Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 28 Noiembrie 2014
Magazinele fizice cresc vânzările atât online cât și offline

Magazinele fizice cresc vânzările atât online cât și offline

În timp ce retailerii din întreaga lume sunt în plin Black Friday și Cyber Monday, agenția de shopper-marketing Geometry Global a venit cu vești bune pentru magazinele fizice. Studiul făcut la nivel global, „Connected Shopper”, a dezvăluit că, în timp ce linia dintre piața de desfacere fizică și cea digitală a devenit invizibilă, magazinele fizice rămân în centrul atenției în traseul consumatorului. Urmărind comportamentul cumpărăturilor online la nivel global, studiul indică faptul că magazinele fizice raman înca în centru atenției pentru cumpărători atunci cand fac achiziții achiziții.

Cesar Montes, Chief Intelligence Officer la Geometry Global, declară: „În ciuda faptului că, în mod frecvent, consumatorii cumpără online, aceștia nu văd această experiență ca fiind exclusivă, ci ca un amestec de digital și offline - „comandă online, dar ridică produsul în magazine” sau vice versa. Având asta în minte, planul Amazon de a deschide o locație în New York înainte de sărbători are o logică perfectă. Consumatorii caută comoditate, oferte bune și, cel mai important, servicii bune, iar pentru asta se duc atât în online, cât și în offline.”

Cum se bazează consumatorii online pe magazine fizice

Aproximativ 65% dintre consumatorii online chestionați afirmă că vizitează magazinele fizice pentru a se informa cu privire la achizițiile lor. 88% dintre ei vor să vadă produsul fizic, 65% vor să verifice prețurile și 45% caută oferte speciale. Printre alte motive ale vizitei în magazinul fizic se numără și întrebările despre produse, sfaturi din partea vânzătorilor sau, pur și simplu, experiența de cumpărare.

Studiul a arătat o constanță dincolo de culturi și canale de retail: toată lumea vrea o notă personală care presupune ascultare activă și sfaturi, flexibilitate și răspuns la probleme.

Mobilul sporește experiența in-store

Chiar și in-store, comoditatea digitalului, ușurința cu care e folosit și oferta largă joacă un rol important. La nivel global, șase din zece oameni au folosit telefonul sau tableta în procesul de cumpărare în timp ce vizitau magazine fizice, în mare parte pentru a compara prețuri, a căuta informații despre produse și a face poze produselor. Chiar dacă utilizarea telefonului in-store este cea mai mare în piețele în dezvoltare, 36% dintre consumatorii din SUA deja se folosesc de acest avantaj.

Oportunitate de a direcționa consumatorii în magazine via mobil

Platforma mobilă a fost de mult recunoscută ca prezentând o oportunitate în curs de dezvoltare pentru marketeri. Totuși, acest studiu arată fatul că încă nu este folosit la potențial maxim pentru că 54% dintre utilizatorii de internet din SUA nu sunt impresionați de ofertele mobile pe care le-au primit. Însă, și-au arătat un interes puternic pentru serviciile de tip mobile care fac cumpărăturile mai ușoare: 43% vor aplicații care să verifice disponibilitatea produselor în magazine locale și alți 36% vor localizarea produselor disponibilă pe mobil. În aceeași măsură, 43% vor să aibă posibilitatea de a căuta recomandări, în timp ce 39% caută promoții geo-localizate pe telefon.

„Marketingul mobil poate direcționa consumatorii către magazinele locale, iar brandurile deștepte și retailerii ar trebui să facă ofertele și informațiile despre produsele locale ușor de accesat pe mobil. Nu se mai pune problema “de ce e bine să comunici în digital vs. de ce e bine in-store”. Toată comunicarea trebuie să fie fluidă, adaptată la ce caută consumatorii și să le ofere posibilitatea de a căuta și cumpăra în modul care funcționează cel mai bine pentru ei”, spune Montes.

Metodologia studiului

Cercetarea a fost realizată de către agenția de research TNS și a constat în chestionare online folosind metodologia Geometry Global - Purchase Decision Journey. Peste 770 de interviuri (auto-completare, CAWI) au fost completate de utilizatori internet (peste 15 ani) din următoarele țări: Brazilia, China, Franța, Germania, India, Italia, Japonia, Polonia, Rusia, Regatul Unit, Spania și SUA. 9.486 interviuri au fost completate pentru acest studiu.

Pentru a descărca studiul „Connected Shopper”, accesează http://connectedshopper.geometry.com/

Scopul acestui studiu, la care au participat 12 țări din 4 continente, este înțelegerea rolului pe care îl joacă mediul digital în procesul luării deciziei de cumpărare, identificarea factorilor ce determină cumpărarea, dar și a barierelor și a modului în care oamenii din marketing și retail se pot folosi de acestea pentru a-și crește vânzările.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare