Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Comunicate"
Facebook
Like us on Facebook
Comunicat - 5 Decembrie 2012
Modificarea legii audiovizualului va arunca în aer piața de publicitate

Modificarea legii audiovizualului va arunca în aer piața de publicitate

În această dimineață la CNA, International Advertising Association a prezentat concluziile generale ale analizei de impact a modificării legii audiovizualului propuse de Guvern, pe care asociația de marketing și comunicare a făcut-o cu consultarea largă a televiziunilor, agențiilor, clienților, distribuitorilor și a regiilor de publicitate, solicitând instituției să avizeze negativ proiectul de ordonanță.

Acum două zile, un număr record de agenții, clienți și televiziuni s-au întâlnit la Asociația IAA pentru a discuta despre intenția Guvernului de modificare a legii audiovizualului. Concluzia generală a analizei de impact este că restrângerea libertății comerciale a agențiilor prin eliminarea lor din tranzacțiile de publicitate va avea un impact dezastruos asupra industriei. Pierderile pieței de publicitate TV sunt estimate la 20%, adică 40 de milioane de euro, pe fondul unei descreșteri accentuate a pieței în ultimii ani, bani care nu se vor regăsi în buzunarul nimănui.

Este o greșeală să se creadă că vreunul din segmentele pieței: clienți, agenții sau televiziuni vor profita de pe urma acestei ordonanțe. Toată lumea va pierde masiv, pentru că intervenția statului în mecanismele comerciale funcționale va aduce distorsiuni masive pe piața publicității.

Agențiile de publicitate nu sunt doar simpli intermediari în tranzacțiile de publicitate, ei nu sunt ‘băieții deștepți’ ai publicității pentru a fi eliminați, ci aduc valoare adăugată în piață, asigurând pentru televiziuni și clienți predictibilitate, echilibru a cererii și ofertei, planificări strategice optime și redistribuiri a publicității retrase de clienți.

“La întâlnirea de luni de la IAA, reprezentanții a zeci de companii din toate segmentele pieței de publicitate și-au pus întrebarea: cui folosește aruncarea în aer a pieței de publicitate?” a declarat Victor Dobre – Director Executiv IAA.

“Dacă sunt unii care și-au făcut gânduri de câștig, ele sunt eronate. Pentru că eliminarea agențiilor de publicitate nu folosește nici televiziunilor, cum mulți ar crede, nici clienților în vasta lor majoritate multinaționale uriașe, nici agențiilor, și nici măcar statului, care va pierde venituri consistente la buget”.

IAA va transmite studiul detaliat privind impactul negativ general al modificării legii audiovizualului tuturor celor interesați: de la Guvern la partide politice, de la foști la viitori parlamentari, de la europarlamentari la Comisia Europeană, de la Consiliul Concurenței la Ancom, de la asociațiile de afaceri naționale la cele europene, de la presa locală la presa națională.

IAA solicită Guvernului să acționeze responsabil și în acord cu interesul public și să retragă Ordonanța de Urgență pentru modificarea Legii audiovizualui. În al treispeprezecelea ceas, IAA solicită Guvernului demararea unui analize reale de impact economic, social și bugetar printr-un proces de consultare larg cu toate părțile implicate, în acord cu principiile unei bune guvernări și a transparenței decizionale.

Extra Info

Asociația IAA a fost înfiinţată în 1993 cu scopul de a reprezenta industria publicitară din Romania și reuneşte interesele a peste 120 de companii. IAA este o asociaţie profesională tripartită, un parteneriat strategic unic ce reuneşte şi apără interesele companiilor care activează în industria de marketing şi publicitate. Membrii IAA sunt companiile beneficiare de publicitate, agenţiile de publicitate şi mediile care o difuzează.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare