Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 9 Decembrie 2013
Digitalul mobil, generator de creștere a consumului global de publicitate în următorii trei ani

Digitalul mobil, generator de creștere a consumului global de publicitate în următorii trei ani

Publicitatea va începe să cunoască în următorii zece ani cea mai puternică perioadă de dezvoltare susținută, cu o estimare de creștere globală de la 3.6% în 2013 la 5.3% în 2014, conform ultimelor estimări ale ZenithOptimedia. În felul acesta, creșterea își va continua traiectul până la 5.8% în 2015 și 2016, principalul propulsor fiind tehnologia mobilă.

de Teodora Ieșeanu
Conform noului set de predictii ZenithOptimedia, creșterea consumului global în anul ce vine se va naște din îmbunătățirea stabilă a pieței de publicitate europene, precum și din cele trei evenimente ce au loc la patru ani: Jocurile Olimpice, Cupa Mondială la Fotbal, precum și alegerile din Statele Unite.

Piața de publicitate globală își va accelera ritmul de creștere până la 5.8% în 2015, plecând de la premiza unei puternice creșteri de economie bazată pe transparență, urmată fiind de un alt salt către 5.8% creștere în 2016.

Digitalul mobil se extinde asupra consumului de media global

Digitalul mobil reprezintă acum principalul generator al creșterii consumului de publicitate global. Este pentru prima dată în ultimii 20 de ani, când o nouă platformă se extinde în întreaga arie a consumului de media, fără a canibaliza niciuna dintre celelalte platforme. ZenithOptimedia preconizează că internetul mobil va contribui cu o rată de 36% din totalul extra consumului de publicitate, între 2013 și 2016.

TV-ul
este al doilea mare contributor (cu un cumul de 34% din noul consum de publicitate), urmat fiind de internetul fix (25%), care continuă să se bucure de o creștere semnificativă alături de cel din publicitatea mobilă.

Piețele în curs de dezvoltare înregistrează o creștere de 3 ori mai mare decât piețele dezvoltate

Piețele dezvoltate (America de Nord, Europa de Vest și Japonia ) vor înregistra o medie de creștere de doar 3% pe an între 2013 și 2016, din cauza datoriilor, inovației scăzute și populației vârstnice, cu un număr crescut de pensionați , susținută de o forță de muncă scăzută.

Între timp, piețele în curs de dezvoltare  își îmbunătățesc sistemul educațional, infrastructura, productivitatea și adoptarea tehnologiei, având o populație tânără, cu creșterea forței de muncă. Este preconizată o creștere la 9% pe an.

Creșterea zonei BRIC (Brazilia, Rusia, India și China) intră în proces de încetinire

Piețele G7(Canada, Franța, Germania, Italia, Japonia, UK și Statele Unite) cumulează 57% din consumul global de publicitate, dar ZenithOptimedia preconizează că vor înregistra o creștere medie anuală de 3.6% între 2013 și 2016. Țările BRIC au cunoscut o creștere spectaculoasă în ultimii 20 de ani, iar acum dețin o rată de 14% din consumul global, plecând de la 1% în 1993.

România

În privința României, se preconizează ca 2014 va fi anul mult așteptat în care se va schimba sensul trendului.  Previziunile sunt optimiste pentru că avem evenimente de anvergură care ar trebui să atragă și la nivel local investiții adiționale și pentru că, indiferent de evoluția GDP-ului sau scăderea consumului, scăderea cumulată din ultimii ani ai pieței de media a depășit și cele mai negre estimări.

Au trecut 5 ani de căderi succesive, însă pentru 2014 se preconizează o creștere ușoară de 1.9%.

TV-ul rămâne dominant în mix-ul media, dar se asteaptă la o ușoară scădere și o stabilizare a mediilor non-TV, pe fondul creșterii atât a investițiilor, cât și a ponderii în mix a digitalului. Digitalul, care a reușit să devină a 2-a medie ca importanță după TV în 2013, își continuă creșterea naturală. Digital video advertising-ul va aduce un suflu nou și va schimba un pic raportul de forțe între performance (agresiv în ultimii ani) și display.

O necunoscută, însă, rămâne publicitatea outdoor. Legea 185/2013 ar trebui să intre în vigoare la începutul anului 2014. Efectele pot fi dramatice, conform raportului. Acestea vor putea fi evaluate în prognoza de la sfârșitul primului trimestru al anului viitor.

Extra Info

Zenith Romania, parte a reţelei internaţionale ZenithOptimedia, este una dintre cele mai puternice agenţii de comunicare din România. Zenith Romania ofera un spectru complet de servicii de communicare media – strategie si planificare, cumpararea de spatiu, offline si online, research (consumator, branduri si canale de comunicare), evaluare ROI, precum si servicii specializate - Newcast pentru proiecte de continut, media non-convenţională şi execuţii non-media, precum si Zed Digital, divizia de servicii digitale.

ZenithOptimedia este una dintre principalele retele internationale de servicii media, ce detine 250 de birouri in 74 de tari. Facem parte din Publicis Groupe, al treilea grup de comunicare la nivel global, clasat pe locul doi la nivel international in categoria grupurilor de consulatanta si media buying.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare