Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 4 Aprilie 2014
Top 30 cele mai iubite mărci tech

Top 30 cele mai iubite mărci tech

Revista Biz a prezentat pentru al doilea an consecutiv topul Cele mai iubite marci tech realizat împreună cu Unlock Market Research, în cadrul Tech Intelligence Conference, eveniment ce a avut loc pe 4 aprilie 2014.

de Teodora Ieșeanu
Astfel, pe primele locuri în Top 30 cele mai iubite marci tech se află Samsung, urmat de Apple, Sony, Google, Microsoft, HP, Facebook, Yahoo, YouTube, Philips.

Pentru al doilea an consecutiv Samsung ocupă primul loc în topul celor mai iubite branduri tech de către români, eforturile de marketing combinate cu oferta variată a brandului spunându-și cuvântul.

Apple a urcat pe locul 2, punctând foarte mult la capitolul aspirațional și din cercetarea Top 30 Unlock Marketing Research a rezultat faptul că produsele gigantului american sunt tot mai folosite de către români. Pe locul 3 este Sony, brand aflat în plină redefinire a portofoliului de produse. Acesta a renunțat recent la gama de PC-uri Vaio și vrea să devină un jucător important în zona de smartphone-uri și tablete.

Pe locul 4 intră primul concurent din zona de software, Google. Gigantul internetului nu avea cum să nu fie un brand apreciat de români, având în vedere că-i ajută să navigheze prin lumea tot mai complexă din online. Microsoft vine pe 5, lucru mult așteptat având în vedere popularitatea sistemului de operare Windows pe piața locală.

Urmează HP, care a urcat în clasament pe fondul unei prezențe tot mai active în piață. Apoi Facebook, rețeaua de socializare care ne ocupă tot timpul. Pe locul 8 este Yahoo care continuă să aibă un capital de imagine puternic în rândul celor care mai folosesc Yahoo Mail și Messenger. Platforma de video sharing YouTube este tot mai populară datorită faptului că poți posta cu ușurință clipul preferat pe Facebook, cât și ca urmare a creștereii popularitatii videoblogiing-ului. Top 10 este încheiat de Philips care acoperă o gamă largă de electronice și electrocasnice și se bucură de o relație de lungă durată cu consumatorul român.

Cercetarea realiziată de Unlock Market Research arată per ansamblu ca topul este destul de stabil, cu câteva schimbări majore în poziția pe care o ocupă cele mai iubite mărci tech. Astfel, cele mai spectaculoase creșteri le-au avut Lenovo (urcare de 10 locuri) și Huawei (în urcare 7 locuri). Ascensiunea celor două este rezultatul unor eforturi de branding vizibile pe piața românească în ultimii 2 ani.

Tot la capitolul creșteri s-au mai remarcat HP și Asus, ambele urcând căte 3 pozitii în clasament.

De cealaltă parte, brandurile cu scăderi sunt: BlackBerry – în cădere cu 5 poziții, HTC a coborât cu 4, iar E-boda, PlayStation, Allview și Panasonic au înregistrat, fiecare, căderi de 3 locuri.

De asemenea, Unlock Market Research a realizat un model pentru a explica felul în care Studiul mărcile tech se diferențiază între ele prin proporțiile diferite de folosire de către consumatori și atașament al acestora față de brand. Astfel, apar 4 categorii: mărci aspiraționale, (de care consumatorii sunt atașași, dar pe care nu le folosesc în fiecare zi), mărci puternice (cuceresc consumatorul – emoțional și funcțional), mărci emergente (se remarcă mai puțin din punct de vedere al afectivității și sunt folosite mai puțin) și mărci pragmatice (oferă produse/servicii de calitate, dar implică mai puțin consumatorul la nivel emoțional). 

La categoria mărci inspiraționale nu a fost identificată niciuna. La categoria mărci puternice au fost identificate: Apple, Samsung, Sony, HP, Philips, LG, Panasonic și Nokia. Mărcile emergente sunt: Fujitsu, Lenovo, Huawei, HTC, BlackBerry, E-Boda, PlayStation, Kindle, Xbox, Evolio, Nintendo, Allview. Mărcile pragmatice: Toshiba, Dell, Asus, Acer și Logitech.

Topul celor mai iubite mărci tech a fost prezentat de Alexandra Cojocaru, Senior Client Service, Unlock Market Research, în cadrul conferinței Tech Intelligence Conference. „De ce am ales top tech? În primul rând pentru că e o categorie nouă, tehnologia a ajuns să fie la fel de indispensabilă ca și hainele. Dacă, să zicem, cel mai terifiant vis este cel de a ieși din casă fără haine pe tine, probabil că, în curând, o să be fie cel mai frică să ieșim din casă fără telefon. Ne vom simți la fel de dezbrăcațiˮ, a spus aceasta.

De asemenea, Alexandra Cojocaru a mai prezentat câteva concluzii ale acestui studiu:
• Tehnologia nu mai este doar pentru specialişti, ci pentru toată lumea. Conform cifrelor, 63% dintre respondenți au un interes ridicat pentru tehnologie, 32% - interes mediu, iar 5% interes ridicat.

• Tendința de “Do it yourself” este din ce în ce mai prezentă – nu mai apelăm la specialiști decât în situații de criză. Deși gradul de informare crește și categoria devine din ce în ce mai “user friendly” încă mai avem de aflat multe lucruri – avem nevoie și de educare, nu numai de informare.

• Fenomenul de “Private Label” și “Economy Class” – dintr-o categorie de lux ajunge o categorie de masă. Apare categoria de economy in tech, în special în ceea ce privește electronicele și gadget-urile.

Metodologia constă într-un studiu cantitativ cu 300 de interviuri online, realizat în București, respondenții fiind barbați și femei cu vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani. Au fost analizate 3 categorii de branduri de tehnologie: gadgeturi, software și platforme online.

Extra Info

Biz este o revista de afaceri avangardista care ofera proiecte jurnalistice creative, continut viu si abordari unice asupra mediului de business local si international. Lansata in anul 2000, Biz a fost prima revista de afaceri din Romania, impunandu-se prin premiere in print, evenimente de business, proiecte speciale si cautand mereu sa abordeze mediul de afaceri dintr-o perspectiva inedita si interesanta pentru cititori. Cu o aparitie bilunara, are ca public-tinta manageri cu varste intre 25 si 45 de ani.

Unlock Market Research este o companie de cercetare de piata din Romania formata dintr-o echipa de 23 de profesionisti, specializati in sociologie, statistica-matematica si marketing.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare