Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 18 August 2017
InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers

InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers

Starcom România prezintă noul studiu InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers. Ediţia, deja ajunsă la numărul 4 şi realizată cu sprijinul Global Records, se axează pe cercetarea celor mai populare platforme unde influencerii din România sunt urmăriţi şi pe identificarea tipului de conţinut generat de aceştia.

În România, 75% dintre internauţi admit că urmăresc cel puţin un influenţator online. Facebook şi YouTube sunt cele mai accesate platforme zilnic, cu cea mai mare medie de timp petrecută pe sesiune. În extrema opusă stau Google+, Pinterest, Tumblr, Snapchat şi LinkedIn, platforme unde influenţatorii sunt cel mai puţin urmăriţi.

Studiul împarte influenţatorii din online în 3 categorii: Profesioniştii - persoanele cu expertiză într-un anumit domeniu, Oamenii ca noi - influenţatorii care şi-au câştigat audienţa în online prin furnizarea constantă a unor informaţii relevante pentru un anumit segment, Celebrităţile – persoane cu background în showbiz (actori, cântăreţi, prezentatori TV).

Cele mai potrivite platforme de social media în campaniile cu influenţatori. Platformele-gigant, precum Facebook şi YouTube, sunt cele mai potrivite în targetarea indiferent de vârstă. Instagram este util în atingerea tinerilor între 18 şi 24 de ani. Twitter este optim în targetarea segmentului de vârstă 30-39 de ani. În funcţie de conţinut, campaniile de marketing cu influenţatori îşi pot atinge obiectivele şi pe bloguri, unde media audienţei este 25-39 de ani sau 45-49 de ani.

FACEBOOK

Utilizatori de Facebook care urmăresc influenţatori pe această platformă sunt reprezentaţi, în mare măsură, de segmentul de vârstă 18-24 ani. Preferinţele lor sunt clare în ceea ce priveşte tipul de influenceri pe Facebook: 63% dintre respondenţi admit că preferă Profesionştii, în timp ce 50% dintre aceştia urmăresc, în acelaşi timp, şi Celebrităţi sau Oameni ca noi.

INSTAGRAM

Utilizatorii de Instagram care urmăresc influenţatori au o medie de vârstă cuprinsă între 18 şi 39 de ani, cu o concentrare puternică în segmentul 18-29 ani. Sunt atraşi în primul rând de conţinutul postat de Celebrităţi, iar mai apoi de cel al altor tipuri de influenţatori. Atenţia utilizatorilor de Instagram se concentrează pe următoarele subiecte abordate de influenţatori: fashion & beauty, îngrijire personală şi lifestyle. În concordanţă cu conţinutul general existent pe această platformă, modul preferat de utilizatori în care influenţatorii postează conţinut sunt imaginile statice. Mai mult de jumătate preferă şi clipurile video.

YOUTUBE

Utilizatorii de YouTube care urmăresc influenţatori pe acest canal sunt majoritar reprezentaţi de segmentul de vârstă 18-39 ani, cu o afinitate ridicată pentru cei cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani. Pe YouTube, focusul lor este îndreptat către Celebrităţi (63%), chiar dacă această platformă este locul în care Oamenii ca noi devin cunoscuţi prin vlogging.

TWITTER

Utilizatorii de Twitter care urmăresc influenţatori pe această platformă sunt, în cea mai mare măsură, căsătoriţi, cu vârsta peste 30 de ani, segmentele evidenţiate fiind 30-39 de ani şi 45-49 de ani. 57% dintre aceştia urmăresc pe Twitter Profesionişti. Chiar dacă nu sunt fanii Celebrităţilor, aceştia tind să le urmărească pe această platformă, în aceeaşi măsură cu Oamenii ca noi.

BLOGURI

Cititorii de bloguri care urmăresc influenţatori pe o astfel de platformă sunt bine reprezentaţi în mai multe intervale de vârstă, cu o concentrare semnificativă în segmentul 25-29 ani. Aceştia sunt mai mult orientaţi către Profesionişti şi Oameni ca noi, pe care îi urmăresc şi pe bloguri: 66% urmăresc bloggeri Profesionişti, în timp ce 52% urmăresc bloggeri care nu au niciun background într-un anumit domeniu.

Românii caută pe bloguri articole despre lifestyle, mai mult decât pe orice altă platformă. Cel mai urmărit tip de conţinut postat de influenţatori este articolul/textul. Promovarea de produse de către bloggeri determină audienţa să acceseze linkuri suplimentare şi să se informeze mai aprofundat. 

Pentru a oferi o abordare 360, pe lângă perspectiva consumatoriilor, studiul complet conţine şi informaţii despre perspectiva Influenţatorului şi cea a Brand-ului. Aceste informaţii au rezultat din chestionarea a 26 de marketeri şi 96 de influenceri din România.

Extra info

Informaţiile fac parte din studiul „InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers”. Cercetarea a fost realizată prin interviuri de tip CAWI pe un eşantion de 1,055 respondenţi, reprezentativ pentru utilizatorii online 18+ din mediul urban.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare