Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 25 Februarie 2013
The Bridge™, GolinHarris, analizează fenomentul Harlem Shake

The Bridge™, GolinHarris, analizează fenomentul Harlem Shake

Specialiștii The Bridge™, hub-ul de comunicare multimedia marca GolinHarris, au realizat o analiză a fenomenului Harlem Shake, cel mai în vogă viral al momentului.

de Teodora Ieșeanu
Denumirea de Harlem Shake, explică Anca Bundaru, Digital Manager GolinHarris, provine de la celebrul cartier newyorkez cu același nume, iar conceptul este următorul: filmul, care trebuie să aibă între 13 și 15 secunde, prezintă un singur personaj dansând haotic în mijlocul unui grup de oameni impasibili la spectacol, care în secundele următoare i se alătură, totul degenerând într-un adevărat haos, pe mișcările tipice de Harlem Shake.

Analiza The Bridge™ arată că, la un search pe YouTube pe baza cuvântului “Harlem Shake”, în acest moment există peste 66.000 de variante video cu o durata sub 4 minute.

“Primul video de acest tip a fost încărcat pe YouTube în Australia, iar conform YouTube Trends la 11 februarie existau deja 12.000 de variante, însumând peste 44 de milioane de vizualizări. Rata de creștere la acel moment era de 4.000 de video-uri pe zi, în continuă accelerare, și, după câteva zile, pe 15 februarie, existau deja peste 40.000 de video Harlem Shake, cu 175 de milioane de vizualizări”, spune Valeriu Ispir, Senior Digital Manager GolinHarris.

Premieră: Harlem Shake la Timișoara
De ce acest dans haotic ce pleacă de la un concept ciudat are atât de mult succes, provocând sute de milioane de vizualizări odată ce varianta video este urcată pe YouTube?

Cu o linie de bass puternică, un ritm hipnotic și vocea care cântă "con los teroristas", cu răgetul unui leu pe fundal, conceptul acestui viral a fost primit cu entuziasm și de români. O căutare “Harlem Shake Romania” generează peste 1.100 de videoclipuri încărcate pe Youtube, până la această dată. Harlem Shake-ul românesc s-a răspăndit cu o rapiditate incredibilă în toată țara, ajungând până și în serialul Mo și Foca, al celor de la Creative Monkeyz.



“Este un video care se montează ușor, iar dansul îl poate pune în valoare și pe cel mai inflexibil dintre inflexibili, fiind ușor de copiat. Este un fel de Macarena al zilelor noastre”, afirmă Anca Bundaru, Digital Manager GolinHarris.

Duminica aceasta, în Piata Constituției s-a filmat un nou Harlem Shake, unde au mers toți cei curioși să trăiască această experiență: pe Facebook, evenimentul a avut o pagină dedicată, Harlem Shake – România - București și 400 de oameni și-au anunțat prezența. Duminică a fost deja postat pe YouTube video-ul evenimentului, intitulat Romanian Harlem Shake și în acest moment are peste 9.300 de vizualizări.

Anca Bundaru are o explicație pentru succesul conceptului The Harlem Shake: “Acest dans ciudat cred că este, la origini, despre ideea de libertate. Despre a simți. Despre exprimarea liberă a sentimentelor și despre o cultură vibrantă ca cea din Harlem. Dansul acesta nebunesc ajută oamenii să simta ceva - excitare, zel, curiozitate – de aceea a strâns atâția ambasadori care să-i transporte cauza în toate colțurile lumii. Dar succesul i se datorează, în primul rând, naturii umane. Ne place să ne conectăm și să aparținem unui grup.”

Extra Info

The Bridge™ este un hub de comunicare multimedia marca GolinHarris, o platformă unică în industria globală de PR, pentru care GolinHarris a primit deja titlul PR Innovation of the Year, în cadrul ediţiei precedente a PRWeek Awards. Alte instrumente speciale sunt Bright Collective™, un sistem de colectare a ideilor de la comunităţile de Creatori din toate regiunile lumii, şi Planning Cube™, un tool dedicat de planificare strategică.

GolinHarris Bucureşti este afiliată din 2011 la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, GolinHarris Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrală şi de Est al companiei americane care deţine în total 40 de birouri în America, EMEA si APAC.

GolinHarris București a anunțat anul trecut o schimbare majoră a modelului său de business, prin crearea unei structuri noi de agenţie, bazată pe modele şi instrumente proprii, inovatoare, care răspund mult mai eficient nevoilor specifice ale clienţilor. Modelul g4, creat la nivel global anul trecut, se bazează pe aptitudini şi performanţă și este construit în jurul a 4 comunităţi de specialişti: strategi, creatori, conectori și catalisti.

Portofoliul de clienţi GolinHarris București include companii de renume precum: Altex Romania, AVON Romania, BASF, Bayer, CBRE, Centrofarm, Colgate-Palmolive (Romania), Crucea Roşie Română, Electrolux, Franklin Templeton Investments, Johnson&Johnson, Kludi, L’Oreal Romania, Mercedes-Benz România, Nuance Communications, Orange Romania, Praktiker, PepsiCo, RBS–Royal Bank of Scotland, Schneider Electric Romania, SIF Muntenia, SofMedica, TeamNet International, Transavia, URBB – United Romanian Breweries Bereprod, VEKA România, X-Trade Brokers, YUM Romania.

GolinHarris Bucureşti este membră a grupului de companii din care mai fac parte Lowe&Partners, Initiative, BPN, HyperActive, Mobile Works şi Medic One si este multiplu premiată şi finalistă la festivaluri locale şi internaţionale precum PR Award Romania, European Excellence Awards, Sabre Awards si IPRA Awards.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare