Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 27 Septembrie 2011
Companiile trebuie să fie mai prietenoase cu consumatorii, să socializeze cu ei şi să îi asculte

Companiile trebuie să fie mai prietenoase cu consumatorii, să socializeze cu ei şi să îi asculte

În contextul actual dominat de online şi social media, comunicarea a devenit bidirecţională, iar clienţii sunt cei care definesc şi poziţionează un brand. GfK România a analizat în cadrul unui proiect de cercetare modul în care consumatorii români apreciază comunicarea companiilor atât prin publicitatea online, cât şi prin social media.

de Teodora Ieşeanu
Conform rezultatelor studiului, reiese necesitatea unei schimbări la nivelul comunicării, companiile fiind nevoite să înveţe să se deschidă în faţa consumatorilor, să fie mai prietenoase, să socializeze cu ei şi să îi asculte.

Potrivit studiului, 41% dintre respondenţi preferă site-urile de companie în timp ce 61% preferă site-urile dedicate mărcilor. În cazul acesta marketingul poate interveni în conversaţie şi comunica cu fiecare consumator în parte.

Comunicarea prin intermediul emailului trebuie folosită cu prudenţă, întrucât prea multe mesaje comerciale riscă să fie percepute ca spam. În cazul acesta 41% dintre utilizatorii români de internet sunt de părere că emailurile directe sunt o modalitate adecvată prin care o marcă poate comunica cu consumatorii săi, dar nu consideră ca modalităţi de comunicare adecvate formatele publicitare care revin cu insistenţă, cum ar fi reclamele de tip pop-up sau reclamele interstiţiale.

Brandurile vs Social Media

Acelaşi studiu a relevat faptul că prezenţa brandurilor în mediile sociale sunt bine primite de consumatori, acestea fiind recomandate de 40% dintre respondenţi, prin împărtăşirea conţinutului.

Reţelele sociale sunt foarte cunoscute în rândul utilizatorilor de Internet din mediul urban. Astfel, 87% din respondenţii studiului au un cont pe cel puţin o reţea socială, iar dintre aceştia 89% au cont de Facebook.

Studiind comportamentul utilizatorilor români de Facebook, au rezultat câteva tendinţe generale. Utilizatorilor de internet le place să se “împrietenească” cu mărcile care sunt prezente pe Facebook, 63% dintre cei care au cont pe Facebook sunt fani sau au dat like cel puţin unei mărci din reţeaua socială; femeile şi elevii sau studenţii reprezintă categoriile cele mai predispuse la acest tip de comportament, probabil datorită dorinţei de socializare şi comunicare mai pronunţate.

Mai mult decat atât, 40% din utilizatorii de Facebook se transformă în adevăraţi promotori ai mărcilor prezente în această reţea. Acestora li s-a întâmplat cel puţin o dată să “dea mai departe” materiale pe care mărcile le postează pe paginile lor.

Este notabil faptul că aproape 30% dintre utilizatorii reţelelor sociale au publicat de bună voie reclame pe profilul lor de Facebook şi 35% au participat la discuţii cu alte persoane din reţeaua socială despre diferite mărci (persoanele cu vârste cuprinse între 35-44 de ani sunt cele care discută cel mai mult alături de alte persoane din Facebook despre diferite mărci).

Facebook oferă posibilitatea mărcilor de a se apropia de consumatorii lor şi de a-i invita să participe la evenimente concepute special pentru ei. În această privinţă, apetitul utilizatorilor români de internet este crescut şi deja un sfert dintre utilizatorii de Facebook au participat la diferite evenimente la care au fost invitaţi de companiile prezente în Facebook.

Tendinţa de a participa la evenimente organizate de mărcile prezente în Facebook este mai mare pentru tinerii din intervalul de vârstă 18-24 de ani şi mai mică pentru cei din intervalul 25-34 de ani, cei din urmă fiind probabil mult mai implicaţi în socializarea offline.

Studiul online este aplicat pe un eşantion de 500 de respondenţi recrutaţi din panelul online www.askgfk.ro, reprezentativ pentru populaţia cu vârste între 15 şi 55 de ani, utilizatori de internet din mediul urban. Marja de eroare este +/- 4%. Panelul online GfK numără în prezent peste 23.000 de panelişti.

Extra Info

IQads este cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din România. IQads este o marcă a Blue Idea. Din portofoliul companiei cface parte şi SMARK, comunitatea profesioniştilor în marketing din România.

GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK. De peste 10 ani, GfK România este institutul numărul 1 de cercetare de piaţă din România. Activităţile sale sunt structurate în cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativă şi calitativă Ad Hoc pentru o arie largă de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicaţii şi IT, finanţe, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continuă pentru bunuri de folosinţă îndelungată, Media - cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media şi Healthcare – cercetare calitativă şi cantitativă în toate domeniile medicale.

GfK România a investit substanţial în divizia sa online în ultimii ani, dezvoltând un panel de respondenţi online de calitate. De asemenea, GfK dezvoltă continuu tehnici moderne, inovative de cercetare de piaţă – una dintre cele mai recent lansate fiind Daphne.dx, cea care analizează eficienţa unei campanii de comunicare în timp real.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Creare Site
16 Martie 2012, 20:29
Companiile care detin monopol pe piata romaneasca nu vor face niciodata asa ceva.
flex seal reviews
25 Martie 2012, 15:27
Page is very nicely composed and I'm pleased to discover so many valuable information right here within the blog post, thanks for sharing this right here.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare