Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 25 Mai 2012
Adrian Pavelescu, Outbox: „Componentele de Augmented Reality accelerează şi amplifică mesajele de advertising prin relevanţă, elocvenţă şi memorabilitate”

Adrian Pavelescu, Outbox: „Componentele de Augmented Reality accelerează şi amplifică mesajele de advertising prin relevanţă, elocvenţă şi memorabilitate”

În ultima vreme se pune accentul tot mai mult pe realitatea augmentată. De asemenea, specialiştii susţin că asistăm la începutul contopirii virtualului cu realitatea, fără să ne dăm seama. Astfel, Adrian Pavelescu, Managing Director, Outbox, vorbeşte despre impactul şi importanţa pe care le au aplicaţiile de Augmented Reality asupra vieţii consumatorilor şi cum acestea se vor transforma din "best practice" în "common practice".

de Teodora Ieşeanu
IAA.ro: Cum se defineşte o aplicaţie de augmented reality şi cu ce se deosebeşte de restul aplicaţiilor care interactionează direct cu consumatorul?
Adrian Pavelescu, Managing Director Outbox: Aplicaţiile bazate pe augmented reality suprapun peste imaginea vizualizată de utilizator prin camera foto a device-ului său, în timp real, un obiect virtual, care poate fi o imagine statică, un obiect 3D, animaţie 3D sau un cadru video. Rezultatul final va fi compus din 2 layere de imagine suprapuse într-un streaming coordonat în timp real. Tehnologia a fost dezvoltată şi este în continuare utilizată în industrii care n-au legatură cu marketingul, intrând relativ recent în aria de interes a publicităţii, iniţial preponderent sub forma aplicaţiilor web based, pentru PC, iar mai nou, din ce în ce mai mult, pentru device-uri mobile, în special smartphone-uri.

IAA.ro: Care sunt avantajele şi dezavantajele aplicatiţiilor de augmented reality?
Aplicaţiile augmented reality se diferenţiază prin memorabilitatea mesajului, datorată în primul rând elementului surpriză, impactului asupra percepţiei utilizatorului. Mintea umană este obişnuită să creeze tipare, iar utilizatorul unui smart phone este obişnuit să vadă prin camera mobilului său realitatea înconjurătoare nealterată, nedeformată. În momentul în care o aplicaţie plasează în acest peisaj un obiect virtual cu un design foarte apropiat de o imagine reală, rezultatul final este surprinzător pentru utilizator, drept urmare memorabil. Mai departe, posibilitatea de a prezenta imagini 3D pe un device mobil creează o experienţă foarte realistă, foarte sugestivă pentru utilizator. În aceeaşi linie a îmbinării utilităţii cu elementul surpriză, prin plasarea cadrelor video pe elemente tradiţional statice (cum ar fi un banner outdoor sau un print ad), pe lângă extensia de conţinut oferită, percepţia despre brand a consumatorului expus la mesaj este îndreptată spre zona atributelor de modern, inovator.

Dezavantajele aplicaţiilor de augmented reality folosite în publicitate sunt legate în primul rând de ponderea încă relativ scazută a smart phone-urilor în segmentul de masă al consumatorilor şi de disponibilitatea acestora de a descărcă şi a instala o aplicaţie de brand pentru a experimenta un mesaj comercial.

IAA.ro: În ce stadiu se află acest trend în România şi în străinatate?
Au fost câteva campanii în România care au avut componente de augmented reality. Printre primele şi cred că cea mai mediatizată a fost campania Orange "Scrie pe cer", care foloseşte platforma Layar pentru a permite utilizatorilor plasarea şi vizualizarea de mesaje personalizate virtuale prin telefonul mobil îndreptat spre cer.

Utilizarea realităţii augmentate în publicitate este într-o fază de creştere accelerată şi la nivel global, din ce în ce mai multe campanii se bazează sau includ componente AR. Câteva previziuni, cărora le putem acorda prezumţia pertinenţei, estimează o creştere de până la 1.5 miliarde de dolari în 2015.

IAA.ro: Cum crezi, în timp, acestea vor deveni un “nice to have” sau un “must have”?
Ca orice tehnologie nouă care se dovedeşte utilă, realitatea augmentată se va transforma din "best practice" în "common practice". Odată cu creşterea numărului de smart phone-uri, a capabilităţilor şi a puterii de procesare, a penetrării internetului mobil şi a dezvoltării în general a tehnologiilor mobile, aplicaţiile de augmented reality vor deveni parte din cotidian, nu doar în aria activărilor de marketing ci cu aplicaţii din ce în ce mai diverse.

IAA.ro: Realitatea augmentată are vreo influenţă asupra asupra procesului decizional şi vieţii reale a consumatorilor?
Influenţa tehnologiei AR asupra vieţii cotidiene se va accentua odată cu creşterea aplicaţiilor practice de utilizare a AR, de la demo-uri de produs, informaţii generice în timp real amplasate contextual, până la jocuri şi aplicaţii cu specific educaţional. Mixarea componentelor virtuale cu cele reale în funcţie de geolocaţie, profilul utilizatorului şi de oricare alţi parametri disponibili poate oferi utilizatorilor acces instant la informaţii relevante cu un efort minim.

Orice campanie de comunicare de marketing îşi propune influenţarea comportamentului consumatorilor, iar componentele de augmented reality accelerează şi amplifică mesajele de advertising prin relevanţă, elocvenţă şi memorabilitate.

IAA.ro: Crezi că aplicţiile de augmented reality vor influenţa într-un mod anume publicitatea tradiţională?
Tehnologia a modelat întotdeauna comunicarea de marketing. Complexitatea şi diversitatea canalelor şi tehnologiilor de azi impun o abordare centrată pe consumator, adaptată profilului segmentului abordat şi modelată astfel încât să transmită mesajul brandului într-un mod cât mai eficient. Nu cred însă că producţia publicitară va fi cea mai împactată; efectele cele mai vizibile vor apărea în zona de mobile marketing, de digital şi a activărilor de consumatori.

IAA.ro: De curând aţi introdus componente de Augmented Reality în activările Dr. Oetker. Cum au fost primite de consumatori?
Cu surprindere, entuziasm şi încântare, mai ales pentru că Paula este un produs care se adresează copiilor, iar obiectele 3D simulate în aplicaţia activării erau cadourile pe care aceştia le primeau odată cu achiziţia produsului. Ne aşteptăm ca reacţiile să fie pozitive, dar ce ne-am dorit cel mai mult a fost să ducem o activare in-store un pas mai departe şi să creăm o experienţă de brand cu adevărat memorabilă.

IAA.ro: În cadrul agenţiei Outbox ce alte proiecte de Augmented Reality mai aveţi în desfăşurare sau care sunt planurile de viitor în acest sens?
În Outbox avem din ce în ce mai multe proiecte de augmented reality în derulare pentru că am creat in-house capabilităţi de aplicaţii independente de AR, care pot fi descărcate de pe Google Play şi de pe App Store şi care accesează direct marker-ul sau elementele de geolocaţie. Multe aplicaţii de AR în acest moment sunt dezvoltate pe platforme comerciale, cum ar fi Layar sau Junaio, care au avantajul unor standardizări, dar care presupun mai mulţi paşi pentru consumator până ajung la activarea efectivă. Încă urmărim piaţa şi încercăm să previzionăm care platforma se va impune în România, în special ca market share. Dar în acest moment este mai eficient pentru fiecare proiect aplicaţii customizate, descărcabile şi accesabile direct de către utilizatori. Şi pentru că în ultimul timp orice brief intră în creaţie indiferent de specificul campaniei iese cu o componentă de AR, cutia Pandorei e deschisă, imaginaţia este liberă, să sperăm că rezistă şi programatorii.

Extra Info

Outbox este noua agenţie de digital care va face planning-ul şi implementarea componentelor online ale campaniilor integrate dezvoltate sub egida Mercury360 Communications. Lansarea Outbox a venit în contextul în care piaţa de advertising transferă din ce în ce mai mult interes şi resurse în zona de digital, iar compentenţele de online, precum şi volumul de campanii interactive dezvoltate de divizia de digital a Mercury360 au avut evolutii pozitive în ultimii ani.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Catalin
31 August 2013, 01:01
Realitatea augmentata ne promite multe insa probabil vom fi bombardati cu spam pe aceasta cale.
replica handbags uk
16 Octombrie 2015, 05:50
iar componentele de augmented reality accelerează şi amplifică mesajele de advertising prin relevanţă, elocvenţă şi memorabilitate.
replique montre
29 Octombrie 2015, 09:12
Je l'ai été vérifier quelques-unes de vos histoires et je peux dire assez de bonnes choses. Je vais clairement mettre votre blog en favori.
binasa
9 Martie 2017, 22:35
I found your this post while searching for some related information on blog search...Its a good post..keep posting and update the information.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare