prin care internauţii sunt direcţionaţi către site-ul campaniei (www.whoppervirgins.com), anunţă Mediafax.

Pe platforma online, internauţii pot urmări reacţiile reprezentanţilor mai multor grupuri etnice din afara Statelor Unite ale Americii la degustarea preparatelor lanţului american de fast-food, în cadrul "celui mai pur test al gustului", cum numeşte Burger King experimentul. Printre cei care testează burgerii şi le judecă savoarea se numără ţărani thailandezi, dar şi transilvăneni care gustă pentru prima oară preparate fast-food "exotice".

"Pentru a afla cât mai multe despre burgerul favorit al Americii a trebuit să părăsim America", spun iniţiatorii campaniei. "Dacă vrei o părere adevărată despre un burger, trebuie să întrebi pe cineva care nu are în limba nativă nici măcar un cuvânt echivalent pentru burger", adaugă ei.

Pentru a realiza execuţiile din cadrul campaniei, echipa de filmare a călătorit 20.000 de kilometri, spoturile documentar folosind ca recuzită 13 avioane, un elicopter şi două sănii trase de câini.

Campania a fost regizată de Stacy Peralta, premiat în trecut pentru filmele documentare despre comunităţile de skateboard-eri - "Dogtown and Z-Boys"- şi de surferi - "Riding Giants". Documentarul despre populaţiile indigene care degustă burgeri promite o experienţă similară cu cea a reportajelor “National Geographic”.

Primele reacţii la spoturile de teasing Burger King nu au întârziat să apară în blogosferă, internauţii criticând lanţul de fast-food pentru că exploatează regiuni subdezvoltate în cadrul strategiilor de marketing. "Nu cred că populaţii indigene ar trebui folosite pentru a anima un public plictisit, care vrea să se amuze cu orice preţ", se indică într-un comentariu. Altul spune: "Ar fi mai bine ca aceşti oameni care suferă de foame să fie ajutaţi în sensul adevărat, nu să li se furnizeze atacuri de cord în cutii comestibile."

Pe site-ul YouTube, mai mulţi internauţi români comentează pe marginea spotului Burger King, care se deschide cu imaginea unei căruţe din Budeşti, în care sunt mai mulţi oameni de la ţară. “România nu este o ţară din lumea a treia. Sunt sigură că oamenii aceia au gustat hamburgeri, dar pur şi simplu nu le-au plăcut,” spune Simona Cîrstea. Alt vizitator al site-ului YouTube punctează că noi, românii, nu pierdem nimic dacă nu mâncăm aceste produse de tip fast-food, pentru că oricum nu sunt sănătoase.

Cei consideraţi a se afla la prima întâlnire cu un Burger King sunt numiţi în această campanie “Whooper Virgins”, dar concluzia la care vor ajunge după degustarea hamburgerului rămâne a fi dezvăluită probabil în următoarea reclamă.

Părerea specialistului

"Nu văd decât avantajele pe care acest spot le poate genera. Şi nu cred că asocierea brandului Burger King cu România poate crea probleme. Iar numele Burger King are şanse să fie la fel de des rostit ca numele Cadburry, după ce aceştia din urmă au lansat "Gorila". Deci spotul îşi face treaba cu brio. În concluzie, dacă e controversată, e bună," a explicat Dan Gherman, Group Creative Director la Ogilvy Group.

Nota editorului: Foto - AdAge.com

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Szakáts István
6 Decembrie 2008, 12:09
Vedeti raspunsul aici http://www.youtube.com/watch?v=3qYlExxr3ok
promo code november 2013
22 Octombrie 2013, 08:14
I love quotations because it is a joy to find thoughts one might have, beautifully expressed with much authority by someone recognized wiser than oneself.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare