Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 31 Mai 2013
Transformările și provocările PR-ului românesc

Transformările și provocările PR-ului românesc

În cadrul studiului „PR Report” realizat de Unlock Market Reserch și Evensys, clienții agențiilor de PR au spus că agenția ideală de PR ar trebui să ofere un mix specializat de servicii cu nivel ridicat de expertiză pe fiecare divizie în parte și să se relaxeze când vine vorba de mediul digital sau evenimente.

de Teodora Ieșeanu
Studiul calitativ realizat cu ajutorul a 12 companii de top și 5 agenții de PR locale a surprins diferențele de percepții pe care le au acestea față de statusul actual al pieței de PR, așteptările și perspectivele agențiilor și clienților.

Conform studiului, agențiile de PR se află într-o poziție de apărare a industriei și a valorilor ei, acestia pun accent pe conținutul relevant și strategiile pe temen mediu și lung. În opinia agențiilor, PR-ul are nevoie de PR, trebuie să-și consolideze poziția de strateg în comunicare, de manager de conținut de brand, de master al cuvintelor unui brand.

Un alt aspect puternic accentuat de agenții este acela al apărării industriei de excesul de formă fără conținut și de acțiuni superficiale. Acestea pot avea impact pe moment, dar pot dăuna mult brandului pe termen mediu și lung, au susținut reprezentanții agențiilor.

În ceea ce privește tendințele din PR în anul 2013, s-a observat o creștere a accentului pe comunicarea de conținut și mai puțin pe formă. De asemenea, creativitatea și curajul sunt foarte des abordate anul acesta în campaniile de PR.

“Clientii din anul 2013 au încredere în agențiile de PR, par a fi pe mâini sigure. Ei își doresc ca aceste mâini sigure să se relaxeze când este vorba de campanii creative, proiecte din mediul digital sau evenimente, astfel încât ei să nu mai fie nevoiți să direcționeze proiectele de PR către agenții non-PR”, a declarat Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.

Alte provocări ce țin de context social sau economic

• Uneori lipsa unor reguli transparente in brief-ul de pitch - buget, obiective de brand, obiective de campanie, preselectie a agentiilor in functie de portofoliu, fee de pitch, garantarea ownership-ului de ideilor- genereaza ineficienta.
• Presiunea pe costuri deseori determinata o fragmentare a serviciilor de PR (PR-ul merge către agențiile specializate).
• Lipsa de ostificare a structurii companiei produce blocaje în cascadarea internă a mesajului de brand – valabil în special în proiectele de comunicare internă (foarte importantă pentru unii clienți).
• Nevoia de integrare sau frica de integrare.
• Nu există un set unitar de criterii de evaluare a unei agenții de PR – criteriile clasice, numerice nu reușesc să diferențieze agențiile din punct de vedere eficiență și performanță. Evaluările calitative sunt foarte importante.

În concluzie, pentru a putea fi out of the box în PR și pentru a putea progresa, cineva trebuie să stea in the box, să apere brandul.

Rezultatele studiului „PR Report” au fost prezentate în exclusivitate în cadrul celei de VII-a ediție a evenimentului PR Forum, realizat de Evensys.

Studiul este disponibil aici.

Extra Info


Evensys este o companie de planificare de evenimente, cu peste 7 ani de experienta in organizarea de evenimente business. Evensys este specializata exclusiv pe dezvoltarea de conferinte si de seminarii proprii, ce acopera cinci domenii de activitate: Marketing & Comunicare, Internet & New Media, Financiar & Investitii, Real Estate si Retail. Evenimentele organizate trateaza tematici actuale, care privesc atat industria de business locala, cat si cea din Europa Centrala si de Sud-Est.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare