Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Stiri"
Facebook
Like us on Facebook
Stiri - 8 Iunie 2010
Delegaţia României la Congresul Mondial IAA 2010 a discutat concluziile dezbaterilor de la Moscova

Delegaţia României la Congresul Mondial IAA 2010 a discutat concluziile dezbaterilor de la Moscova

IAA Young Professionals a organizat luni, 7 iunie, cu sprijinul IAA România, o masă rotundă în cadrul căreia membrii delagației României la Congresul Mondial IAA au prezentat concluziile discuțiilor de la eveniment, discutând despre sfârșitul consumerismului așa cum îl știam noi și caracteristicile consumatorului post-criză.

de Anca Muraru

Despre provocările viitorului şi consecinţele schimbării au vorbit opt dintre cei 11 delegaţi ai României la Moscova: Cristina Simion (General Manager Edipresse AS), Maria Tudor (Managing Director Zenith Media), Nicoleta Deliu (Preşedinte IAA Young Professionals), Anca Ghinea (Copywriter PROSPERO), Silviu Sefer (Managing Partner Momentum), Dan Petre (Managing Partner D&D Research), Claudiu Şerban (Director General Editura Evenimentul şi Capital) şi Victor Dobre (Executive Director IAA România).

La masa rotundă s-a discutat despre brandurile și media viitorului, dar și despre noua generație care dorește să schimbe lumea, o generație căreia îi pasă de planetă, deci nu mai vorbim despre o generație individualistă.

Comportamentul etic. Dintre punctele cheie atinse în cadrul discuției s-a vorbit despre modul în care a influenţat criza modul în care oamenii percep brandurile, scăzând încrederea în brandurile de corporaţii, ceea ce a dat şansa unora noi, provocatoare (“challenger brands”) să îşi facă loc pe piață. În acest context, brandurile mari se pot proteja şi creşte printr-un comportament etic faţă de consumatori. Legătura emoţională a consumatorilor cu brandurile va ţine cont de componenta etică, componetă la care oamenii vor fi din ce în ce mai atenți.

Oamenii vor dori să facă bine atunci când cumpără un produs, nu doar lor, ci şi celor din jur. Mai mult, criza a făcut ca şi obiceiurile de consum să se schimbe, oamenii s-au întors la nevoile primare. Astfel, “challenger brands” au lăsat la o parte multe funcţionalităţi şi s-au întors la funcţiile primare, rezultând produse mai puţin costisitoare, dar la fel de performante, alegând brandurile mai puțin scumpe, dar nu neapărat pe cele ieftine. În consecinţă, asistăm la sfârşitul consumerismului aşa cum îl ştim şi la naşterea unui nou tip de consum – mai puţin şi mai etic.

Comunicarea 365 de zile. Comunicarea 360 de grade va fi înlocuită cu cea 365 de zile, iar departamentele de marketing vor deveni vocea consumatorului în companie, nu vocea companiei în rândul consumatorilor.La ce se referă această nouă viziune? Brandurile de care avem nevoie vor fi prezente în viața noastră 365 de zile pe an, astfel se face trecerea de la marketing la a folosi consumatorilor (“serving”).

Puterile economice se schimbă, a fost o altă concluzie a discuţiilor. Alături de blocul BRIC (Brazilia, Rusia, India, China), noi zone emergente au fost identificate, 11 ţări ce vor avea parte de o creştere economică mai mare decât celalte în următorii ani (Indonezia, Bangladesh, Pakistan, Iran, Vietnam, Coreea de Sud, Nigeria, Mexic, Egipt, Turcia, Filipine).

Digitalul. Media viitorului va fi una bazată pe digital, de la campanii, până la inventarea unor noi canale şi dispositive media. Cantitatea de informaţie digitală este atât de mare, iar creşterea sa atât de rapidă, încât se inventează noi unităţi de măsură pentru a o putea exprima în valori. În momentul de faţă, informaţia digitală măsoară 800.000 petabytes (1 petabyte = 1000 terabytes), iar anul viitor ar putea depăşi 1,2 zettabyte (1 zettabyte = 1 miliard de terabytes).

Tendinţa de a digitaliza întreg conţinutul şi toate sursele de informare nu va duce la moartea printului, dar ar putea duce la apariţia printului exclusiv la cerere (print on demand), când tehnologia va permite tipărirea şi expedierea unei cărţi ori reviste la preţuri de doar câţiva euro. Astfel, hârtia ar putea fi pusă la dispoziție doar pentru necesități punctuale, rămânând în picioare problema găsirii unui mod de a monetiza digitalul.

Comunicarea internă. Companiile trebuie să pună un accent mai mare pe comunicarea internă şi şă o trateze ca pe un motor de creştere.

Relaționarea cu guvernele. De asemenea, unul dintre sfaturile oferite delegaţiilor a fost acela de a se întoarce cu o atenţie mai mare spre business-urile locale şi de a accepta să facă afaceri cu guvernele ţărilor din care provin. Accestea pot fi un sprijin pentru economiile naţionale, dispun de bugete pentru a comunica proiectele pe care le derulează, iar acestea vor trebui gestionate cât mai eficient.

Pentru mai multe detalii despre aceste discuţii puteţi consulta:
http://www.youtube.com/watch?v=BYzKF0KXhrg  
http://www.youtube.com/watch?v=sCEBy8GTgdE&feature=channel  
http://www.youtube.com/watch?v=pDZPvvFqXko&feature=channel  
http://www.youtube.com/watch?v=plDjOQ0FbQQ&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=lGnbETMvqog
http://www.youtube.com/watch?v=gPdxfwOAiB8

Totodată, în cadrul dezbaterilor ce au avut loc la Congresul Mondial IAA de la Moscova s-a decis ca următoarea întâlnire a Bordului Mondial al IAA să aibă loc la Bucureşti, în toamna acestui an. Tot atunci va avea loc la Bucureşti prima întâlnire IAA Young Professionals la nivel mondial. De asemenea, Felix Tătaru, preşedinte IAA România a fost reconfirmat în funcţia de Vicepreşedinte al IAA Worldwide.

Cea de-a 42 a ediţie a Congresul Mondial IAA a avut loc la Kremlin, în Moscova, între 12 şi 14 mai şi a reunit peste 1200 de participanţi din peste 40 de ţări.

Extra info:
IAA este organizaţie tripartitã, un parteneriat strategic unic, ce apără interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicărilor de marketing - de la clienţi şi agenţii de publicitate până la mass media. Este o asociaţie ce cuprinde toate disciplinele implicate în construirea unei mărci şi are o organizare globală, cu baze în 96 de ţări.

In Romania, IAA reuneste 130 companii, firme care fac publicitate pentru produsele/serviciile lor, medii şi agenţii de publicitate. Rolul său este să promoveze în România standardele internaţionale recunoscute în domeniul publicităţii.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare