Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 29 Aprilie 2009
Cine este “cheia franceză” într-o agenţie de comunicare?

Cine este “cheia franceză” într-o agenţie de comunicare?

Conferinţa “Drumuri de carieră într-o agenţie de comunicare”din cadrul Conferinţelor Olimpiadelor Comunicării şi-a propus să răspundă curiozităţii participanţilor despre rolul fiecărei persoane în structura unei agenţii. Concluzia: orice funcţie e importantă şi ea te ajută să acumulezi experienţă.

de Diana Jora
Câţiva dintre cei mai de succes manageri ai unor agenţii cu profiluri diferite (PR, advertising, interactive) au descris, din prisma experienţei lor, responsabilităţile cu care se confruntă. Sesiunea a fost moderată de Victor Dobre, Director Executiv IAA România.

Speakerii au dat informaţii despre oportunităţile de carieră şi sfaturi practice despre cum se pot pregăti, încă dinainte de a se angaja, pentru a obţine performanţă într-un anumit job de comunicare.

“Cine e cel mai important om dintr-o agenţie de PR?” - a fost problema dezbătută de Ioana Mănoiu (GMP PR). Studenţii din sală au oferit mai multe răspunsuri, printre care s-au regăsit General Manager, PR Manager sau PR Assistant.

Ioanei Mănoiu a concluzionat: “Toate poziţiile sunt la fel de importante, dar activitatea agenţiei este afectată în bine sau în rău de PR Executive”, pentru că “un executive bun simplifică viaţa managerului, îi permite acestuia să fie creativ, să gândească strategia”.
Totodată, un executive bun îi face şi pe clienţi fericiţi, pentru că acesta “primeşte valoare adăugată, consultanţă şi un om pasionat alături de el”.

Ierarhia într-o agenţie de PR arată în felul următor: 

- PR Assistant – este locul de muncă ce nu necesită experienţă practică, dar cunoştinţele teoretice sunt foarte importante. Acesta este singurul moment în care lucrezi pentru toţi clienţii;
- PR Executive – necesită 1-2 ani de experienţă (ca PR Assistant);
- PR Manager – în mod normal, după 4-5 ani poţi obţine această calificare, dar se poate întâmpla şi mai devreme dacă în urma evaluărilor eşti considerat capabil;
- Client Service Director - are o gama variată de atribuţii, printer care: management, resurse umane, new business, financiar;
- General Manager (GM) – atribuţiile principale sunt networking şi dezvoltarea business-ului.

Apoi, Larisa Petrini (Saatchi & Saatchi) a luat cuvântul şi a explicat că din punctual ei de vedere PR Executive-ul este “cheia franceză” sau “briceagul elveţian” al unei agenţii de succes. Persoana care ocupă această funcţie trebuie să fie: bun analist, bun consilier, bun strateg, creativ, relaxat şi entuziast.

Pentru ca tinerii profesionişti să vadă rezultate reale, Adrian Ţuluca (Propaganda), a povestit despre “Ce înseamnă să lucrezi în Client Service?” sau despre “the middle man”. “Cel mai important lucru este faptul că trebuie să fii pasionat de publicitate, pentru a face lucrurile să meargă, să ai ambiţia de a reuşi. Toată munca într-o agenţie de PR trece prin Client Service”. Acesta i-a sfătuit pe tinerii fără experienţă să citească cât mai multe cărţi în domeniu, pentru a fi la curent cu toate noutăţile.

O altă ramură a comunicării este cea online, care a fost dezbătută la Olimpiadele Comunicării de Cosmin Ghinea ( MediaPro Interactive). Acesta a vorbit despre cele mai importante lucruri de care trebuie să ţii cont dacă lucrezi în mediul online: bloggerii sunt noi jurnalişti, crearea reţelei social media, feed-back-urile rapide, google rules.

Această dezbatere a încheiat seria de două zile ale Conferinţelor Olimpiadelor Comunicării.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare