Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 13 Octombrie 2010
Şapte predicţii sexy şi deştepte despre display advertising pentru 2015

Şapte predicţii sexy şi deştepte despre display advertising pentru 2015

Vreţi să ştiţi cum va arăta publicitatea online peste cinci ani? Experţii de la Google şi YouTube consideră că au găsit răspunsul la această întrebare. În cadrul conferinţei IAB Mixx 2010, din New York, de la sfârşitul lunii septembrie, au fost expuse şapte idei care reprezintă viitorul în online.

de Anca Muraru

Piaţa de display ads va atinge 50 miliarde de dolari, jumătate dintre reclamele online vor avea inclusă componentă video, iar 75% dintre acestea vor fi sociale prin natură. Acestea sunt câteva dintre predicţiile pe care Neal Mohan - VicePresident of product management Google şi Barry Salzman, Managing Director – media&platforms la Google le-au avut pentru anul 2015.

Cei doi executivi consideră că viitorul aduce mari oportunităţi pentru publisheri, advertiseri, utilizatori şi agenţii. Mai precis, care sunt predicţiile celor doi reprezentanţi ai companiei?

1. 50% dintre campaniile online vor include clipuri cumpărate pe bază de cost-per-view. Altfel spus, advertiseri vor plăti numai reclamele care vor fi vizionate de către utilizatori. În zilele noastre, din punct de vedere al cifrelor, pe YouTube, în fiecare minut, sunt încărcate 24 de ore de conţinut nou. Product managerul YouTube a anunţat două noi formate pe bază de cost per view, sub denumirea de true view. Conceptul se bazează pe faptul că la TV se plătesc mai mulţi bani prin rularea mai multor reclame, iar reclamele online vor inversa trendul – mai puţine reclame vizualizate, dar cu un impact mult mai mare asupra utilizatorului.

2. 50% din audienţă va face tranzacţii în timp real. Pentru reclame mai eficiente, cel mai nou trend se referă la tehnologia licitaţie în timp real. Advertiserii vor folosi datele şi tehnologia pentru a decide în timp real cât ar trebui să plătească pentru un ad şi cum ar trebui să arate acea reclamă, licitând pe spaţiul destinat reclamei, în funcţie de cel pe care îl consideră a fi cel mai valoros.

3. Mobilul va fi primul ecran cu care interacţionează consumatorul în relaţia cu brandul.
Product managerul Google Goggles a prezentat un produs ce lasă utilizatorul să folosească telefonul mobil pe ecranul computerului. Cum se întâmplă acest lucru? Produsul dă posibilitatea de a face o fotografie cu obiectul ce se doreşte a fi găsit pe google, în loc de căutarea clasică prin tastarea cuvântului, eliminând şi nevoia de a traduce din altă limbă. Produsul este doar la nivelul de experiment şi formează o punte între medii - între online şi offline. Totodată, oferă posibilitatea de a fotografia în offline şi de a putea urmări în 3D pe ecranul telefonului mobil imaginea, fără a fi nevoie de coduri QR ori download.

4. Măsurarea cât mai precisă a unei campanii este ceea ce îşi doreşte orice advertiser pentru a putea folosi acele măsurători în optimizarea altei campanii. Fie că vorbim despre o campanie pentru creşterea awareness-ului, pentru construirea de branduri ori generearea de buzz, pentru un nou produs sau serviciu, toate se rezumă la click. Următoarea predicţie spune că, până în anul 2015, vor exista încă cel puţin alte cinci măsurători mai importante, mai folosite şi mai folositoare decât click-ul. Surprinzător, unele dintre acestea există deja.

5. Progresul constă în comunicarea bidirecţională – de la brand la consumator şi viceversa. Cea de-a cincea predicţie spune că, până în anul 2015, nimeni nu va mai vorbi despre social media advertising separat, pentru că 75% dintre reclame vor fi pe aceste medii, prin natura lor, iar latura socială va deveni o componentă a oricărei campanii.

6. A şasea teorie se referă la puntea între medii care va exista pretutindeni. Bannerul static va deveni un element al trecutului, iar 50% din display ads vor include rich media, faţă de 6%, cât ocupă în 2010. Cum va influenţa această schimbare marketerii şi advertiserii şi cum îi va ajuta legătura între rich media şi social media? Targetul urmăreşte un display ad, unde poate fi transmis în direct un eveniment ori o oarecare înregistrare.

Totodată, rich media poate oferi într-un banner posturile de pe twitter live, astfel audienţa relaţionează cu ceea ce se scrie, comentează în timp real, fără să părăsescă spaţiul alocat reclamei. Astfel, puntea dintre cel două medii creează noi oportunităţi, experienţe noi pentru utilizatori, iar adveriserii îşi pot maximiza câştigurile din publicitate.

7. Poate cea mai importantă predicţie este cea de-a şaptea, care spune că până în 2015, piaţa de display advertising va atinge suma de 50 miliarde. Bazându-se pe cifre reale, Google este foarte sigur de această predicţie.

Această revoluţie a reclamelor online denumită de cei doi reprezentanţi Google ca fiind sexy şi deşteaptă este de abia la început. În cinci ani, vom afla dacă Google s-a înşelat în preicţiile pe care le-a oferit.

Sursa: Adweek Media

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Anda Iliescu
28 Octombrie 2013, 11:45
Clar, trebuie pus accent pe brand.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare