Europenii doresc să cunoască ţara de origine a produselor alimentareOrganizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) a prezentat la Bruxelles un studiu privind etichetarea produselor în ceea ce priveşte provenienţa acestora. Astfel, conform cercetării, provenienţa produselor alimentare este unul dintre criteriile pe care consumatorii le folosesc atun când cumpără alimente. Studiul s-a desfăşurat în Suedia, Franţa, Polonia şi Austria şi a avut ca scop obţinerea unor informaţii privind părerea consumatorilor asupra etichetării tării de origine a produselor alimentare.de Teodora Ieșeanu
Studiul a confirmat datele prezentate de Eurobarometrul realizat de Comisia Europeană, date din care rezultă că 70% dintre consumatori consideră importantă originea produselor alimentare în alegerea lor.
De asemenea, rezultatele studiului arată că majoritatea cumpărătorilor doresc să cunoască ţara de origine a alimentelor, doar 10% dintre aceştia au indicat că ar prefera sau ar fi mulţumiţi doar cu indicarea „EU” sau „non – EU” a alimentelor. 6 din 10 respondenţii participanți doresc să cunoască atât ţara unde alimentele au fost procesate, dar şi ţara de origine a produselor primare (ingredientele), ţara unde au fost crescute sau cultivate. Aceste indicaţii de origine a alimentelor ar elimina actuala practică, cum ar fi etichetarea unor cârnaţi ca fiind produşi în Marea Britanie în timp ce carnea de porc din compoziţia lor provine din Danemarca. Directorul General al BEUC, Monique Goyens, a declarat: “În 2013, Uniunea Europeană va decide asupra regulilor cruciale în etichetarea originii produselor. Studiul nostru arată în mod clar că această informaţie cântăreşte foarte mult atunci când consumatorii cumpără alimente. Etichetarea originii pe înţelesul tuturor şi uşor de găsit va trebui să fie criteriul esenţial urmărit de legiuitor. Producătorii depun mari eforturi pentru a face consumatorii să creadă că alimentele produse de ei au un caracter special conferit de regiunea de provenienţă. Brânza feta germană promovată cu fonturi greceşti, sosul de roşii chinezesc având pe etichetă steagul Italian sunt trucuri ieftine de marketing menite să inducă în eroare. Aceste practici necinstite sunt inacceptabile şi ar trebui oprite. Actualele reguli privind etichetarea originii alimentelor sunt inadecvate. Toate produsele neprocesate, carnea, laptele, alimentele cu un singur ingredient alimentar ar trebui obligatoriu să conţină indicaţia ţării de provenienţă. A indica doar dacă alimentele sunt de provenienţă EU sau non - EU, nu este o opţiune acceptabilă pentru consumatori”.
|
![]() ![]() |
|
|
Cele mai recente analize
- 16 Aprilie 2018 Farmec estimează o nouă creștere a businessului în acest an, după ce și-a mărit cifra de afaceri cu 9.12% în 2017
- 28 Martie 2018 Centenarul la romani. De ce, aparent, suntem dezinteresati de subiect
- 8 Martie 2018 Studiul METRO privind Afacerile Independente: 67% dintre femeile din România visează să aibă propria afacere
- 22 Februarie 2018 Golin și bloggerul Alex Ciucă lansează cea de-a 7-a ediție a raportului Digital Recap
- 21 Februarie 2018 Vânzările Carlsberg în România au crescut cu 21% în 2017