Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 17 Mai 2012
Care sunt brandurile în care românii au cea mai mare încredere

Care sunt brandurile în care românii au cea mai mare încredere

Coform studiului Trusted Brands 2012, cel mai important studiu de piaţă asupra consumatorului în Europa, realizat de revista Reader’s Digest în 15 ţări europene, 2012 aduce confirmarea faptului că încrederea românilor în mărcile autohtone creşte constant. De asemenea, anul acesta, românii au început să creadă mai mult în instituţii şi au cea mai mare încredere de pe continent în Uniunea Europeană şi în viitorul acesteia.

de Teodora Ieşeanu
În România, rezultatele Trusted Brands 2012 au evidenţiat că, mai mult decât ceilalţi europeni, românii sunt fideli mărcilor care au reuşit să le câştige încrederea. La majoritatea categoriilor, liderii rămân aceeaşi, indiferent de schimbările care se produc pe piaţă. Mai mult, ocupanţii locului întâi îşi consolidează poziţia de la un an la altul, înregistrând creşteri constante ale procentului de încredere din partea consumatorilor. În top se situează categoriile Lactate (Danone, cu o creştere de 10% faţă de 2011), Produse de îngrijire a pielii (Nivea, 9% faţă de 2011), Agenţii de turism, Clinici private şi Vitamine (Paralela 45, Medlife şi Eurovita, toate cu o creştere de 8% faţă de 2011).

Există şi branduri care au reuşit să rămână pe prima poziţie în topul încrederii mai mulţi ani la rând (Philips la categoria Electrocasnice, Nestle la Cereale pentru mic-dejun, Visa la Card de credit).

Singura schimbare de lider a apărut la categoria Companii de asigurari: Astra Asigurari a reuşit, în 2012, sa detroneze Asirom la nivel de percepţie şi încredere.

Dupa ce, încă din 2010, studiul a consemnat revenirea în forţă a brandurilor româneşti, 2012 aduce confirmarea faptului că încrederea românilor în mărcile autohtone creşte constant. La categoria Automobile, de exemplu, încrederea în Dacia a crescut de la 16,5% (în 2010) la 21% (în 2012), iar la Ape minerale, Borsec a crescut cu 13%. Alte branduri româneşti care au înregistrat creşteri relevante în preferinţele consumatorilor în 2012 sunt Untdelemn de la Bunica, Vel Pitar şi Petrom.

Românii au început să aibă încredere în Instituţii

Marile surprize ale Trusted Brands 2012 au apărut la secţiunea Instituţii. Studiul a relevat că încrederea românilor în majoritatea instituţiilor a crescut considerabil faţă de 2011, iar în unele dintre acestea se menţine pe primul loc în Europa (Casatoria, Biserica). Dacă anul trecut, România s-a aflat pe ultimul loc în Europa la secţiunile încredere în Bănci şi Guvern, iar încrederea în Justiţie se situa cu 20% sub media europeană, în 2012 rezultatele înregistrează un trend ascendent.

Încrederea în Guvern a crescut cu 7%, cea în Justiţie cu 5%, iar instituţiile bancare au depăşit şi cele mai optimiste previziuni. Dupa ce, în 2011, încrederea în Bănci scăzuse la 29% , în ultimul an a crescut la 46%, depăşind cota de încredere din 2010, dar şi media europeană. Astfel, în 2012, românii au ajuns să aibă o încredere mai mare în bănci decât elveţienii (46%, faţă de 36% în Elveţia).

De asemenea, românii au cea mai mare încredere de pe continent în Uniunea Europeană şi, mai mult, în viitorul acesteia: 64% dintre respondenţi au încredere că Uniunea Europeană va rămâne stabilă în viitor, faţă de 38% media europeană.

La categoria Profesii, campionii încrederii la români rămân, la fel ca în anii trecuti, pompierii (93%), piloţii (90%) şi farmaciştii (79%). Respondenţii au acordat votul de blam politicienilor (doar 3% au încredere în ei), dealerilor de maşini (doar 14%) şi fotbalistilor (16%).

Câştigători Trusted Brands România 2012

Categorii europene:

• Automobile: Dacia
• Electrocasnice: Philips
• Computere personale: Dell
• Telefonie mobilă: Nokia
• Operatori telefonie mobilă: Orange
• Camere foto: Sony
• Agenţii de turism: Paralela 45
• Bănci: BCR
• Carduri de credit: Visa
• Companii de asigurări: Astra Asigurări
• Furnizori servicii internet: RCS & RDS
• Benzinării: Petrom
• Vitamine: Eurovita
• Remedii împotriva răcelii şi gripei: Nurofen
• Analgezice: Algocalmin
• Produse de îngrijire a părului: Head & Shoulder's şi Nivea
• Produse de îngrijire a pielii: Nivea
• Produse cosmetice: Nivea
• Detergenţi: Ariel
• Cereale pentru micul dejun: Nestle

Categorii locale:

• Produse de panificaţie: Vel Pitar
• Produse lactate: Danone
• Produse din carne: Cris-Tim
• Ulei de gătit: Untdelemn de la Bunica
• Condimente: Fuchs
• Ape minerale: Borsec
• Hrană pentru animale: Pedigree
• Clinici private: Medlife
• Cafea: Jacobs
• Pastă de dinţi: Colgate
• Retailer îmbrăcăminte: Zara
• Retailer electrocasnice: Domo
• Săpun: Dove
• Deodorant: Nivea
• Centre comerciale: Kaufland
• Cotidiene: Adevărul
• Staţii radio: Europa FM
• Staţii TV: Pro TV

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie - noiembrie 2011, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 15 tari europene: Austria, Belgia, Republica Ceha, Croatia, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Slovenia si Suedia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 226.325 de chestionare cu intrebari deschise.

Trusted Brands 2012 s-a desfăşurat concomitent în 15 ţări europene, printre care şi România, respondenţii având la dispoziţie pentru a alege 20 de categorii comune celor 15 ţări şi un număr de maximum 18 categorii locale. Participanţii la sondaj nu au primit variante de răspuns, ci au fost rugaţi să nominalizeze ei înşişi mărcile în care au încredere şi să le evalueze apoi în funcţie de "Calitate", "Valoare excelentă", "Imagine puternică", "Înţelegerea nevoilor clienţilor" şi „Responsabilitate socială”.

Extra Info

Compania Reader's Digest a fost infiintata in 1922, in SUA, si functioneaza in peste 60 de tari. Publicatia Reader's Digest a devenit cea mai citita revista din lume, numarand peste 70 milioane de cititori in intreaga lume. In Romania, publicatia s-a lansat in noiembrie 2005 si a devenit cea mai vanduta revista de interes general din Romania.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare