Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 30 Ianuarie 2017
Inteligenţa Artificială pentru marketeri - 10 Trenduri Zenith pentru 2017

Inteligenţa Artificială pentru marketeri - 10 Trenduri Zenith pentru 2017

Zenith dezvăluie 10 tendinţe privind modul în care inteligenţa artificială va stimula implicarea în itinerariul consumatorului, generând astfel oportunităţi de conectare şi creştere a eficienţei pentru marketeri. Inteligenţa Artificială (AI) este reprezentată de abilitatea maşinilor sau a computerelor de a replica gândirea şi procesele umane de decizie. Un domeniu cheie din zona inteligenţei artificiale este învăţarea automată, iar Trendurile Zenith 2017 se bazează pe o automatizare revoluţionară a planningului digital.

Pe baza unor algoritmi specifici, o echipă de specialişti în date şi strategie din cadrul Zenith a dezvoltat o tehnologie sofisticată de învăţare automată. Acest lucru a creat cadrul pentru dezvoltarea unei bucle de automatizare: colectarea datelor, atribuirea şi planificarea de-a lungul mai multor puncte de contact, toate realizate automat.

Cele 10 Trenduri Zenith evaluează astfel modul în care învăţarea automată şi alte aspecte ce ţin de sfera Inteligenţei Artificiale vor spori experienţa consumatorului pe parcursul călătoriei sale până la momentul cumpărării şi vor crea noi oportunităţi de marketing pentru branduri.

Trend 1 - Predicţia nevoilor: AI amplifică rolul search-ului în itinerariul consumatorului

Search-ul este din ce în ce mai marcat de posibilitatea de predicţie, oferind recomandările ce însoţesc consumatorul până la pragul la care generează atât consideraţie, cât şi conversaţie. În 2017 motoarele de căutare vor începe să ia în calcul şi date comportamentale - tehnologia AI utilizând aceste informaţii pentru a îmbunătăţi predicţiile de căutare. Acest lucru va oferi brandurilor oportunităţi clare de a anticipa mai bine nevoile consumatorilor, în scopul de a le servi rezultate cât mai relevante.

Trend 2 - Viteza este la modă: se accelerează livrarea de tendinţe în conţinut

În ultimii ani, a existat o explozie a datelor despre consumatori colectate în scopuri de marketing. Această explozie permite brandurilor să identifice trendurile în cel mai rapid mod cu putinţă şi să le încorporeze în activităţile de marketing. Pe măsură ce cuantumul acestor date va creşte, învăţarea automată va contribui în mod semnificativ la eficientizarea procesului, prin compilarea datelor dintr-o varietate de surse şi identificarea rapidă a tiparelor. Folosindu-se de AI în analiza trendurilor, marketerii vor putea ţine pasul cu tendinţele, menţinându-şi avansul faţă de competiţie. Specialiştii în conţinut vor fi capabili să creeze un pool de proprietăţi, care poate fi livrat rapid către consumatori, în pas cu tendinţele, iar echipele de dezvoltare a produselor vor fi mai bine echipate pentu a veni în întâmpinarea celor mai recente cerinţe din categorie.

Trend 3 - Insight-uri continue: colectarea de date non-stop prin Passive User Interface

Passive User Interface colectează în mod continuu date comportamentale din dispozitivele digitale ale consumatorilor şi poate oferi brandurilor informaţii utile pentru personalizarea experienţei, aplicând tehnicile de învăţare automată. Companiile deja folosesc Passive User Interface, platforma Spotify, de exemplu, utilizează date din tracker-ele de fitness pentru a personaliza playlist-urile consumatorilor săi. O utilizare mai amplă a datelor Passive User Interface va permite brandurilor crearea de conţinut şi servicii personalizate, dar şi dezvoltarea unor strategii adecvate de stabilire a preţurilor. Aceste tipuri de date pot fi împărtăşite, de asemenea, de către brandurile din diferitele categorii pentru a îmbunătăţi mai multe zone ale experienţei de consum.

Trend 4 - Coerenţa conversaţiei pe multiple dispozitive: avansul programmatic-ului în automatizarea conversaţiilor de brand

Tehnologia de învăţare automată ajută brandurile să îşi adapteze conversaţiile cu consumatorii. Deşi brandurile deţin o mulţime de date de “first party”, această zonă specifică din AI conectează date despre indivizi şi dispozitivele lor, ajutându-le să înţeleagă modul în care mesajul şi contextul comunicării de brand sunt responsabile pentru diferite stadii de conectare cu consumatorul. Brandurile îşi pot automatiza conversaţiile cu consumatorii utilizând publicitatea de tip programmatic pe diverse dispozitive în paralel. Astfel se pot crea cu adevărat experienţe unitare, stimulându-se cumpărarea şi recumpărarea.

Trend 5 - Conţinut care să faciliteze cumpărarea: experienţele consumatorilor sunt amplificate de consumul de conţinut care le oferă posibilitatea cumpărării

În 2017 'algoritmii evolutivi' vor putea optimiza în direct conţinutul livrat consumatorului de-a lungul navigării. Cărucioarele de cumpărături universale recreează funcţionalitatea site-urilor de comerţ digital, fără să fie nevoie din partea consumatorilor să îşi creeze noi conturi sau să furnizeze detalii de card pentru fiecare site nou vizitat. Această combinaţie de tehnologii va permite brandurilor şi creatorilor de conţinut să păstreze consumatorii pe site-urile lor, mai degrabă decât redirecţionând cumpărarea în afara lor. Brandurile vor trebui să trateze conţinutul sub forma unei combinații convingătoare de text, imagini şi opţiuni interactive care să formeze experienţa de cumpărături.

Trend 6 - Realitate Virtuală Inteligentă: oportunităţi pentru branduri în cadrul realităţii virtuale pe smartphone

Realitatea virtuală evoluează de la existenţa solitară în universul gamer-ilor la stadiul de adopţie de masă de către consumatori, care experimentează această realitate prin intermediul telefoanelor mobile inteligente. Facebook şi Twitter pun la dispoziţie deja transmisiuni live care pot fi accesate folosind o pereche de căşti şi un smartphone. Facilitarea accesului maselor la Realitatea Virtuală pe telefonul mobil oferă brandurilor oportunităţi multiple, printre care transfigurarea experienţei de cumpărare: consumatorii pot proba şi testa produse fără a fi nevoie să viziteze magazinele.

Trend 7 - Avansul robotizării conversaţiilor: eliminarea neînţelegerilor din comunicarea de brand cu consumatorii

Interacţiunea şi conversaţiile desfăşurate într-o interfaţă de comunicare sunt şi ele afectate în mod pozitiv de învăţarea automatizată. În ciuda limitărilor evidente ale unei comunicări automatizate, “roboţii de conversaţie” pot veni în ajutorul consumatorilor mai ales în cadrul unor procese, cum ar fi efectuarea de plăţi sau notificările de expediere/livrare. Aceşti roboţi pot contribui la reducerea costurilor prin asistenţa clienţilor şi la amplificarea unui dialog cu aceştia. Recomandările personalizate sunt o altă oportunitate care poate fi valorificată de branduri pe baza analizei insight-urilor din dialogurile cu roboţii.

Trend 8 - Valorificarea emoţiilor: tehnologia de recunoaştere a emoţiilor ajută brandurile să se iniţieze în privinţa adevărurilor umane

Extinderea utilizării telefoanelor inteligente şi implementarea tehnologiei de recunoaştere a emoţiilor conturează o realitate în care oamenii poartă cu ei dispozitive sensibile la schimbările de dispoziţie ale utilizatorului. Acest lucru oferă brandurilor ocazii de livrare de conţinut la momentul potrivit, conţinut care să se adapteze comportamentului şi dispoziţiei consumatorului. Tehnologia poate fi utilizată spre exemplu de branduri conexe unor anumite sporturi sau echipe în cadrul evenimentelor sportive, corelând experienţele ce urmează a fi livrate cu reacţiile utilizatorilor.

Trend 9 - Dinamismul preţurilor: algoritmi care determină alocarea preţurilor în funcţie de cerere

Stimulată de disponibilitatea unei mari puteri de calcul şi analiză, stabilirea dinamică a preţurilor se referă la posibilitatea retailerilor de a aloca preţuri diferite în funcţie de predispoziţia identificată a unor anumiţi consumatori de a plăti un anumit preţ la un moment dat. Anumite site-uri şi aplicaţii practică deja această dinamică, astfel încât oferă preţuri care se pot schimba de la un moment la altul. Uber, de exemplu, a introdus un algoritm de tip “Surge Pricing” pentru a permite creşterea automatizată a preţurilor în momentele aglomerate.

Trend 10 - Asistenţă automatizată: roboţi de asistenţă introduşi în serviciile oferite de magazinele de lux

Roboţii industriali există de mulţi ani. În prezent tehnologia combină automatizarea digitală cu formele fizice pentru a crea roboţi care oferă asistenţă şi servicii, care să muncească alături de oameni. În mod evident, sectoarele care pot beneficia cât mai curând de astfel de automatizări sunt comerţul şi cel al ospitalităţii. Roboţii vor fi capabili să ofere informaţii legate de preţuri şi disponibilitatea unor produse, dar şi de a oferi reduceri şi informaţii adiţionale de produs, pe baza algoritmilor programaţi. Beneficiile folosirii unor astfel de roboţi se pot, astfel, extinde şi în sectoarele de sănătate şi îngrijirea locuinţei.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare