Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Comunicate"
Facebook
Like us on Facebook
Comunicat - 18 Octombrie 2013
Particularitățile comunicării comerciale privind suplimentele alimentare

Particularitățile comunicării comerciale privind suplimentele alimentare

Reprezentanți ai Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), ai Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC) și ai Patronatului Roman al Industriei Suplimentelor Alimentare (PRISA), s-au întâlnit în data de 16 octombrie - Ziua mondială a alimentației, în jurul unei mese rotunde pentru a dezbate particularitățile comunicării comerciale pentru suplimentele alimentare.

La eveniment au participat membrii CNA, membrii RAC și PRISA, precum și reprezentanții autorităților centrale care gestionează procedurile de autorizare a suplimentelor alimentare puse pe piață: Ministerul Sănătații și Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Regionale.

Doamna Laura Georgescu, Președintele CNA, a subliniat în prezentarea făcută că legislaţia în domeniu stabileşte două principii:
1. Consumatorul nu trebuie să fie indus în eroare sau expus unor tehnici agresive de comercializare;
2. Orice afirmaţie trebuie să fie clară, exactă şi justificată, permițând consumatorilor să aleagă în cunoştinţă de cauză şi în mod justificat.

Dl Cătălin Vicol, Președintele PRISA, a subliniat în cuvântul de deschidere importanța asigurării unei educații a consumatorului român în ceea ce privește utilizarea, beneficiile și valoarea pentru sănătate a suplimentelor alimentare. De asemenea, a fost subliniat volumul în creștere al investiției financiare în publicitatea la medicamente fără prescripție medicală și suplimente alimentare, cifra care a condus această categorie pe locul 2 în topul investitorilor în publicitatea din România.

Dna Oana Cociașu, Presedintele RAC, a propus CNA și PRISA constituirea unui comitet de lucru comun, în cadrul căruia sa poata fi discutate punctele unde se poate amenda Decizia nr. 220/2011 a Consiliului și amendarea Codului de practică în publicitate gestionat de RAC, din perspectiva includerii de prevederi specifice comunicării comerciale pe suplimente alimentare, astfel încât să se poată dezvolta campanii de Comunicare echitabile, etice, cinstite și în beneficiul consumatorului.

Dna Gabriela Garban, reprezentant al Centrului Regional de Sănătate Publică Timișoara, a prezentat reglementările care guvernează această piață la nivel european și național.

De asemenea reprezentantul Institutului de Bioresurse Alimentare, dna. Tatiana Onisei a explicat procedura de aprobare a punerii pe piață a suplimentelor alimentare, un proces uneori costisitor dar foarte complex și care implică colaborarea eficientă dintre autorități, specialiști și consumator. Unul dintre punctele cheie ale comunicării comerciale oneste și echitabile este folosirea mențiunilor de sănătate, conform listelor aprobate și verificate de Comisia Europeană, pentru a nu se induce în eroare consumatorul. Cu această ocazie au fost puse la dispoziția participanților și a presei adresele de Internet unde pot fi descărcate listele substanțelor aprobate sau listele mențiunilor de sănătate acceptate.

Membrii CNA, alături de Președinții RAC și PRISA prezenți la eveniment, au agreat în final constituirea unui comitet de lucru comun, ce urmează să propună modificarea Codului de practică în publicitate și respectiv a Codului CNA până la sfârșitul anului curent.

Ca un prim pas, PRISA va contribui în această direcție prin adoptarea nou-creatului ‘’Cod de bune practici al industriei suplimentelor alimentare’’, ce va fi preluat ca Anexa la Codul de practică în publicitate RAC. În acest mod, Consiliul Român pentru Publicitate va putea asigura un spațiu al comunicării comerciale bazat pe bune practici și pe informarea corectă a consumatorului, atât prin întărirea colaborării cu partenerii săi strategici CNA și PRISA, cât și prin actualizarea codului RAC în conformitate cu modificările aduse în comitetul de lucru.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare