Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 21 August 2017
Nielsen: Increderea consumatorului la nivel global creste pe fondul evolutiei pozitive a optimismului in mai multe piete

Nielsen: Increderea consumatorului la nivel global creste pe fondul evolutiei pozitive a optimismului in mai multe piete

Increderea consumatorului la nivel global arata semne de imbunatatire continua in cel de-al doilea trimestru din 2017, ajungand la un indice de 104, cu 3 puncte procentuale mai mare decat cel din trimestrul patru 2016. Cele mai mari niveluri ale indicilor de incredere s-au inregistrat pe pietele asiatice, cu 6 din primii 10 indici provenind din zona Asia-Pacific.

De asemenea, nivelul de incredere este inalt in majoritatea pietelor din Europa si America Latina deoarece multe dintre acestea au inregistrat o crestere a optimismului consumatorilor.

In ciuda unui declin de 4 puncte procentuale fata de trimestrul patru al anului 2016, SUA a inregistrat un indice de 117 si si-a mentinut locul de top la nivel global.

Romania a urcat in ultimele doua trimestre cu 15 puncte pana la 101, fiind una din tarile europene cu cea mai mare crestere a increderii consumatorilor.

Cateva puncte cheie la nivel global:

1. Increderea consumatorului la nivel global a crescut cu 3 puncte procentuale fata de trimestrul patru din 2016, ajungand la un indice de 104.

2. Indicii de incredere au crescut fata de trimestrul patru din 2016 in 41 din cele 63 de piete masurate prin sondajul online.

3. O evolutie pozitiva a increderii a fost observata in mai multe piete din Europa, Asia-Pacific si America Latina. In acelasi timp, indicele de incredere a scazut in doua din cinci piete din Africa/Orientul Mijlociu si in una din cele doua piete din America de Nord.

4. Increderea consumatorilor din America de Nord a ramas mai mare decat in orice alta regiune a lumii, cu un indice de 117.

5. In Europa, increderea continua pe o traiectorie ascendenta pentru al noualea trimestru consecutiv, 22 din 33 de tari aratand indicatori in crestere, pana la un scor regional de 85.

6. Si in Asia-Pacific nivelul de incredere s-a imbunatatit, crescand trei puncte pana la 114.

7. In America Latina, increderea a ramas stabila la un indice de 85, aratand o crestere de un singur punct procentual fata de al patrulea trimestru din 2016.

8. Zona Africa/Orientul Mijlociu are o evolutie vizibila a nivelului de incredere, cu un indice in crestere cu cinci procente, pana la un scor de 88.

Privind mai departe, 61% dintre consumatori au simtit ca urmatoarele 12 luni ar fi o perioada propice de a cumpara lucruri pe care si le doresc si de care au nevoie. Cand vine vorba despre ingrijorari pentru urmatoarele 6 luni, economia, sanatatea si securitatea jobului ocupa primele trei pozitii la nivel global.

“Increderea consumatorilor la nivel global arata un numar de motive de optimism, si exista o imbunatatire continua a sentimentului in multe piete globale”, a declarat Suresh Ramalingam, Consumer Insights Lead, Nielsen. “Intentiile de a cheltui sunt de asemenea in crestere in multe piete globale, mai ales in America de Nord. Nu este surprinzator ca terorismul continua sa se afle pe lista ingrijorarilor din Europa si America de Nord, pe fondul extinderii amenintarii si cresterii incidentei evenimentelor de acest gen, cu impact asupra securitatii nationale in mai multe tari”

La nivel regional:

1. Europa arata o crestere a increderii consumatorilor de cinci puncte procentuale in al doilea trimestru, atingand un indice de 85.

2. In trei dintre cele mai importante cinci economii, increderea consumatorilor este in crestere: cu doua puncte procentuale in Germania (103), opt in Franta (75) si cinci puncte procentuale in Spania (91). In schimb, Marea Britanie arata un declin de trei puncte (99). Increderea in Italia a ramas constanta de la sfarsitul anului 2016 (58).

3. Sanatatea si securitatea locului de munca au fost de asemenea subiecte de ingrijorari majore, mentionate de 19% si respectiv 18% dintre respondentii europeni. Mai putin de unul din cinci respondenti europeni (18%) si-a exprimat ingrijorarea cu privire la economie, in scadere cu trei puncte procentuale fata de trimestrul al patrulea din 2016.

4. In Europa de Est, sentimentul consumatorilor s-a imbunatatit pe o serie de piete, inclusiv in Romania (101, in sus cu 15 puncte), Slovenia (74, in crestere cu 11 puncte), Estonia (83, in crestere cu 11 puncte), Bulgaria (85, in crestere cu 10 puncte), Letonia (plus 10 puncte pana la 78), Ungaria (70, crestere cu sase puncte) si Ucraina (57 de puncte).

5. Cresterea increderii in Romania se datoreaza unui salt de 16% a numarului de respondenti care considera ca bune sau excelente perspectivele lor de munca, de la 35% in T4 anul trecut pana la 51% in T2 2017. Increderea in situatia finantelor personale a crescut cu 12% (pana la 70%), in timp ce 12% mai multi respondenti (pana la 45%) considera ca urmatoarele 12 luni sunt un moment bun pentru a cumpara lucrurile pe care si le doresc.

Extra info

Studiul pentru trimestrul 2 a fost desfasurat in 63 de tari intre 9 si 27 mai 2017, pe baza unei metodologii online. In timp ce metodologia on-line a sondajului permite o acoperire globala pe o scara foarte larga, aceasta ofera doar perspectiva utilizatorilor de internet si nu a populatiilor totale. 

Infiintat in 2005, Indicele Nielsen de Incredere a Consumatorului este lansat trimestrial in 63 de tari pentru a masura perceptiile privind perspectivele locurilor de munca locale, finantele personale, intentiile de cheltuieli imediate si problemele economice ale respondentilor din intreaga lume. Nivelul de incredere a consumatorilor situat peste sau sub valoarea de referinta de 100 indica gradul de optimism si, respectiv, pesimism.

Nielsen N.V. (NYSE:NLSN) este o companie globala de management al performantei, ce ofera o intelegere cuprinzatoare a ceea ce consumatorii vizioneaza (WATCH) si cumpara (BUY). Divizia BUY ofera producatorilor de bunuri de larg consum si retailerilor singura viziune globala pentru masurare a performantei industriei de retail. Prin integrarea informatiilor din diviziile Watch si Buy, precum si a altor surse, Nielsen ofera clientilor sai atat o masurare de clasa mondiala, cat si analize care ii ajuta la imbunatatirea performantelor. Nielsen, o companie S&P 500, are operatiuni in peste 100 de tari care acopera mai mult de 90% din populatia intregii lumi. Pentru mai multe informatii, vizitati www.nielsen.com.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
carmi
5 Septembrie 2017, 12:34
eu zic ca am intrat pe un trend ascendent al evolutiei
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare