Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Analize"
Facebook
Like us on Facebook
Analiza - 4 Mai 2012
Vodafone, cel mai activ brand în social media

Vodafone, cel mai activ brand în social media

Pentru al patrulea an consecutiv, Vodafone se menţine în poziţia de lider în clasamentul Top 50 cele mai active branduri în social media, urmat de Petrom şi Pepsi, un brand nou care a intrat direct pe locul 3, potrivit Top Social Brands 2012, clasamentul brandurilor care s-au remarcat pe parcursul lui 2011 prin campanii care au integrat într-un mod inovator în mixul de comunicare cele mai de impact strategii de social media.

de Teodora Ieşeanu
Constant în ultimii ani, la fiecare produs sau serviciu Vodafone, bloggerii sunt informaţi în acelaşi timp cu presa tradiţională, iar în relaţia cu clienţii este întreţinută o comunicare permanentă pe Facebook, prin aplicaţia Asistenta, şi pe Wall, pe Twitter, pe forumul Vodafone şi pe principalele forumuri din ţară.

De asemenea, Vodafone este primul brand din România care încă din 2009 a devenit promotor al reţelei de socializare Facebook şi are o prezenţă constantă pe bloguri, Twitter, Youtube sau Flickr.

Un salt spectaculos în clasament a avut şi Danone, care a urcat de pe 25 (în clasamentul de anul trecut) pe locul 5. Ocupantul locului 4 este Orange, care a crescut trei poziţii faţă de anul trecut.

O creştere interesantă a avut şi Heineken, care a urcat de pe poziţia 16 pe locul 7, cu numeroase colaborări pe zona de promovare în blogosferă şi o activitate susţinută pe Facebook. Rom Autentic a urcat de pe 21 pe 12 datorită buzz-ului creat de campania “Românii sunt deştepţi” şi ING de pe 23 a urcat pe 15.

Din top 10 branduri cu cea mai intensă activitate în social media mai fac parte: Nokia pe locul 6, care se menţine, BCR, pe 8, Ford pe 9 şi Avon pe 10 - deşi este prima companie din România care a lansat propria reţea de socializare Avon Connects, aceasta a coborât 5 poziţii.

Tot la capitolul scăderi este Microsoft, brandul care la ediţia anterioară a clasamentului era cu primul proiect de “Twitteratură românească” şi campania “Călătorie spre centrul internetului”, care a coborât de pe locul 3 pe 16.

De asemenea, Dacia, de pe locul 12 a coborât pe 28, Cosmote – de pe 15 pe 21 şi LG, din top 10 a juns pe locul 20.

În TOP 50 mai intră branduri precum: Ursus (14), Desperados (18), Bitdefender (19), Bergenbier (22), Nivea (23), Timişoreana (27), BMW (29), Pufuleţi Gusto (32), Nissan (33), Hochland (40), OMV (44), Oriflame (46), Electrolux (49) şi Farmec (50).

Top Social Brands 2012 a rezultat în urma ponderării rezultatelor înregistrate de branduri în trei clasamente preliminare: topul realizat de revista Biz – 45%, topul rezultat în urma voturilor exprimate de un grup de specialişti online – 35% şi topul menţiunilor pe ZeList – 20%.

Selecţia brandurilor s-a făcut pe baza clasamentului de anul trecut şi a nominalizărilor transmise de principalele agenţii interactive şi de comunicare existente pe piaţa românească.

Criteriile de selecţie au ţinut cont de activităţile desfăşurate în social media în intervalul ianuarie 2011– februarie 2012. Nu au fost luate în calcul produse media, produse online sau activităţi de autopromovare desfăţurate de agenţiile de comunicare.

Extra Info

Biz este o revista de afaceri avangardista care ofera proiecte jurnalistice creative, continut viu si abordari unice asupra mediului de business local si international.

Lansata in anul 2000, Biz a fost prima revista de afaceri din Romania, impunandu-se prin premiere in print, evenimente de business, proiecte speciale si cautand mereu sa abordeze mediul de afaceri dintr-o perspectiva inedita si interesanta pentru cititori.

Cu o aparitie bilunara, are ca public tinta manageri cu varste intre 25 si 45 de ani. Tirajul revistei este de 10.000 de exemplare pe numar, auditate BRAT, dintre care 4.600 sunt abonamente. Se distribuie in zonele urbane din tara.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare