Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 23 Noiembrie 2012
Ursus Breweries lansează primul Raport de Dezvoltare Durabilă al companiei

Ursus Breweries lansează primul Raport de Dezvoltare Durabilă al companiei

Ursus Breweries lansează primul Raport de Dezvoltare Durabilă al companiei, care prezintă acțiunile în materie de dezvoltare durabilă în perioada 2010-2012. La nivel global, în 2010, SABMiller a lansat platforma „10 priorități. Un singur viitor”, care fixează cele 10 priorități de dezvoltare durabilă pe care compania își concentrează eforturile, pentru crearea unei diferențe pozitive în zonele în care își desfășoară activitatea. În România, această platformă a fost implementată de Ursus Breweries, iar raportul lansat evidențiază rezultatele și progresul înregistrat pe cele 10 priorități.

de Teodora Ieșeanu
1. Descurajarea consumului iresponsabil de alcool
Pentru a descuraja consumul iresponsabil de alcool, Ursus Breweries a lansat în anul 2010 campania ”Află-ți echilibrul!” și site-ul www.desprealcool.ro. De la lansare, aproximativ 2.000.000 de persoane cu vârsta peste 18 ani au aflat despre campanie, iar peste 150.000 de vizitatori unici au accesat site-ul www.desprealcool.ro , vizualizând peste 750.000 de pagini. În cadrul campaniei ”Află-ți echilibrul!” au fost organizate întâlniri cu părinții în zone urbane mici sau în zone rurale pentru a discuta despre problema consumului de alcool de către minori. Peste 500 de părinți s-au întâlnit cu reprezentanții Ursus Breweries, cu psihologul Daniela Gheorghe și Cabral, susținător al campaniei încă de la lansare. De asemenea, pentru a discuta problema consumului de alcool în baruri, au fost organizate traininguri la care au participat peste 150 de barmani din 5 orașe din țară.

2. Reducerea consumului de apă
În eforturile de minimizare a consumului de resurse, Ursus Breweries a redus în mod constant consumul de apă utilizată pentru fabricarea berii, prin aplicarea unui control judicios al utilizării apei. Astfel, cantitatea folosită a scăzut de la 5,62 hl apă/hl bere în 2010 la 4,28 hl apă/hl bere în 2012. Din punct de vedere energetic, investițiile implementate au dus la o economie de aproximativ 6.000.000 kWh, iar în acest moment 6,17% din energia totală folosită de companie în fabrici și sedii de birouri provine din surse regenerabile.

3. Reducerea amprentei de carbon și energie
Datorită programului de investiţii şi de optimizare a operaţiunilor din ultimii ani, URSUS a reuşit ca în 2011 să obţină o rată a consumului de energie de 120,4 MJ/hl.

Ursus Breweries operează centrale de recuperare a dioxidului de carbon în Buzău şi Timişoara şi a obţinut beneficii semnificative în ceea ce priveşte costurile şi mediul înconjurător. Începând cu luna august 2012, la fabrica din Braşov este colectat şi utilizat CO2 obţinut din fermentarea berii.

4. Refolosirea și reciclarea ambalajelor
Ursus Breweries a încheiat un partneriat cu asociația Eco-Rom Ambalaje, care se ocupă de colectarea selectivă şi reciclarea de la consumatorul final către companiile specializate. Începând cu anul 2001, ca urmare a investiţiilor realizate de Eco-Rom Ambalaje, mai mult de 5 milioane de oameni din 240 de oraşe din România au acces la infrastructura de colectare selectivă a ambalajelor. Ursus atinge obiectivele anuale stabilite pentru reciclarea ambalajelor.

5. Obiectiv - zero deșeuri în activitățile companiei
Ursus Breweries a implementat colectarea selectivă a deşeurilor în toate punctele de lucru. Produsul secundar rezultat (borhotul), care reprezintă mai mult de 85% din deşeuri, este vândut fermierilor pe bază de contract.

6. Susținerea antreprenoriatului
Conform unui studiu Ernst&Young din 2011, privind contribuția SABMiller la economia României, aproximativ 400 de locuri de muncă în sectorul agricol sunt generate direct de Ursus Breweries, în urma activităților de producție. De asemenea, în jur de 10,300 de locuri de muncă sunt generate indirect în economia românească, ca urmare a activităților derulate în lanțul de producție și distribuție.

Din 2010, Ursus Breweries este partenerul Fundaţiei Leaders în cadrul programelor Şcoala de Leadership şi Academia de Leadership.

7. Furnizarea beneficiilor comunităților
a. Premiile de Excelenţă Ursus - Iniţiate acum 10 ani cu scopul de a sprijini mediul, academic din Cluj şi de a încuraja ambiţia şi performanţa Premiile de Excelenţă Ursus au devenit deja o tradiţie. Anual, zece studenţi din Cluj, cu rezultate academice excelente, primesc un premiu de 1.000 RON.

b. Bursele URSUS ''Studenţi pentru Comunitate'' - În 2011, împreună cu Universitatea Babeş-Bolyai, Ursus a lansat programul de burse Ursus ''Studenţi pentru Comunitate'' destinate studenţilor care s-au remarcat prin rezultatele academice şi printr-o activitate susţinută în beneficiul comunităţii locale. În perioada octombrie 2011-iunie 2012 compania a acordat 10 burse, fiecare în valoare de 400 RON/lună.

8. Contribuirea la reducerea HIV/SIDA
În România, prevalenţa HIV este mai mică de 1%, dar Ursus continuã monitorizarea acestui aspect şi o implicare mai mare în eforturile de comunicare în acest domeniu.

9. Respectarea drepturilor omului
Ca membru al grupului SABMiller, care are operaþiuni la nivel global, compania este conştientă de existența diferitelor culturi, obiceiuri şi tradiții. Astfel Ursus subscrie valorilor fundamentale ale societãþii internaționale, mai precis Declarația Universalã a Drepturilor Omului şi oportunitãți egale în conformitate cu politica SABMiller, legislația româneascã, reglementãrile interne ale Ursus Breweries şi Contractul Colectiv de Muncã.

10. Transparență și etică
Ursus Breweries respectă dreptul angajaţilor săi de a alege să se asocieze cu un sindicat recunoscut legal. În cazul în care angajaţii sunt reprezentaţi de un sindicat, Ursus Breweries se angajează să stabilească un dialog real cu reprezentanţii angajaţilor aleşi în mod liber, care să permită atât angajaţilor, cât şi management-ului să înţeleagă problemele celeilalte părţi pentru a găsi modalităţi de a le rezolva. La nivelul anului 2011, 39% dintre angajaţi sunt membri ai unui sindicat.

”Raportul prezintă rezultatele acțiunilor noastre din perspectiva impactului pe care îl avem în domeniile în care ne desfășurăm activitatea. În România cele 3 priorități pe care ne-am concentrat în ultimii ani, pe care le considerăm importante și relevante pentru țara noastră, sunt promovarea unui comportament responsabil în privinţa consumului de alcool, dezvoltarea economică în lanțul de producție, distribuție și comerț, precum și susținerea comunităților în care ne desfășurăm activitatea. Asta nu înseamnă că nu acordăm atenție și nu facem progrese și pe alte priorități, cum ar fi folosirea unei cantităţi mai mici de apă în producţia de bere sau reducerea consumului de energie şi a emisiilor de carbon”, a declarat Diana Klusch, Corporate Affairs Director Ursus Breweries.

Conform analizei realizată de London Benchmarking Group (LBG) pentru a monitoriza impactul proiectelor companiei în comunitate, analiză prezentată în raport, în perioada 2010-2012, Ursus Breweries a investit peste 1 milion de lei pentru a veni în sprijinul comunităților locale în care își desfășoară activitatea. Ca urmare a acestor investiții, peste 50.000 de persoane au beneficiat în această perioadă de proiectele în care a fost implicată compania.

Mai multe informații despre Raportul de Dezvoltare Durabilă a Ursus Breweries 2010 -2012 se găsesc pe site-ul companiei.

Extra Info


Ursus Breweries, parte agrupului SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România. Mărcile Ursus Breweries sunt: URSUS, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Redd’s, Stejar și Pilsner Urquell.

SABMiller plc este unul dintre liderii mondiali in productia de bere, cu un portofoliu ce include peste 200 mărci si aproximativ 70,000 de angajati in peste 75 de tări. Portofoliul grupului include mărci globale ca Pilsner Urquell, Peroni NastroAzzurro, Miller Genuine Draft si Grolsch, precum si marci locale importante ca Aguila (Colombia), Castle (South Africa), Miller Lite (USA), Snow (China), Victoria Bitter (Australia) si Tyskie (Poland). SABMiller are de asemenea un segment in crestere de băuturi răcoritoare si este una dintre cele mai mari companii din lume care îmbuteliază produse Coca-Cola.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare