Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 19 Iunie 2013
Media Fact Book 2013: piața românească de media a înregistrat o scădere de 2%

Media Fact Book 2013: piața românească de media a înregistrat o scădere de 2%

Agenția de media Initiative a lansat Media Fact Book 2013 care cuprinde o analiză asupra pieței românești de media ce pune in evidență tranformările pieței pe parcursul anului trecut, perspectivele și tendințele pentru anul acesta. Astfel, potrivit rezultatelor, piața românească de media a înregistrat o scădere de 2%, fiind afectate toate canalele. Presa scrisă a scăzut cu 10% față de 2011; radio a scăzut cu 8%, OOH cu 5% iar TV cu 4 %. Online este singurul canal în creștere, atingând o cotă de piață de 14%, al doilea după TV, mai ales cu ajutorul volumelor investite în Facebook și SEM.

de Teodora Ieșeanu

De asemenea, segmentul de performance media a cunoscut cea mai mare crestere in 2012 (cu 47% mai mult fata de 2011) din punct de vedere al bugetelor atrase. Aceasta este o urmare a fragmentarii atentiei consumatorilor si a nevoii lor de a accesa continut personalizat.

“Fragmentarea atenției consumatorului de media trasează noi coordonate în stabilirea strategiilor de comunicare media ale brandurilor. Suprapunerea consumului pe două sau mai multe medii este din ce in ce mai prezentă – TV, laptop, tabletă și mobile este doar un exemplu. În aceste condiții e necesară construirea de strategii multiscreen, multichannel sau multidisciplinare, deși nu este prima oară când discutăm despre întrepătrunderea dintre offline, online, BTL și PR. Acum consumatorul poate fi atras prin mesaje cu conținut personalizat sau cu un grad de interacțiune ridicat. Este evident că brandurile trebuie să fie prezente în toate zonele de unde consumatorul culege informatie și conținut. Totodată, presiunea pe rezultate - sales, leads, engagement, actions - a crescut, aducând performance media în centrul atenției, în mixul digital al clienților“, spune Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.

Cel mai mare volum de investiții de publicitate este detinut de segmentul serviciilor de comunicații mobile, iar cea mai semnificativă creștere fata de anul anterior a cunoscut-o segmentul Cosmetice si Igiena personală, care ocupă locul imediat următor după telecomunicatiile mobile in termeni de volum.

Pentru 2013, echipa Initiative estimează că piața de media va continua să scadă cu 2-3%.

“Ne așteptăm ca anul acesta TV-ul să scadă, ajungând la o cotă de piața de 62%, față de 64% cât avea în 2012. Presa scrisă și Radio vor continua să dezvolte proiecte integrate, cu o componentă puternică de digital, social și mobile, încercând să exploateze noi modalități de a-și securiza veniturile și fideliza consumatorii. Digital este în continuare pe un trend crescător, alimentat în mod special de creșterile în zona de performance media, împreună cu display advertising, ce oferă în continuare brandurilor posibilitatea unei prezențe digitale de impact ”, adaugă Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.

În plus, Digital Media se va concentra destul de mult pe conținut, targetând consumatorii în bună parte prin intermediul Social Media.

Media Fact Book este singura lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative din anul 1997.

Extra Info

Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media. Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris, SeniorHyper, Mobile Works şi Medic One. Pe piaţa locală, Initiative este activă de 18 ani şi are în portofoliu clienţi precum: Altex, Bergenbier S.A, BMW, Johnson&Johnson, kika, Lidl, Millennium Bank, Orange România, Provident Financial.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare