Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 31 Ianuarie 2017
Adrian Chiuhan (Head of Strategy, MullenLowe): 'De obicei, datele se combină cu experiența, konwledge-ul și cu bunul simț'

Adrian Chiuhan (Head of Strategy, MullenLowe): 'De obicei, datele se combină cu experiența, konwledge-ul și cu bunul simț'

Adrian Chiuhan, noul Head of Strategy al MullenLowe are peste 10 ani de experiență în industria comunicării. A lucrat în câteva dintre cele mai mari agenții din România si a colaborat cu clienți din varii industrii, de la FMCG la banking, de la auto la pharma și de la oil & gas la transporturi. De asemenea, încăpățânarea de a pune eficiența în centrul oricărui proces de planificare i-a adus o serie de premii Effie pentru campaniile în care s-a implicat.

IAA: Back to basics. Cum ai ajuns să lucrezi în publicitate?

A.C.: După terminarea facultății, am bătut la ușa agenției care era pe strada pe care locuiam. Se întâmpla în 2005 în Oradea, agenția era Utopium. Le-am zis că terminasem marketing și că îmi făcusem licența pe campanii publicitare. Voiam să văd cu adevărat cum se lucrează într-o agenție, cum se ajunge de la o problemă la o idee care o rezolvă și cum se contruiesc campaniile de publicitate. La Utopium, am dat de oameni care au crezut în mine și care m-au susținut. În primele 2 luni de “lucru” am citit un teanc de cărți, după care m-au întrebat în ce departament vreau să lucrez. Le-am zis că vreau să fiu planner. Am fost planner din prima zi, cu toate că nu prea știam ce face un planner, dar era jobul cel mai apropiat de ceea ce îmi doream să fac. :)

IAA: Ce te-a determinat să te alături echipei MullenLowe?

A.C.: Îmi doream de mult un loc unde să pot să fac o treabă bună, unde să mi se acorde încredere și unde să existe energia de care e nevoie pentru a face un work bun. N-am stat foarte mult pe gânduri, după câteva discuții eram convins că e ceea ce caut și că e echipa din care îmi doresc să fac parte.

IAA: Cum se împacă strategia cu creaţia la voi? 

A.C.: Între strategie și creație trebuie să existe o sinergie pentru ca lucrurile să funcționeze. Suntem o echipă, lucrăm împreună, învățăm unii de la alții și ne străduim să facem lucrurile din ce în ce mai bine. Experimentăm noi moduri de lucru, încercăm să îmbunătățim continuu flow-ul și procesele de lucru. Ne străduim să integrăm oamenii noi și să le dăm posibilitatea să se exprime și să-și folosească talentele în interesul unui work bun. 

IAA: Cum se văd, din poziţia de strateg, provocările dintr-o agenţie?

A.C.: Provocările sunt pe toate planurile și în mod continuu. Vrei să faci mai bine azi decât ieri, iar asta înseamnă o evoluție continuă. Înseamnă să fii la curent cu tot ce se întâmplă, să găsești întotdeauna cele mai bune soluții pentru business-ul clientului și să inspiri echipele să gândească negânditul. Cele mai mari provocări ale unei agenții sunt legate de integrarea disciplinelor diferite, de crearea unui mecanism care să funcționeze flawless, de construirea unei echipe multifuncționale, mature, care poate răspunde la provocări diverse, din orice domeniu. 

Adrian Chiuhan

IAA: Cum ştii că un insight are potenţial sau nu? 

A.C.: Un insight e bun dacă te ajută să rezolvi problema clientului, dacă vine la momentul potrivit și dacă reușește să inspire o echipă de creație. De obicei, datele se combină cu experiența, konwledge-ul și cu bunul simț. Nu există o rețetă, există o curiozitate continuă, o dorință de a înțelege lucrurile în profunzime, există presupuneri despre cum va funcționa advertisingul și acel “educated guess” care te ajută să-ți definești corect ipotezele. După care există metode multiple de a testa lucrurile sau a găsi cea mai bună formă în care un insight poate fi exploatat creativ.

IAA: Cât de importante sunt studiile şi cercetările în crearea unei strategii?

A.C.: Sunt foarte importante. Nu ai cum să te apuci de lucru fără să știi ce se întâmplă la nivel socio-cultural, la nivel de categorie sau cu brand-ul tău, fără să înțelegi în profunzime consumatorul căruia i te adresezi sau fără să definești problema într-un mod corect. Iar toate astea presupun studii și cercetări în diferite arii pe care le analizezi. Dacă trebuie, faci unele în plus sau propui unele noi.

IAA: Cum sunt resimţite într-o agenţie modificările socio-politice, economice şi tehnologice?

A.C.: Orice modificare de context e resimțită în agenție. În primul rând o asimilezi și vezi ce efecte poate avea pe categoriile pe care lucrezi, asupra brandurilor pe care lucrezi sau a business-urilor clienților tăi. Încerci să te folosești de modificările de contexte astfel încât să creezi oportunități brandurilor pe care lucrezi. Tehnologia influențează orice aspect al vieții noastre și determină schimbări de comportamente multiple în viața oamenilor. Nu avem cum să neglijăm aceste modificări sau să nu ne folosim de ele în produsul pe care îl livrăm. Tehnologiile noi îți oferă posibilități noi de a comunica cu consumatorii, de la modalități noi de engagement la modalități noi de a experimenta ceva.

IAA: Ce planuri ai, alături de echipa MullenLowe?

A.C.: Cel mai important obiectiv al meu este să contribui la evoluția agenției, să mă asigur că produsul strategic este la nivelul la care trebuie, că lucrurile funcționează și clienții sunt mulțumiți de rezultatele pe care le obținem. 

IAA: Dacă nu publicitar, atunci…

A.C.: Orice meserie care presupune o doză mare de adrenalină :)

 

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare