Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Evenimente"
Facebook
Like us on Facebook
Eveniment - 5 Decembrie 2012
CNA va recomanda Guvernului consultarea industriei de marketing și publicitate

CNA va recomanda Guvernului consultarea industriei de marketing și publicitate

După lungi și aprinse dezbateri, care au avut loc astăzi la sediul Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) pe tema Ordonanței de Urgență a Guvernului pentru modificarea Legii Audiovizualului, CNA a ajuns la decizia de a trimite o scrisoare Guvernului prin care să propună inițiatorului proiectului legislativ să organizeze dezbateri cu întreaga piață.

de Teodora Ieșeanu
În cadrul ședintei CNA, cei mai multi dintre membrii Consiliului (Ioan Onisei, Narcisa Iorga, Gelu Trandafir, Razvan Popescu, Mircea Deaca, Cristina Trepcea, Valentin Jucan) care au luat pozitie, s-au exprimat împotriva ordonanței, arătând că aceasta nu respectă legea transparenței decizionale și Constituția, că include multe prevederi care sunt imposibil de aplicat sau favorizează explicit anumiți actori ai scenei media și că forul audiovizual este consultat după ce ordonanța a fost adoptată de Guvern. Mai mulți membri CNA au argumentat ca instituția nu poate trimite un punct de vedere care ar putea să nu fie "foarte bun" (Narcisa Iorga a citat purtătorul de cuvânt al Guvernului) și care ar legitima demersurile guvernului, în timp ce președintele CNA, Răsvan Popescu, a afirmat ca forul trebuie să răspundă cererii guvernului.

Pozitiile lor au fost completate de cele ale lui George Chiriță, șeful Asociației Române de Comunicații Audiovizuale (ARCA, ce reunește posturile de televiziune), care a apărat o parte dintre prevederile ordonanței; de Radu Petric de la Asociația de Comunicații prin Cablu și de Victor Dobre, Director Executiv, IAA România, care s-au exprimat împotriva ordonanței și au descris efectele care, potrivit estimărilor lor, ordonanța le va avea asupra pieței de comunicare în ansamblul ei.

Victor Dobre a enumerat în fața Consiliului câteva dintre efectele negative pe care le va avea modificarea legii audiovizualului asupra pieței de marketing și publicitate, și anume:
• Scăderea pieței de media TV cu 20%, aproximativ 40 de milioane de euro. Televiziunile mici, care nu vor putea negocia cu 300 de clienți de publicitate, dar și clienții mici, care nu vor putea plăti prețurile fără discounturile de volum negociate de agenție - vor muri.
• Perturbarea mediului privat.
• Aparenta transparentizare a celebrului concept de rebate nu va aduce nici televiziunilor vreun beneficiu. 85% dintre clienți stiu de el.
• Punând în contact direct televiziunile cu clienții, cu unele excepții, pot apărea intervenții pe editorial și încercări de șantaj. Apoi, lipsa de claritate a prevederilor și branburalea va produce blocaje fundamentale timp de șase-opt luni de zile.
• Toate investitiile în publicitate se vor opri în ziua în care OUG va fi publicată în Monitorul Oficial. Iar până în momentul când toată lumea va înțelege cum trebuie de făcut, nu va exista niciun spot. Vor exista penalizări și discuții pentru volumul neconsumat.

„E greu să estimăm toate efectele, care vor fi în cascadă.”, a subliniat Victor Dobre, IAA România.

Răsvan Popescu a mai declarat că „Legea Audiovizualului nu este legea CNA-ului. Implică mult mai mulți actori”. „Noi trebuie să ne prezentăm punctul de vedere către guvern după ce, iată, am consultat și alte organizații”.

După alte discuții lungi și contradictorii, membrii Consiliului au luat decizia de a trimite o scrisoare guvernului prin care să propună inițiatorului proiectului legislativ să organizeze dezbateri cu întreaga piață. „Să trimitem o scrisoare către guvern în care să arătăm că părerile în piață și în consiliu sunt diferite, că există multe divergențe, că au participat și s-au exprimat alți actori din piață - reprezentanții posturilor, ai industriei de cablu și de publicitate (clienți, agenții, media), să considerăm că inițiatorul ar trebui să îi consulte pe toți cei afectați pentru a avea la dispoziție toate punctele de vedere, nu doar ale celor trei instituții consultate oficial.”, a încheiat Răsvan Popescu, Președintele CNA.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Ciprian
16 Mai 2013, 09:25
Rasvan Popescu ar trebui sa tina cat mai multe interviuri in presa scrisa si explice clar ca audiovizualul nu are legatura cu CNA ul ca oamenii sa poata sa faca diferenta. Sunt foarte multi care nu stiu ca cele doua nu sunt una si acelasi lucru.
Eric
23 August 2013, 16:23
Nu stiu cate dreptate poate faca CNA-ul. Dan Diaconescu, de exemplu, vrea sa emita din Rusia...
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare