Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 16 August 2016
Performanță bună în T2 2016 pentru piața bunurilor de folosință îndelungată din România

Performanță bună în T2 2016 pentru piața bunurilor de folosință îndelungată din România

În al doilea trimestru al 2016, piața de bunuri de folosință îndelungată din România a crescut cu 15,5% față de aceeași perioadă a anului tre-cut. Astfel, a atins valoarea de 529 milioane euro în T2 2016. Patru din cele șapte sectoare au înregistrat rate de creștere de două cifre: electronice, electrocasnice mari, electrocasnice mici și telecom, în timp ce sectorul foto a avut cea mai mare scădere.

Electronice

Piața de electronice a însumat 87 de milioane de euro în T2 2016, cu o creștere de peste 30% față de același trimestru al 2015.

Cea mai mare categorie a sectorului – televizoarele cu ecran plat – a crescut cu aproape 34%, înregistrând vânzări de 76 de milioane de euro. Boxele portabile au avut o performanță bună, în timp ce DVD playerele și sistemele de navigație au continuat să scadă.

Foto

În T2 2016, piața foto a înregistrat o valoare de 5 milioane de euro, cu o scădere de 18% față de T1 2016.

Electrocasnice mari

Electrocasnicele mari au crescut cu aproape 31% în al doilea trimestru al 2016, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Aparatele frigorifice – cea mai mare categorie– au crescut cu mai mult de 25%. Toate celelalte categorii au avut o performanță bună în T2 2016, cu rate de creștere de două cifre. 

Electrocasnice mici

Piața de electrocasnice mici a însumat 36 de milioane de euro în T2 2016, cu 23% mai mult comparativ cu T2 2015. Toate sectoarele au urmat un trend ascendent. Încă o dată, vânzările aparatelor de coafat au contribuit la performanța segmentului de îngrijire personală.

Aparatele pentru prepararea alimentelor, dar și aspiratoarele – cele mai mari categorii ale pieței – au înregistrat și ele creșteri mari. 

IT

Valoarea pieței de IT s-a restrâns în T2 2016 cu aproape 14%, până la valoarea de 85 de milioane de euro.

Segmentul cu cea mai mare scădere este cel al tabletelor (-17%), urmat de calculatoarele portabile (-16,5%). Camerele web, mouse-urile și tastaturile sunt singurele categorii pe un trend crescător.

Telecom

Vânzările de smartphone-uri – de departe cea mai mare categorie a pieței – au continuat tendința ascendentă, cu o creștere de două cifre în T2 2016. Piața de telecom a crescut cu 19% comparativ cu T2 2016.

Telefoanele mobile și phablet-urile au scăzut. Față de T2 2015, căștile au raportat o creștere de 28%.

Imprimante, multifuncționale și consumabile

În T2 2016, piața de imprimante, multifuncționale și consumabile a crescut cu mai mult de 7% comparativ cu T2 2015.

Echipamentele de printare au urmat un trend pozitiv, în special datorită performanței multifuncționalelor. Ușoare creșteri au fost resimțite și în segmentele de tonere și cartușe cu cerneală, datorită produselor compatibile.

Extra info

GfK Temax® este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite. Toate rapoartele şi comunicatele de presă sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com.

GfK reprezintă sursa de încredere care oferă informații relevante despre piață și despre consumatori și care ajută companiile să ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experți în cercetarea de piață îmbină pasiunea lor cu cei 80 de ani de experiență GfK în știința datelor. Aceasta permite GfK să ofere insight-uri globale importante, îmbinate cu expertiza locală, în peste 100 de țări. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare și abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transformă datele din studii în insight-uri acționabile, care să permită clienților săi să-și îmbunătățească avantajul competitiv și să îmbogățească experiențele și alegerile consumatorilor.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare