Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 11 Iulie 2013
Rogalski Damaschin Public Relation: Ideea de competiţie îi lasă indiferenţi pe tinerii din „Generaţia BAC 2013”

Rogalski Damaschin Public Relation: Ideea de competiţie îi lasă indiferenţi pe tinerii din „Generaţia BAC 2013”

Conform unei analize realizate de Rogalski Damaschin Public Relations pe baza cercetărilor online desfăşurate pe platforma Ivox.ro, tinerii care au susţinut examenul de Bacalaureat în 2013 sunt dependenţi de Facebook, ar evita competiţia pentru a accede în învăţământul universitar, învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, sunt puţin ataşaţi de mărcile autohtone, dar sunt mai orientaţi către mişcare şi un stil de viaţă sănătos.

„Radiografia «Generaţia BAC 2013» arată diferenţe importante în atitudinile şi convingerile despre învăţare şi carieră, faţă de respondenţii care au susţinut acest examen în anii anteriori, unele fiind explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a Eliza Rogalski tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care aceşti tineri le au la dispoziţie pentru a se inspira şi a avea succes în viaţă. Am făcut această analiză pentru a vedea câte dintre miturile care circulă despre candidaţii de la examenul de maturitate sunt adevărate, dar şi pentru a afla motivaţiile lor“, a afirmat Eliza Rogalski, Founding Partner Rogalski Damaschin Public Relations.

Educaţie şi carieră: mai puţin dispuşi să se confrunte în competiţii de admitere la studii superioare, totuşi conştienţi de valoarea brandului personal pentru a reuşi în carieră

„Generaţia BAC 2013” consideră că diploma de facultate este indispensabilă pentru găsirea unui loc de muncă suficient de bine plătit (64,7%). Procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33%, aproape dublu faţă de cei care au susţinut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5%), proba scrisă (39,8%, cu aproape o treime mai puţin decât generaţiile anterioare, respectiv 61,7%) şi interviul (21,6%). Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucureşti (39%), urmat de Cluj-Napoca (32,5%) şi Iaşi (18,2%).

Aceşti tineri apreciază cursurile online ca fiind o metodă foarte bună de a învăţa şi au urmat cel puţin o dată o astfel de formă de instruire (53,57%). Ei cred în mai mare măsură decât ceilalţi respondenţi că prezenţa în mediul online le poate influenţa cariera (68,2% dintre cei care au împlinit anul acesta 18 ani, faţă de 58,8% la generaţiile anterioare). Ei au încredere în managerii tineri (63,9%) şi consideră că e important să ai un brand personal, însă doar în anumite domenii de activitate (57,7%).

Tehnologie: o generaţie mai degrabă dependentă de social media decât de smartphone

53,3% declară ca Facebook este platforma de socializare utilizată cel mai des, urmată de Yahoo Messenger (27,2%), Skype (7,6%), Twitter (6,5%) şi altele. Spre deosebire de ceilalţi, „Generaţia BAC2013” are în proporţie mai mare două conturi active pe platformele de socializare (31,3% în cazul adolescenţilor care au împlinit anul acesta 18 ani faţă de 24,9% în cazul celorlalţi respondenţi). În același timp, 96,5% dintre tineri consideră că oamenii acordă o importanță prea mare rețelelor sociale și peste jumătate simt deseori că pierd controlul timpului petrecut pe internet.

Un procent cu 10% mai ridicat decât în cazul celorlalţi respondenţi au declarat că nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36,5% folosesc cel puţin o dată pe zi o aplicaţie.

Preferinţe pentru mărci: brandurile alimentare româneşti au un mare potenţial de a deveni preferatele tinerilor care fac parte din „Generaţia BAC 2013”

Tinerii care au 18 ani cumpără branduri alimentare româneşti în proporţie semnificativ mai mică decât cei din generaţiile anterioare (31,8% faţă de 56,2%), iar aproape jumătate dintre ei declară că le este indiferent ce fel de branduri cumpără.

„Generaţia BAC 2013” nu şi-ar face cumpărăturile zilnice online (56%), e mare amatoare de promoţii - 91,07% declară că îşi schimbă decizia de cumpărare în faţa raftului datorită unei reduceri la un anumit produs.

Relaţii, convingeri şi influenţe sociale: mândri de apartenenţa europeană şi mai degrabă europeni ca stil de viaţă

„Generaţia BAC 2013” are un sentiment de mândrie privind apartenenţa europeană într-o măsura mai mare decât generaţiile anterioare (77% faţă de 69,1%). În acelaşi timp, consideră că stilul lor de viaţă este mai bun decât al majorităţii oamenilor pe care îi cunosc (61,02%), cu o treime mai mult decât respondenţii din generaţiile anterioare (42,6%). Tinerii care au 18 ani declară că practică cel puţin 30 de minute de mişcare în fiecare zi, în proporţie semnificativ mai mare decât generaţiile anterioare (45,5% faţă de 26%). De asemenea, ei consideră într-o masură mai mare decât generaţiile anterioare că lumea showbizului ne influenţează percepţia asupra frumuseţii (58,8% faţă de 41% în cazul respondenţilor cu vârsta mai mare decât ei).

Colectarea răspunsurilor a fost realizată în primele 6 luni ale anului 2013, iar la cercetare au participat peste 2.000 tineri cu vârsta de 18 ani.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare