Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 27 Martie 2014
Tendințe în online: audiență, modele de afaceri și conținut

Tendințe în online: audiență, modele de afaceri și conținut

Miercuri, 26 martie 2014, a avut loc la București a doua ediție a conferinței "Ziua Cercetării Media" (ZCM), un eveniment dedicat industriei de marketing și de comunicare, organizat de către Biroul Român de Audit Transmedia.

de Teodora Ieșeanu
Tema evenimentului a fost "Tendințe în online: Tendințe în online: audiență, modele de afaceri și conținut", iar membrii celor două paneluri de discuții au trezit interesul a peste 250 de reprezentanți din rândul clienților de publicitate, ai principalelor trusturi de presă, ai agențiilor de publicitate, ai institutelor de cercetare și ai mass media.

În cuvântul de deschidere, Silviu Ispas, președintele BRAT a precizat ca asociația își dorește să facă din ZCM unul din evenimentele de referință ale industriei de media din Romania.

Arina Ureche, director general BRAT, a susținut prezentarea "BRAT - 7 ani de cercetare online". Din măsurătorile BRAT rezultă ca numărul utilizatorilor de Internet creşte continuu de mai bine de 10 ani. De la 1.7 milioane, numărul lor a ajuns în anul 2013 la aproape 6,5 de milioane. Cifrele prezentate de BRAT au arătat că internetul a devenit un mediu de masă, relevând că acesta impune o atenţie tot mai mare față de strategiile și tacticile utilizate de jucătorii media de pe piața românească pentru atingerea grupurilor ţintă. Sub aspectul consumului media zilnic, TV-ul este încă superior internetului, însă acesta din urmă întrece televiziunea sub aspectul numărului de ore petrecute utilizând acest mediu.

Gilles Guillou, Chief Revenue Officer pentru La Place Media, primul Premium Adexchange din Franța, a pledat pentru un parteneriat strategic al editorilor ca mijloc de a se opune forței jucătorilor americani de pe piață, Facebook și Google.

În același timp, Jennifer Beck, Global Director al Kantar Media, cu o experienţă de cercetare în media de 35 de ani și fost Marketing Director al prestigiosului “The Observer” a expus tendințele de ultimă oră în măsurarea online.

Mihai Trandafir, Managing Director UM Romania, a spus că în agenția pe care o reprezintă se discută frecvent subiectul platformelor Real Time Bidding (RTB), că există suficiente informații pe această tema, că la nivelul rețelei se implementează campanii RTB și că așteaptă cu interes lansarea unor astfel de platforme și în România.

Liliana Martin, Communication Strategy & Planning Manager Vodafone România, și-a exprimat de asemenea interesul pentru îmbunătățirea targetarii publicului țintă dorit și speranță că prin implementarea platformelor RTB va fi îmbunătățit acest proces.

Mihai Tănase, Marketing Communication & Digital Strategy BMW România, a precizat că, în campaniile BMW România, RTB are deja locul său și că performanțele livrate sunt pe măsură.

Dragoș Stanca, Managing Partner Think Digital, Orlando Nicoară, Director General Mediafax Group, și Cristian Pantazi, redactor-șef HotNews.ro, au evidențiat, în cadrul celui de-al doilea panel, posibile soluții pentru business-urile de presă în contextul online-ului.

"Sunt multe nişe neacoperite. Cred că în continuare este mult loc de experimentat, de creştere. Totuși, nu cred că e piaţa suficient de coaptă cât să permită introducerea unor modele de business bazate pe plată. Se pot vinde informaţii pe care jurnaliştii le află şi le pot împacheta sub formă de analize, sinteze", a spus Cristian Pantazi.

“Sunt necesare branduri foarte puternice, pe niște nișe foarte clare.Cred că asta lipseşte în momentul acesta pieţei, branduri consolidate pe sectoare clare de business", a explicat Dragoş Stanca.

Orlando Nicoară a susținut importanța centrării pe monetizare și servicii: „Dacă aş lua-o azi de la zero, aş merge în zona de servicii”, a spus Nicoară. „Serviciile reprezintă cea mai simplă formă de monetizare. Monetizezi prin intermediul userilor direct şi nu încerci să monetizezi prin modelul de business bazat pe advertising. Modelul de business bazat pe advertising în momentul de faţă pe piaţa din România suferă”.

Ziua Cercetării Media a reunit în sala Le Diplomat a Hotelului Hilton din București peste 250 de participanți și a avut drept invitați trei dintre cei mai experimentați practicieni în mediul online la nivel european, pionieri ai domeniului din România, precum și reprezentanți ai companiilor-cheie de pe piaţa autohtonă.

Extra Info

BRAT este o organizaţie non-profit a industriei de media si publicitate ce are ca membri edituri de presa scrisa si online, agentii, regii si clienti de publicitate, difuzori de presa, companii ce detin statii radio, companii de outdoor si alti terti interesati.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare