Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 23 Iulie 2013
Porsche este cel mai fascinant brand pentru români

Porsche este cel mai fascinant brand pentru români

Pentru al treilea an consecutiv, Biz și Unlock Market Research prezintă Top 50 branduri fascinante. În fruntea clasamentului de anul acesta se află, în premieră, Porsche, după ce în 2012 și 2011, topul a fost condus tot un brand auto de lux, Ferrari, poziționat acum pe locul 2, urmat de Heineken, Stella Artois, Burberry, Rom, Lamborghini, Calvin Klein, Jack Daniel’s și Hugo Boss.

de Teodora Ieșeanu
Brandurile aflate anul acesta în Top 10 confirmă apetența românilor pentru componenta aspirațională a fascinației, dar și aprecierea pentru inovație și curaj. Iar prezența unui brand românesc între primele zece demonstrează că putem lupta de la egal la egal cu mărcile globale.

“Este important să nu confundăm fascinația pentru un brand cu dragostea sau atașamentul față de acesta. Deși ambele sunt Top 10 emoții bazate pe anumite criterii, iubirea este o emoție interioară individului, iar fascinția este exterioară, fiind generată de către brand. Brandul este cel care fascinează și consumatorul constată și simte această emoție. Fascinația aparține mărcii, este o proprietate, o aură a sa, care cuprinde și învăluie consumatorii", precizează Alexandra Cojocaru, Senior Client Service la Unlock Market Research, compania care a realizat, pentru al treilea an consecutiv, Topul Biz al brandurilor fascinante.

Unlock Market Research a identificat setul de criterii și valori ale unei mărci care o fac pe aceasta să genereze fascinație în rândul consumatorilor români. Astfel, fascinația unui brand vine în proporție de 27% din responsabilitate, provocarea contribuie cu 21%, originalitatea – cu 20%, puterea brandului – 16%, libertatea – 12% și carisma – 4%. Astfel, un brand fascinant nu este doar unul carismatic, care iese în evidență, ci este responsabil, consecvent în ceea ce face, are grija de consumatori, însă în același timp te surprinde și te incită.

Topul din acest an ne prezintă în general mărci premium și de lux de mașini sau haine, dar și băuturi alcoolice sau produse alimentare. Fascinația are o latură aspirațională puternică, românii fiind fascinați de mărci precum Porsche, Ferrari sau Burberry și Hugo Boss.

Brandurile puternice, axate pe statut și renume, captează și emoțiile românilor. Totuși, fascinația are și o latură comună, familiară, dar a "familiarului ieșit din comun", cum este cazul Rom, o marcă cunoscută, accesibilă și consumată de mulți, care este, însă, diferită în categoria din care face parte.

Topul Brandurilor Fascinante editia 2013 a fost realizat în luna iunie, pe un eșantion reprezentativ la nivel urban, de 600 de respondenți cu vârste între 18 și 55 ani, prin metoda intervievării telefonice (chestionare CATI). Respondenții au evaluat brandurile din patru categorii de produse (dintr-un maxim posibil de opt categorii), prin raportare la o baterie de atribute pragmatice și emoționale, definitorii pentru fascinație. În urma acestei evaluări, pentru fiecare brand am calculat un indice al fascinației, iar rezultatele au fost centralizate într-un top al celor mai fascinante 50 de branduri.

Clasamentul integral a fost publicat în revista Biz nr. 252 (22 iulie – 1 septembrie 2013), disponibilă spre vanzare in toata retaua Inmedio si online, pe www.revistabiz.ro.

Extra Info

Biz este o revistă de afaceri avangardistă care oferă proiecte jurnalistice creative, continut viu si abordari unice asupra mediului de business local si international. Lansata in anul 2000, Biz a fost prima revista de afaceri din Romania, impunandu-se prin premiere in print, evenimente de business, proiecte speciale si cautand mereu sa abordeze mediul de afaceri dintr-o perspectiva inedita si interesanta pentru cititori. Cu o aparitie bilunara, are ca public-tinta manageri cu varste intre 25 si 45 de ani. Tirajul revistei este de 10.000 de exemplare pe numar, auditate de BRAT, dintre care 6.200 sunt abonamente. Se distribuie in zonele urbane din tara. Incepand din 2009, revista Biz este condusa de Marta Usurelu, Redactor-Sef si actionar majoritar.

Unlock Market Research este o companie de cercetare de piata din Romania formata dintr-o echipa de 23 de profesionisti, specializati In sociologie, statistica-matematica si marketing. Serviciile Unlock Market Research includ designul si desfasurarea de studii de cercetare calitative si cantitative pentru obiective specifice strategice de brand si categorie.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare