Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 17 Decembrie 2013
Ce brand-uri iubesc părinții și copiii

Ce brand-uri iubesc părinții și copiii

Copiii preferă Coca-Cola, iar părinții vor să le dea Napolact, arată studiul Top Kids Brands realizat de Open-I Research la inițiativa Radio ITSY BITSY, care analizează percepția părinților asupra brand-urilor pentru copii. Cercetarea vine în contextul preocupării ITSY BITSY pentru sănătatea membrilor familiei și a grijii față de produsele promovate în cadrul programelor postului de radio.

de Teodora Ieșeanu
Kinder, Danone și Nestle sunt mărcile cel mai puternic percepute ca branduri destinate copiilor. Topul Notorietății ca mărci pentru copii este completat, în ordine, de Tedi, Milka, Dorna, Napolact, Barni, Tymbark și Hochland. Topul respectă în mare măsură ierarhia investițiilor în publicitate din ultimii ani. Practic, toate aceste mărci se află în topul celor mai mari investitori în publicitate, din categoriile mâncare și băutură.

Napolact
este considerat de către părinți cel mai sănătos brand pentru copiii lor. În Topul mărcilor sănătoase, Napolact este urmat de Zuzu, Dorna, Milli și Santal. Dacă Kinder, Danone și Nestle sunt categoric percepute de părinți ca brand-uri pentru copii, aceștia nu le consideră și cea mai sănătoasă alegere pentru cei mici. Kinder nu se clasează în top 10 mărci sănătoase, iar Nestle și Danone ocupă locurile opt, respectiv nouă în clasament. De asemenea, dacă Tedi și Tymbark se clasau în top-ul notorietății pe locurile 4, respective 9, în clasamentul mărcilor sănătoase băuturile răcoritoare sunt reprezentate doar de Santal.

Situația se schimbă însă dacă îi întrebi pe părinți ce mărci preferă copiii lor. Coca-Cola se clasează pe locul 1, mărcile de lactate și iaurturi lipsesc, apar însă mezelurile. Kinder, Milka, Barni, Hochland, Tedi, Prigat, Santal, Nesquick și Cristim completează în ordine top 10. Șapte dintre acestea nu se regăsesc în topul mărcilor percepute de către părinți ca fiind sănătoase pentru copiii lor.

Radio Itsy Bitsy a dorit să înțeleagă care este viziunea părinților din România cu privire la ce este mai bun pentru copiii lor. Top Kids Brands a analizat mărcile după criteriile care stau în spatele alegerilor părinților: notorietatea spontană ca brand pentru copii, produs sănătos, percepția ca brand benefic pentru copii, tradiție în produse pentru copii, valori autentice și raportul calitate-preț. Un clasament final al mărcilor după toate aceste criterii (folosind Indexul Top Kids Brands al Open-I Research) așează Danone în top, urmat de Nestle și de Napolact.

Studiul realizat de Open-I Research a folosit un eșantion reprezentativ la nivel national de 400 de părinți din mediul urban, cu vârste între 25 și 45 de ani, care au copii cu vârste între 0 și 10 ani.

“Studiul facut de Open-I Research, Top Kids Brands a demonstrat încă o dată că există o corelaţie puternică între bugetele de marketing şi percepţia asupra mărcilor dar şi că atributul “sănătos” devine şi mai important în alegerile părinţilor. Cu cât un brand care este perceput ca nesănătos de către părinţi este mai agresiv în a se adresa copiilor, cu atât este mai urât de câtre părinţi. Am putea defini astfel un nou concept: „love and hate brand”, rezultat al acestei divergenţe, care nu poate fi decât o provocare pentru managerii de brand. Rezolvarea acestui conflict va fi benefică pentru toţi: brandul va deveni un „love brand” şi pentru părinte şi pentru copil, părintele va avea încredere să îşi lase copilul să-şi aleagă ceea ce-şi doreşte de la raft. Iar loialitatea este una puternică apoi.” declară Adina Nica, Managing Director Open-I Research.

Încă de la lansare, din urmă cu 8 ani, ITSY BITSY a fost continuu preocupat să ofere un mediu sănătos copiilor, promovând doar produselor care sunt potrivite acestora. Începînd din toamna acestui an, Radio ITSY BITSY s-a repoziționat și a inclus în grila de programe tronsoane specializate pentru părinți (zilnic de la 9 la 17), în care le oferă acestora informații de parenting, alimentație sănătoasă, educație, cultura și divertisment.

Extra Info

Platforma educativă ITSY BITSY include primul post de radio pentru părinţi şi copii din Europa, ITSY BITSY FM, care emite on air şi on-line, portalul itsybitsy.ro şi Evenimentele ITSY BITSY, care permit contactul direct şi permanent cu publicul în grădiniţe, şcoli, locuri de joacă sau parcuri. Radio ITSY BITSY emite în prezent în Bucureşti și în peste jumătate din teritoriul României, ajungând astfel la peste 1,4 milioane părinţi și copii, conform ultimului studiu realizat de D&D Research la comanda ITSY BITSY.

Open-I Research este o companie cu experiență în cercetare de piață pentru strategie și planificare de piață, etape esențiale pentru ca orice business să funcționeze și să se dezvolte. Fondatorul companiei Open-I Research, Adina Nica este unul dintre cei mai experimentați cercetători de pe piața românească, atât în companii de Research, cât și în Marketing în companii Client și în consultanța de Management si Marketing, făcând parte din rețeaua de consultanți The Network şi împărtăşind cunoştinţele de research în cadrul Scolii IAA. Open-I Research are de asemenea o experienţă largă în studii de segmentare şi poziţionare, atât în rândul copiilor cât şi al părinţilor.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare