Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 18 Octombrie 2012
Legislatie, investiții și creativitate  pentru susținerea online-ului românesc

Legislatie, investiții și creativitate pentru susținerea online-ului românesc

În cadrul celei de-a doua ediții a IAB Forum, specialiști în domeniul publicității online din România și din străinătate au dezbătut teme de interes pentru industrie, dintre care cele mai importante au fost cadrul operațional legislativ al domeniului, valoarea pieței locale de publicitate online în primul semestru al anului 2012 și tendințele din mediul digital în construirea relației consumator-brand.

Noile inițiative legislative de la nivel european ridică problema creării unui spațiu mai sigur și mai transparent pentru utilizatorii de Internet. Alain Heureux (CEO & Presedinte IAB Europe), Ionel Naftanaila (OBA Project Manager IAB Europe), Chris Sherwood (Director Public Policy, Yahoo!) si Cristi Petriceanu (Presedinte IAB Romania) au dezbătut directivele legislative din Uniunea Europeană și au propus adoptarea unor inițiative care să promoveze colaborarea pentru o industrie unită. Dezbaterea a vizat, în principal, acordarea libertății utilizatorului de a alege gradul de expunere dorit în spațiul virtual, dar și crearea unui cadru legislativ care însă să nu fie reglementat în mod excesiv și care să susțină creșterea și dezvoltarea economiei digitale.

Prin organismul EDAA (European Interactive Digital Advertising Alliance) sau website-ul Your Online Choices, se urmărește atât educarea utilizatorului cu privire la cele mai utilizate practici în publicitatea online, cât și îmbunătățirea experienței sale în mediul digital prin informarea despre opțiunile pe care le are în privința colectării și utilizării datelor pentru publicitate targetată comportamental. De asemenea, Raluca Moraru (Director Relatii Publice ANCOM) a prezentat situația actuală cu privire la recenta alocare a licențelor în spectrul radio extins pentru operatorii de telecomunicații mobile, ceea ce va permite o diversificare substanțială a serviciilor oferite de aceștia, și în primul rând posibilitatea folosirii unei lărgimi de bandă mult superioare celei disponibile în momentul de față utilizatorilor români de platforme mobile.

O alta temă dezbatută a fost investiția în publicitatea online locală. Studiul ROADS , realizat de IAB România și PwC România, a arătat o creștere a investiției în publicitatea online din România, care s-a ridicat la 46, 6 milioane de lei în prima jumătate a anului 2012, cu 7% mai mult comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. Subiectul creativității și eficienței în campaniile de comunicare online a fost, de asemenea, atins și dezbatut ca principala modalitate de atragere de bugete din partea advertiser-ilor. Studii de caz prezentând bune practici în domeniu au fost prezentate de Alex Cernătescu (CEO Infinit Solutions Agency), Gabriela Garjoaba (Account Manager Smile Media), Alexandra Zadoya (Henkel Account Manager OMD Russia), Russ Lidstone (CEO Havas Media London) și Bela Papp (A&O CEE Director, Microsoft).

Tendințele și schimbările mediului online au adus în discuție noi tehnologii precum kinect, viralizarea clipurilor video, dezvoltarea site-urilor pentru mobile și utilizarea unor instrumente precise de măsurare a impactului comunicării în online. Andrea Vassalli (Mobile Product Solutions Manager, Google), Robert Pefanais (International Head of Sales, Thinkdigital), Krystya Bebenek (Audience Research Product Manager, Gemius), Geoffrey Hantson (Executive Creative Director, Duval Guillaume Modem), Rupert Slade (PHD Worldwide) s-au referit atat la modalitati inovative si spectaculoase de interactiune cu publicul in mediul online, cat si la necesitatea de a antrena publicul prin implicare si construirea unei povesti impreuna cu acesta. Pentru a le oferi advertiserilor posibilitatea de a exploata toate posibilitatile mediului online, Andrea Vassalli a anuntat lansarea platformei Start Mobile in Romania de catre Google. Aceasta permite vizualizarea site-ului intr-o varianta pentru mobil, precum si obtinerea unui raport detaliat al aspectelor care necesita modificari.

IAB Forum 2012 a avut loc pe data de 16 octombrie. Mai multe informatii se gasesc pe site-ul dedicat.

Extra Info

Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online, publisheri autohtoni si filiale internationale.

Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare.

Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare