Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 7 Iunie 2012
Cei mai doriţi angajatori în anul 2012

Cei mai doriţi angajatori în anul 2012

Studiul “Cei mai doriţi angajatori”, iniţiat în urmă cu 7 ani de Catalyst Consulting, divizia de consultanţă în employer branding a grupului Catalyst, dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii de pe piaţa românească, oferind astfel angajatorilor informaţia necesară pentru înţelegerea pieţei şi pentru dezvoltarea strategiilor de employer branding.

Cei mai doriţi angajatori din 2012 sunt: Microsoft, Oracle, Google, BCR, IBM, Continental, Orange, OMV Petrom, HP, Vodafone, BRD Groupe Société Générale, Coca-Cola, P&G, Siemens, KPMG, Adobe, PwC, Emerson, ING Bank şi Banca Transilvania. Topul este dominat aşadar de angajatorii din tehnologie, în primele 10 poziţii figurând o singură companie non-tehnică (BCR). În top 20, sunt reprezentate industriile tehnică şi financiar-bancară.

În general, există un top stabil – Microsoft este, pentru al doilea an consecutiv, cel mai dorit angajator din România, iar Oracle şi Google s-au aflat şi în 2011 în top 3 cei mai atractivi angajatori. În top 10 s-au produs doar două modificări majore şi anume, creşterile IBM şi OMV Petrom cu peste 10 poziţii, până pe locurile 5, respectiv 8.

Piaţa se stabilizează, făcând din ce în ce mai grea diferenţierea angajatorilor
Rezultatele studiului “Cei mai doriţi angajatori” dezvăluie o tendinţă de maturizare şi stabilizare a pieţei. Candidaţii sunt interesaţi să devină specialişti într-un anumit domeniu (58,52% dintre respondenţi), să fie plătiţi bine (49,72%) şi să obţină un echilibru între viaţa profesională şi cea personală (49,09%).

Pentru candidaţi, cele mai importante criterii în alegerea angajatorului sunt salariul şi pachetul de beneficii oferit de acesta (49,72%), siguranţa locului de muncă (35,18%), programele de training puse la dispoziţie de angajator (34,63%), dar şi reputaţia/imaginea companiei (34,50%). Printre beneficii, cele mai dorite sunt asigurările medicale (56.41%), suportul financiar pentru urmarea unor cursuri şi training-uri (42,82%), bonurile de masă (32,42%), programul de lucru flexibil (31,01%).

“O cercetare pe care am făcut-o asupra campaniilor desfăşurate de 150 de angajatori arată că 35% dintre aceştia promovează programele de training şi dezvoltare, pe locurile doi şi trei aflându-se, cu 10%, respectiv 8%, provocările profesionale şi echipa. Aceste promisiuni sunt în ton cu cerinţele pieţei, per ansamblu, dar nu adresează nevoile specifice segmentelor de interes şi puţini angajatori au de fapt o imagine diferenţiată în piaţă”, a declarat Anca Deleanu, Consultant Catalyst Consulting.

În ceea ce priveşte aşteptările salariale, studiul evidenţiază o creştere a diferenţei între salariul dorit de candidaţii din Bucureşti şi cei din provincie odată cu creşterea nivelului de experienţă. Astfel, dacă persoanele cu 0-3 ani experienţă din Bucureşti au aşteptări salariale similare celor din provincie, candidaţii cu 3-5 ani experienţă sau peste 5 ani experienţă cer un salariu cu 40-56% mai mare decȃt candidaţii din provincie cu acelaşi nivel de experienţă.

Una dintre dimensiunile exploatate în studiul realizat de Catalyst Consulting se referă la canalele de comunicare folosite de angajatori pentru a oferi informaţii şi a interacţiona cu candidaţii. Cercetarea dezvăluie la acest nivel o ruptură între canalele de comunicare preferate de candidaţi şi cele puse în realitate la dispoziţia candidaţilor de către angajatori.

Astfel, 46,90% dintre respondenţi ar dori să primească informaţii despre companie şi despre joburile disponibile în cadrul unor Zile ale porţilor deschise (Open Days), dar numai 8,85 % dintre respondenţi declară că au avut în realitate şansa să se informeze folosind acest canal. Pe următoarele locuri în clasamentul canalelor de comunicare preferate de candidaţi se numără website-urile corporatiste (39,12%), site-urile de joburi (35,17%), internship-urile (32,08%), târgurile de carieră (31,07%).

Întrebaţi dacă au aplicat la vreun job în cadrul companiei pe care o consideră cel mai dorit angajator, numai 43% dintre candidaţi au acordat un răspuns pozitiv. Aceasta înseamnă că angajatorii nu accesează 57% dintre profesioniştii care sunt fani ai brandului de angajator al companiei.

Rezultatele celei de-a 7-a ediţii a studiului se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – aprilie 2012 de la 8.617 respondenţi din Bucureşti (3.696 respondenţi) şi provincie (4.921 respondenţi).

Extra Info

Catalyst Consulting este divizia de consultanţă în employer branding a grupului Catalyst. Catalyst Consulting deţine un portofoliu unic de servicii pe piaţa din România ce include consultanţă în employer branding, dezvoltarea de strategii de recrutare şi talent mapping. Instrumentele inovatoare folosite de Catalyst Consulting au fost dezvoltate şi validate de-a lungul celor 7 ani de experienţă pe piaţa românească.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
www.copy-watches.co.uk
16 Octombrie 2015, 05:30
Bucureşti au aşteptări salariale similare celor din provincie, candidaţii cu 3-5 ani experienţă sau peste 5 ani experienţă cer un salariu cu 40-56% mai mare decȃt candidaţii din provincie cu acelaşi nivel de experienţă.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare