Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 2 Noiembrie 2012
Marketingul Direct, mediul privat în care companiile pot stabili o legatură puternică și stabilă cu consumatorii

Marketingul Direct, mediul privat în care companiile pot stabili o legatură puternică și stabilă cu consumatorii

Pe 1 și 2 Noiembrie 2012, în cadrul RoDirect 2012, specialiștii internaționali și locali în marketingul direct s-au reunit pentru a oferi informații utile participanților despre cum să conecteze brandul cu consumatorul și să asculte eficient vocea acestuia, să discute despre problemele cu care se confruntă piața din România și tendințe actuale în eficientizarea noilor strategii și acțiuni de marketing direct.

de Teodora Ieșeanu
În prezent, profesioniștii în marketing direct nu mai pot controla media și mesajele transmise, consumatorul fiind cel care deține controlul și cel care dictează mersul lucrurilor. Daă acesta nu primește ceea ce dorește, se va orienta negreșit către altă companie, sunt de părere specialiștii invitați la conferință. Frans Reichardt, Chief Customer Ambassador, Reichardt & Company, a vorbit despre revolutia dialogului în marketing și despre oportunitățile de care trebuie să profite companiile pentru a stabili o legatură puternică și stabilă cu consumatorii pentru dezvoltarea afacerii. Acesta a declarat că „trebuie să ne iubim clientul, iar el trebuie să simtă acest lucru.”

În acest sens, Elena Mandache, Senior DM, Residential Marketing, Romtelecom, este de părere că: „Direct Marketingul este cea mai bună metodă prin care putem să-i spunem clientului că-l iubim. Este un mediu privat în care putem să-i facem declarații de dragoste foarte intense emoțional, pentru că este între noi și el”.

Pentru a implementa o campanie de Direct Marketing, în primul rând trebuie să te gândești dacă merită să investești bugetul alocat și să te gțndești la rezultatele pe care le vei obține. „Dacă obții o valoare contractuală mare, merită să bagi buget în acel lucru și ceea ce este mai important este că în Direct Marketing putem să măsurăm și să aflăm exact cine a cumpărat și atunci toți banii aceia știm că au fost cheltuiți cu cap”, susține Elena Mandache.

De asemenea, companiile trebuie să dezvolte și să descopere fiecare canal de comunicare cu clientul, să-l exploateze la maximum. Acestea sunt:
• Scrisorile si plicurile pentru direct mailing;
• Inserții în factură;
• Plicul pentru factură;
• E-mailul și newsletter-ul;
• IVR-ul;
• Mesajele TV, STB&DNS;
• Outbound și Inbound prin care se generează vânzările mai activ(Call Center-ul);
• Spațiul de marketing pentru factură & verso factură;
• SMS- ul.

Însă, în România, în calea desfășurării campaniilor de Direct Marketing apare o mare problemă și anumele bazele de date, susține Marian Șeitan, General Manager, Mediapost Hit Mail. În primul rând, companiilor le este frică să-și facă o bază de date ca să nu fie furată de către concurență. Ca să lucrezi cu o firmă pe baza de date colaborarea trebuie să se bazeze pe încredere. Firma trebuie să știe că baza de date este folosită strict pentru interesele sale și că nu se întâmplă nimic în urma utilizării acesteia.

În România avem două categorii de baze de date: ale companiilor, „la acest capitol stăm foarte bine”, spune Marian Șeitan, și cele de închiriat, care sunt foarte puține și sărace în informații. „Marketingul Direct în România este ținut în loc din cauza că bazele de date sunt sărace și puține și pentru că nu există suficientă încredere între partenerii companiilor să își folosească unii altora bazele de date”, a declarat Marian Șeitan.

De asemenea, acesta susține că problemele vin de la:
• „acel banal ” Disclaimer (mecanismul de culegere), aici contează foarte mult faptul cum colaborezi cu dealerii companiei;
• administrarea dovezilor de acord expres și inechivoc;
• inexistența strategiei de construcție și deszvoltare a bazei de date – aici este o mare nevoie de consultanță de specialitate;
• cum se face design-ul bazei de date – nu se face un tabel și se pune totul acolo.
• consolidarea diverselor baze de date – de exemplu sunt companii care au baza de date împărțită în mai multe locuri pe server.

Prin bazele de date proprii ale companiilor există posibilitatea folosirii istoricului de tranzacționare după metoda platnică „ABC –ul marketingului Direct” – RFM (Recensy, Frequency, Money). Trebuie de creat un sistem care să ajute la realizarea acestui lucru.

De asemenea, bazele de date trebuie să fie curățate (să nu existe duplicate), îmbogățite (În România, oamenii nu știu că dacă au acordul pentru protejarea datelor personale, pot să obțină arhivele pe baze de contact de la alți operatori de date care au și ei acordul. Este o modalitate foarte ieftină de îmbogățire) la care se adaugă geocodarea.

„În prezent crește nevoia de relevanță a comunicării directe, crește complexitatea bazei de date și nevoia de skill-uri de segmentare a bazei de date”, a încheiat Marian Șeitan.

Camelia Popescu, Marketing Manager, Cora Romania, a vorbit despre strategii de e-mail marketing dovedite pentru rezultate maxime, prezentând o campanie de marketing direct realizată pentru Cora. „Ca și canal de comunicare în marketingul direct, e-mailul funcționează foare bine” susține aceasta. „Trebuie să respecți niște reguli, să nu înnebunești consumatorii cu e-mailurile, să le dai content relevant pe site-ul companiei. Un alt lucru interesant am observat în rata de deschidere a e-mailurilor cum reacționează consumatorii din București față de cei din provincie”, a declarat aceasta.

Pentru o campanie adresată consmatorilor prin intermediul e-mailului este nevoie de:
• o bază de date organizată și oameni dedicați care să o administreze;
• baza de date actualizată;
• mesaje simple personalizate;
• un vizual de impact.

Gabriel Sora, Head of Mobile Marketing, Saatchi & Saatchi X, a menționat 5 tendințe actuale în marketingul direct care transformă piața de masă într-o piață de nișă. Astfel, tendințele sunt:
Lucrul cu nișele – cea mai mare greșeală pe care o fac companiile este că acestea cred ca Twitter este doar o rețea în care poți arunca informația;
Implicarea consumatorului, nu doar împingerea informației către acesta – marketerii trebuie să se adapteze noilor canale de comunicare, altfel companiile riscă să dispară;
Become more social & more local – trabuie să înțelegi de ce și cum audiența ta folosește tehnogia, după care îți adaptezi eforturile la canalele de comunicare specifice;
Integrarea bazei de date în programul de CRM – Smartphonurile reinventeazălegătura dintre companii și clienții lor;
„Mobilizarea” bazei de date – trebuie să-ți creezi propria baze de date, să nu aștepți ca altcineva să ți-o închirieze.

Extra Info

RoDirect 2012 a fost organizat de Evensys și Asociatia Română de Marketing Direct (ARMAD).

EVENSYS este o companie de planificare de evenimente, cu peste 6 ani de experienta in organizarea de evenimente business. Evensys este specializata exclusiv pe dezvoltarea de conferinte si de seminarii proprii, ce acopera sase domenii de activitate: Marketing & Comunicare, Internet & New Media, Financiar & Investitii, HR, Real Estate si Retail. Evenimentele organizate trateaza tematici actuale, care privesc atat industria de business locala, cat si cea din Europa Centrala si de Sud-Est.

ARMAD este o asociatie de organizatii care folosesc si sustin tehnicile si instrumentele marketing-ului direct, avand ca scop conturarea unui cod de practica pentru cei care practica marketing-ul direct si folosesc date personale. ARMAD sustine standardele industriei pentru un marketing responsabil, promoveaza relevanta ca cheie a atingerii consumatorilor cu oferte dezirabile, si ofera cercetari de ultima ora, ocazii de educare si de socializare pentru a imbunatati rezultatele intregului proces de marketing direct. ARMAD este membru FEDMA - Federatia Europeana de Marketing Direct si Interactiv, din septembrie 2004. Aceasta afiliere plaseaza Romania pe harta internationala a marketing-ului direct.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
replica handbags
16 Octombrie 2015, 05:12
rebuie să-ți creezi propria baze de date, să nu aștepți ca altcineva să ți-o închirieze.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare