Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 9 Decembrie 2013
Computerele și televizoarele sunt cele mai întâlnite device-uri în gospodăriile românilor

Computerele și televizoarele sunt cele mai întâlnite device-uri în gospodăriile românilor

Conform unui studiu realizat de eResearch și prezentat în cadrul evenimentului Future of Media, în privința ownership-ului de device-uri, computerele sunt prezente în 98% dintre casele românilor, televizoarele sunt prezente în 88%, radiourile în 75%, iar smartphone-urile în 70%.

de Teodora Ieșeanu

Studiul a vizat identificarea obiceiurilor de consum de media ale respondenților, produselor prin intermediul cărora respondenții consumă media, surselor de informare pe care le preferă, usage‐ului de gadget-uri în consumul de media, surselor preferate de entertainment, gradului în care respondenții accesează un “second screen” și usage-ului “on demand TV”.

Astfel, rezultate studiului au vizat că:

• În privința ownership-ului de device-uri, în rândul populației intervievate (care este formată doar din utilizatori de internet), cel mai des întâlnit device este computerul, acesta fiind prezent în 98% dintre gospodării, iar 97% dintre respondenți spun că folosesc computerul prezent în gospodărie.

• În ordine descrescătoare a prezenței, televizorul, radioul și smartphone-ul se clasează pe locurile 2‐4. Televizoare sunt prezente în 88% dintre gospodării și sunt folosite de 76% dintre respondenți. Radiourile sunt prezente în 75% dintre gospodării, sunt folosite de 57% dintre respondenți și prezintă cea mai mare diferență între availability și usage.

• Smartphone-urile sunt prezente în 70% din gospodării și folosite de 63% dintre respondenți. Acestea sunt preferate în special de respondenți până în 35 de ani și în special de bărbăți.

• Pe ultimele 3 locuri în top se găsesc tabletele, smart TV-urile și consolele de jocuri. Fiecare dintre aceste 3 produse sunt preferate în special de bărbați, cea mai evidentă diferență fiind prezentă în cazul consolelor de jocuri utilizate de 13% dintre bărbați și doar 6% dintre femei.

În ceea ce privește consumul de media și frecvența acestuia, respondenții au declarat că au căutat pe internet știrile pe care le-au auzit/văzut/citit în altă parte, 84% declarând că de mai multe ori pe săptămână. Dintre aceștia, 41% fac astfel de căutări o dată sau de mai multe ori pe zi. Cei care au peste 35 de ani sunt cei mai activi în căutările zilnice, până la 36%, declarând că fac acest lucru.

Ca mediu de informare, internetul este cea mai de încredere sursă de informare, la mare diferență de mediile tradiționale (66% vs 29% TV).

În privința sursei știrilor, 63% din respondenți au încredere în site-urile de știri, urmate de motoarele de căutare (26%) și Facebook (7%). Rețeaua de socializare este menționată de un procent de aproape 2 ori mai mare de respondenții cu educație liceală (11%) comparativ cu cei care au studii superioare (6%).

Computerul este cel mai entertaining device. Acesta este folosit zilnic sau mai des în scop de divertisment de 71% dintre intervievați – un procent mult mai mare decât în cazul oricărui alt device.

Activitățile pe care le desfășoară aceștia atunci când stau la computer sunt:
- Surfing-ul pe internet - 23% din timpul total;
- Social media ‐ aproximativ 20% din timpul total;
- Muzică și filme – câte - 15 % din timpul total;
- Jocuri ‐ 10% din din timpul total.

Second screen este un fenomen despre care respondenții spun că se întâmpă în 50% dintre cazurile în care se uită la televizor. Cel mai adesea, atunci când urmăresc știri (37%), emisiuni de divertisment sau ascultă muzică (19%).

• În general, aceștia tind să acceseze computerul ca al doilea device (56%) și smartphone-ul (34%). Cele mai frecvente activități pe care le desfășoară pe 2nd screen sunt: navigarea pe internet (34%), navigarea pe Facebook (32%) și jocurile (13%).

• Site-urile de video on demand nu par să fie foarte atrăgătoare pentru cei intervievați, marea lor majoritate spunând că nu folosesc astel de site‐uri.

Studiul a vizat identificarea obiceiurilor de consum de media ale respondenților, produselor prin intermediul cărora respondenții consumă media, surselor de informare pe care le prefera, usage‐ului de gadget-uri in consumul de media, surselor preferate de entertainment, gradului in care respondenti acceseaza un “second screen” si usage-ului “on demand TV”.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare