Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Evenimente"
Facebook
Like us on Facebook
Eveniment - 16 Octombrie 2014
Golin România, McCann PR și GMP PR conduc topul de performanță în PR, ediția 2014

Golin România, McCann PR și GMP PR conduc topul de performanță în PR, ediția 2014

Miercuri seară, în cadrul Galei Biz PR Awards, Revista Biz a lansat rezultatele studiului de performanță în PR ediția din 2014, realizat împreună cu compania de cercetare de piață Unlock Market Research.

Pe lângă topul celor mai puternice 20 de agenții de PR din România, studiul a prezentat in premieră în țara noastră un top al fee-urilor de consultanță în comunicare.

26 din cele 36 de agenții analizate au acceptat să-și facă publice fee-urile încasate în Top 10 agentii  anul 2013. Acestea variază, în funcție de mărimea businessurilor, de la câteva zeci de mii de euro la peste 1,6 milioane de euro. Procentele pe care fee-urile le reprezintă din totalul cifrelor de afaceri ale agențiilor variază între 25% și 100%. Cumulat, cifrele de afaceri ale celor 36 de agenții de PR analizate se ridică la peste 36 de milioane de euro.

Suma fee-urilor declarate de cele 26 de agenții este de peste 10 milioane de euro.

Topul de performanță în PR, realizat de Biz și Unlock Market Research, este rezultatul corelării a două clasamente, fiecare având pondere egală (50% - 50%): topul performanței în business, realizat prin corelarea a patru indicatori financiari: cifra de afaceri din 2013 (33%), suma totală a fee-urilor încasate în 2013 (33%), profitabilitatea agenției - profitul înregistat în 2013 raportat la numărul de consultanți din agenție (17%) și rata de creștere a cifrei de afaceri în 2013 față de 2012 (17%) și topul performanței agențiilor din perspectiva clienților, realizat pe baza răspunsurilor oferite de clienți ai serviiciilor de PR. Răspunsurile celor chestionați au vizat măsurarea a doi indicatori de percepție cu ponderi egale (50% - 50%). Primul indicator a rezultat din măsurarea a patru dimensiuni, folosite frecvent în evaluarea activității agențiilor de PR: capacitatea de analiză (27%), capacitatea de implementare (27%), creativitatea (25%) și capacitatea de raportate (21%). Procentele alocate corespund importanței pe care clienții o acordă fiecărei dimensiuni în parte. Al doilea indicator a rezultat din măsurarea percepțiilor clienților privind satisfacția (25%), recomandarea (25%) și performanța (50%) agențiilor cu care au lucrat.

Pentru studiu au fost analizate 36 de agenții de PR active pe piața românească, acestea înscriindu-se în derularea acestui studiu prin completarea unui chestionar și furnizarea de informații precum: numele acționarilor, echipa de management, cifra de afaceri, profitul, suma fee-urilor încasate din servicii de consultață, echipa de consultanți, portofoliul de clienți, premiile câștigate pe parcursul anului 2013, media de vârstă și experiența în domeniu a membrilor echipei.

Studiul a fost desfășurat în intervalul iulie – septembrie 2014 și a luat în calcul datele financiare raportate de agențiile de PR pentru 2013.

Pe baza rezultatelor studiului, la Gala Biz PR Awards 2014 au fost acordate 10 premii:
Premiul pentru “Capacitatea de analiză și identificare a nevoilor clientului: DC Communication
Premiul pentru “Capacitate de implementare”: McCann PR
Premiul pentru “Creativitate în PR”: MSLGROUP The Practice
Premiul pentru “Notorietate în PR”: Ioana Mănoiu, Managing Partner, GMP PR
Premiul pentru “Profitabilitate în PR”: Total PR
Premiul pentru “Constanță în dezvoltare”: McCann PR
Premiul pentru “Cea mai rapidă ascensiune”: Chapter 4 România
Top Performanță în PR – locul 3: GMP PR
Top Performanță în PR – locul 2: McCann PR
Top Performanță în PR – locul 1: Golin România

Rezultatele studiului și toate clasamentele derivate din acesta, printre care Topul agențiilor după cifra de afaceri și Topul agențiilor după valoarea fee-urilor încasate în 2013, precum și Indexul Agențiilor de PR, pot fi citite integral în Revista Biz nr. 271 și, online, pe www.revistabiz.ro sau http://issuu.com/revistabiz
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare