Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 15 Septembrie 2017
Școala IAA 10 ani: de vorbă cu Bogdan Nițu, Managing Director Webstyler și unul dintre profesorii care au pus bazele Modului Digital

Școala IAA 10 ani: de vorbă cu Bogdan Nițu, Managing Director Webstyler și unul dintre profesorii care au pus bazele Modului Digital

Bogdan Nițu este unul dintre cei mai apreciați și premiați oameni din digital din România. Și pentru că e atât de îndrăgostit de zona asta din comunicare, a pus și umărul la dezvoltarea Modulului de Strategie de Marketing și Comunicare Digitală al Școlii IAA.

de Raluca Turcanasu

Bogdan predă cu mare drag, se distrează și prinde insighturi despre piață la cursuri. Iar cei care l-au cunoscut ca prof au doar cuvinte de mulțumire și laudă pentru Bogdan (iata, spre exemplu, ce spunea Denisa Mihai, de la Avon în interviul de aici).

Bogdan, sperăm să te avem cu noi multă vreme de acum încolo ca împreună să creștem generații de #digitalnatives cu o gândire fundamentat strategică!

Tu și cu Andrei ați pus bazele acestui modul de digital. Ce te-a făcut pe tine să te implici în acest proiect educațional?

Mereu am gândit că trebuie să facem ceva ca să creștem nivelul pieței, să ne implicăm în lucruri cu sens, să fim la standarde internaționale, să facem digital la un nivel superior. Pentru asta ai nevoie în primul rând de knowledge. Inițial am învățat, am studiat, ne-am dus la conferințe, traininguri și festivaluri internaționale, apoi ne-am zis: „hai să punem bazele unei gândiri strategice”. Am plecat de la faptul că deși nu există knowledge, lucruri se fac. Ne-am uitat cum se fac și am observat că marketerii tratează digitalul ca pe un canal media și încearcă să aplice în digital diverse repere care nu au nicio legatură cu online-ul. Așa am văzut că ajung să se producă execuții care nu au niciun sens.

În digital, dacă aplici gândirea de tip advertising, fără să te gândești la utility și content, te vei trezi cu ignore și la revedere. Aceștia au fost pașii prin care am ajuns să ne gândim ce putem face să schimbăm modul în care oamenii de marketing și de comunicare privesc digitalul.

Dacă ar fi să sintetizez drive-ul pot spune ca ne-am dorit să concepem un curs prin care să schimbăm modul în care marcomm-ul privește digitalul. Pentru că dacă gândirea devine corectă, atunci execuțiile și acțiunile în digital vor merge spre bine.

Iți place să predai la Școală?

Îmi place foarte mult și cel mai încântat sunt de faptul pentru că sunt expus la cum gândește piața. Cursul meu nu este construit ca o teorie pe care cursanții stau și o ascultă. Îi forțez să interacționeze, să se implice, tot timpul e un dialog. Așa cum se întamplă și în online, de fapt. Fiecare lucru, concept pe care îl predau îl scot de la ei. Nu pun slide-uri pe ecran.  Pun întrebări, iar ei, ajung ușor-ușor la răspunsurile pe care ulterior le văd pe slide-uri. Tot timpul îi fac să gândească singuri problema și să găsească soluția. Astfel asimilează mult mai ușor și asumă soluțiile ca fiind gândite de ei. Nu funcționează să le spui, de tipul ‘așa se face, că așa zic eu’.

Studentii Scolii IAA, la cursul lui Bogdan

Nu toți cei care vin sunt încântați, pentru că unii vor retete de succes, iar de la noi nu primesc rețete sau șabloane de completat, ci învață un mod de gândire. Și asta este valoare adaugată în marketing, să gândești, nu să completezi șabloane.

Îmi place să văd cum oamenii care trec prin Școală evoluează și îi văd ulterior în  piață, la festivaluri, premiați, autori sau contributori la campanii de success.

Care au fost lucrările de final sau individuale care te-au surprins?

Au fost mai multe,. Lucrări, am avut deja 5 ediții ale Modulului Digital. Mi-au plăcut și lucrări de echipă și lucrări individuale.

Din cele de echipă – îmi aduc aminte de un proiect din ediția a 3-a lucrat pe brieful Bucuria. Echipa a venit cu o viziune foarte interesantă – de a da un rol foarte clar digitalului în brand: să creeze o punte care ajută la diminuarea gap-ului dintre părinți și copii, o punte între generații. A fost foarte apreciat, pentru că era un gând strategic foarte bine integrat într-o gândire digital, nu era o sclipire de moment a cuiva creativ. Aia a fost o lucrare de echipă foarte bună. Intră aici să vezi lucrarea.

 Ca lucrări individuale -  au fost și aici mai multe – mi-a plăcut foarte mult lucrarea Corinei Iordache pentru Okapi Sound. Îmi aduc aminte lucrarea RATB a Ioanei Enache, Basket 3 la 3 a Ștefaniei Bercu și Red Goblin a lui Ștefan Georgescu. Toate mi se par lucrări memorabile.

Simți că s-a schimbat piața de când facem modulul digital?

După cinci ediții ale modulului digital, am trimis în piață aproximativ 80 de oameni cu knowledge-ul însușit la modulul digital. Sincer, sper că piața s-a schimbat. Macar putin.

Nitu, âla catedraâ

Nu știm clar, însă pot să zic că în ultimii 2-3 ani, în piață vezi mult mai multă gândire orientată spre content venind din partea brandurilor. Sper că în spatele acelor acțiuni să fie și oameni care au trecut prin Școală. Poate nu direct, dar poate au influențat direcția și gândirea, se vede o încercare de a da un sens digitalului, nu de a face doar advertising interactiv.

Începem să vedem utilitate, interacțiune și engagement. Sunt diverse proiecte pe care le apreciez la noi.

Ce fel de cursanți ai vrea să vezi la Școala IAA?

În primul rând aș vrea să văd oameni deschiși, care să absoarbă ca un burete, care să îmbrățișeze un sistem de gândire nou și structurat. Nu care vin doar sa bifeze o scoala  sau care vin cu o atitudine de tipul „hai să văd ce e și pe aici…”. Oricine cu cativa ani de marketing/ comunicare in spate poate veni la acest modul, pentru că puțină gândire strategică nu strică nimănui, indiferent de poziția sa din companie – brand manager, strateg, account, social media. Pe toți îi ajută gândirea asta. Acest modul le dă o structură, le așază un mod de gândire și cu timpul ajung să influențeze mai mult sau mai puțin procesul. În general, cei de la client au șansa să influențeze procesul pentru că iau deciziile finale. Însă sunt foarte importanți oamenii din agenții. Dacă nu ai cu cine lucra și soluțiile sunt aceleași, atunci oamenii de la client nu au un partener împreună cu care să adauge valoare businessului și să creeze soluții la problemele sau blocajele existente.

 

Școala IAA este cel mai complex program de pregătire profesională destinat tuturor celor ce lucrează în industria de marketing și comunicare. Școala include 4 programe de studiu, organizate ca mini-MBA-uri și gândite pe diferite niveluri de senioritate, despre care puteți afla mai multe pe site http://www.scoalaiaa.ro/

Anul acesta Școala IAA împlinește 10 ani de activitate, pe care îi sărbătorește celebrându-i pe fondatorii, studenții și profesorii care fac sau au făcut parte din ea.

Pentru detalii și înscrieri – contact laura.tampa [@] iaa.ro

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare