Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 4 Noiembrie 2014
Ce fel de mâncăcioși sunt românii: Pe primul loc se găsesc mâncăcioșii conștiincioși, preocupați de alimentația sănătoasă

Ce fel de mâncăcioși sunt românii: Pe primul loc se găsesc mâncăcioșii conștiincioși, preocupați de alimentația sănătoasă

31% dintre participanții înscriși în aplicația Danone „Tu ce fel de mâncăcios ești?” se încadrează în tipologia mâncăcios conștiincios - echilibrat, preocupat constant să aibă o alimentație sănătoasă, în timp ce 23% dintre aceștia corespund profilului mâncăcios pofticios - impulsiv, genul care cedează tentațiilor culinare.

de IMAGE PR
Potrivit aceleiași aplicații, 16% dintre respondenți se încadrează în tipologia de consumator mereu la dietă, 15,5% sunt mâncăcioși norocoși - care indiferent ce manâncă nu au probleme cu greutatea, iar 14,5% dintre respondenți sunt mâncăcioși conservatori - tradiționaliști, care optează întotdeauna pentru mâncăruri simple, cunoscute, de preferat cele făcute în casă.

Aplicația “Tu ce fel de mâncăcios ești?” a fost lansată de Danone în contextul în care studiile* realizate de către companie în ultimii ani au relevat faptul că mâncarea este pentru români una dintre principalele plăceri ale vieții, prin impactul pozitiv pe care îl are asupra stării de spirit, depășind simplul rol funcțional de a satisface foamea. Plăcerea de a mânca fără restricții ajunge însă să fie pentru mulți mai importantă decât echilibrul nutrițional.

„Rezultatele aplicației vin să confirme interesul românilor pentru o alimentație sănătoasă, dar și provocările pe care le întâmpinăm cu toții atunci când e momentul să aplicăm principiile teoretice, recomandate de specialiști și să ne construim dieta în viața de zi cu zi. Rolul aplicației a fost acela de a atrage atenția românilor - într-o notă ușor amuzantă - asupra obiceiurilor alimentare actuale, dar și de a le oferi sfaturi și sugestii de mici schimbări sănătoase pe care le pot face în dieta zilnică, fără a renunța total la plăcerile de zi cu zi. Iar un astfel de bun obicei este cel de a mânca zilnic iaurt, acest aliment consumat de peste 12000 de ani, care contribuie la un aport optim de calciu, proteine de bună calitate şi fermenţi lactici activi,” spune Cristina Popescu – Director Comunicare, Danone Europa de Sud Est.

Aplicația „Tu ce fel de mâncăcios ești?” a fost găzduită pe paginile de Facebook ale brandurilor Danone în perioada 30 septembrie-21 octombrie 2014 și a constat în completarea de către participanți a unui chestionar cu 5 întrebări despre obiceiurile alimentare zilnice, în urma căruia aplicația a generat un anume profil de consumator din cele 5 propuse de Danone. Fiecare profil a fost completat cu sfaturile doctorului Luiza Pîrvu, consultant în Diabet, Nutriție și Boli Metabolice și de sugestii de iaurturi care pot să completeze dieta zilnică.

Aplicația a fost accesată de 2080 de persoane din care 92% au completat chestionarul pentru a-și afla profilul de mâncăcios. Mai mult decât atât, 70% dintre utilizatorii aplicației au dat Share profilului lor de mâncăcios pe pagina de Facebook.

Aplicația a fost promovată prin Facebook Ads și promoted posts, pe site-ul www.danone.ro, pe paginile de Facebook ale brandurilor Danone și prin activități de relații publice.

Cele 5 tipologii de consumatori identificate și propuse de Danone în funcție de obiceiurile alimentare sunt:
• Conștiinciosul - mereu atent, nu sare peste mese, se gândește și își alege cu mare grijă mâncarea, astfel încât să aibă un meniu echilibrat care să îi asigure necesarul optim de nutrienți. Îi place iaurtul simplu, în special cel de băut, uneori îl consumă după activitățile sportive, pentru a-și reface sau menține masa musculară și a se hidrata.
• Pofticiosul - pentru el gustul este mai important decât valoarea nutrițională a alimentelor. Este impulsiv și cedează ușor tentațiilor culinare. Nu lasă nicio masă să treacă fără un desert. Îi plac iaurturile cu fructe, dar și cele savuroase, de inspirație grecească.
• Mereu la dietă - caută asiduu produse light, citește eticheta, dar pentru a vedea dacă produsele au zahăr sau îndulcitor. Iaurtul este un prieten de nădejde în alegerile alimentare.
• Norocosul - mănâncă oricând, oricât și nu are nicio problemă cu greutatea. De multe ori cumpără alimente doar de plăcere. Pentru el, mâncarea este un liant social. Încearcă toate sortimentele de iaurt, dar cel mai des consumă iaurturile cu strat generos de fructe.
• Conservatorul - îi plac mâncărurile tradiționale, gătite în casă și acceptă mai greu produsele noi. Iaurtul nu este în lista sa de priorități, dar îl consumă în combinații cu felurile de mâncare preferate (cum sunt ardeii umpluți sau sărmaluțele în foi de viță).

Echipele care au contribuit la dezvoltarea aplicației sunt formate din:
Din partea Danone: Cristina Popescu - Director Comunicare, Luiza Toma - PR Brand and Internal Communication Manager, Andreea Stan - Digital Manager
Din partea agenției de relații publice (IMAGE PR): Alina Tătaru - Account Manager, Andra Gherasim – Senior Account Executive

Cele cinci tipologii au căpătat un plus de vivacitate și umor prin ilustrațiile realizate de Claudia Ilea, masterandă la Universitatea Națională de Arte Plastice București, pe care Danone a ales-o să lucreze pe acest proiect.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare