Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 31 Martie 2014
Alex Putineanu, Mobile Works: „Utilizarea deep linking va permite crearea unor campanii cu rate de conversie mult mai bune ˮ

Alex Putineanu, Mobile Works: „Utilizarea deep linking va permite crearea unor campanii cu rate de conversie mult mai bune ˮ

Astăzi telefonul mobil a devenit pentru consumatori precum aerul, iar acest lucru le permite multor companii să dezvolte diverse campanii și aplicații pentru a-i ține acolo, oferindu-le zilnic doza de oxigen. Astfel, Alex Putineanu, Managing Director Mobile Works, vorbește despre evoluția pieței de mobile marketing, profilul utilizatorilor și tool-urile inovatoare cu care companiile îi pot cuceri și îi pot aduce în landing pages de mobile.

de Teodora Ieșeanu

IAA.ro: Din punctul tău de vedere cum a evoluat în ultima vreme piața de mobile marketing în România și care sunt perspectivele de viitor, având în vedere că bugetele sunt tot mai mici?
Alex Putineanu:
Telefonul mobil devine încet dar sigur primul contact al consumatorilor cu spațiul digital, astfel piața de mobile din România a avut și va continua să aibă o evoluție ascendentă, iar acest lucru este ușor observabil prin numărul tot mai mare de campanii și aplicații dezvoltate. Bugetele sunt mai mici, dar acest lucru încurajează inovația, iar pentru a se diferenția brandurile trebuie să înțeleagă obiceiurile și nevoile de consum ale unui public upgradat tehnic, tot mai prezent pe mobile. Din acest punct de vedere, proiectele de mobile marketing adresează exact această caracteristică a consumatorului modern.

IAA.ro: Cum ar putea să-și promoveze produsele/serviciile pe mobil companiile mici, locale, start-up-urile care nu au alocate bugete mari pentru promovare? Ca agenție, care sunt soluțiile optime pe care le-ați oferi?
Mobile marketing nu înseamnă neapărat bugete mari, ci optimizarea costurilor și găsirea celor mai bune canale de comunicare cu publicul țintă. Este greșit să plecăm de la premisa că o companie mică sau un start-up nu își poate permite promovarea produselor sau a serviciilor oferite prin mobile marketing. În calitate de agenție de comunicare, în primul rând analizăm și gândim soluții care se potrivesc businessului și consumatorilor.

Astfel, depinde foarte mult de tipul de produs sau serviciu pe care îl promovăm. Primii pași sunt reprezentați de înțelegerea pieței, a competitorilor, a publicului țintă și a obiceiurilor de consum. Doar odată ce au fost realizate aceste etape putem formula o strategie care să conțină unul sau mai multe instrumente, de mobile și nu numai, prin care să ajutăm clienții să își atingă obiectivele.

Mobile marketing este mai mult decât o aplicație sau un joc de mobil. Nu este suficient să ai un produs de mobile cu numele tău pentru a afirma că implementezi o strategie de mobile marketing. Trebuie să știi cui te adresezi și de ce tip de informație are nevoie consumatorul. Acesta poate fi cucerit la fel de ușor printr-un SMS trimis exact când și în contextul potrivit, sau printr-un mobisite unde va găsi informații despre serviciile oferite sau datele de contact.

IAA.ro: Pe piețele dezvoltate, Augmented Reality a prins foarte bine, însă mai puțin la noi. Care sunt cauzele?
Augmented Reality este un instrument care uneori poate fi scump, în funcție de proiectul în care este utilizat. Din punctul nostru de vedere, vorbim de o tehnologie care antrenează imaginația și îți pune la încercare simțurile. Prin Augmented Reality poți vedea, suprapuse peste realitate, prin intermediul unui dispozitiv mobil, apartamentele disponibile pentru închiriat aflate în proximitate, poți obține informații culturale, personaje animate sau multe alte lucruri captivante. Spre exemplu, sticla Beck’s de 4 metri înălțime plasată la Universitate, parte a campaniei Beck’s Augmented Street Art, le permitea trecătorilor să vadă dincolo de etichetă animații create special de 4 artiști români. Mai mult, alături de Rexona și Clear Men am adus frumoasele hostese de la cursele auto direct în marile lanțuri de magazine, oferind clienților o experiență inedită chiar la raft.

Până la urmă vorbim despre o tehnologie dedicată generării de awarness, iar companiile care au integrat proiecte de Augmented Reality în strategiile de comunicare au văzut că acest concept funcționează, fiind martori ai experiențelor memorabile pe care consumatorii le-au trăit alături de branduri.

IAA.ro: În ultima vreme se tot vorbește despre mobile deep linking. Ce înseamnă și cum ar putea să revoluționeze piața de Mobile Advertising?
Deep linking se folosește de ceva vreme în mediul online, iar acest lucru este cât se poate de firesc. Prin deep linking aduci consumatorul care a dat click pe un banner care promovează un produs sau un serviciu, direct pe pagina de prezentare a acestuia, și nu pe homepage-ul website-ului. Practic, deep linking te ajută să aduci consumatorul exact acolo unde va găsi informațiile de care a fost interesat de la bun început. În zona de mobile, acest lucru se face deja atunci când discutăm despre campanii de mobibannere care aduc consumatorii în landing pages de mobile.

Noutatea vine din faptul că prin deep linking vom avea posibilitatea de a trimite un utilizator dintr-un mobibanner direct într-o pagină din cadrul unei aplicații mobile dedicate, pre instalate pe dispozitivul mobil. Spre exemplu, dacă într-un joc pe telefonul mobil văd un banner către un produs care mă interesează, dând click pe el voi ajunge direct în aplicație, în secțiunea dedicată acelui produs.

Avantajul pentru utilizatorii de dispozitive mobile va fi îmbunătăţirea experienței de utilizare, pentru că timpul în care vor putea obține informația dorită va fi scurtat considerabil. Un alt lucru pozitiv este faptul că utilizarea deep linking va permite crearea unor campanii cu rate de conversie mult mai bune.

Așadar, deep linking reprezintă, într-adevăr un mare plus în campaniile de promovare și beneficiile sunt evidente, dar mai este mult până să vorbim de revoluționarea pieței de mobile marketing.

IAA.ro: Care sunt tendințele în Mobile Marketing și ce alte tool-uri interesante mai sunt sau urmează să apară?
Pentru 2014 ne așteptăm ca experiențele customizate și interactive să fie foarte populare. Datorită noilor tehnologii disponibile, utilizatorii se vor simți parte integrată a campaniilor de marketing, interacționând direct cu brandul.

Un instrument de urmărit anul acesta îl reprezintă Beacons, prin intermediul cărora brandurile pot transmite informații în timp real tuturor celor care au bluetooth-ul activat și se află în raza de acțiune a aplicației. De asemenea, ceasurile inteligente, ochelarii Google Glasses și toate celelalte accesorii inteligente vor fi la mare căutare anul acesta.

IAA.ro: Cum afectează aceste schimbări comportamentul consumatorului?
A înțelege consumatorul modern reprezintă o provocare continuă. Astăzi vorbim despre un public care s-au maturizat, care a învățat să se adapteze noilor tehnologii, să le îmbrățișeze și să le utilizeze în fiecare zi. De aceea, în calitate de specialiști de mobile marketing, vom adapta în permanență strategiile și campaniile pentru a veni în întâmpinarea unui public extrem de dinamic.

IAA.ro: În cadrul IAB, ești membru al primului panel de experți din mediul online. Ce presupune asta, ce faceți acolo și ce v-ați propus să faceți pentru dezvoltarea industriei?
Este o onoare pentru mine să fac parte din panelul de experți IAB, tocmai pentru că este format din persoane cu experiență și know-how valoros în mediul digital. Împreună cu aceștia ne propunem să dezvoltăm potențialul acestei industrii și să contribuim la îmbunătățirea prezenței brandurilor în zona digitală și mobilă.

IAA.ro: Care sunt planurile de viitor ale Mobile Works?
Începând cu anul acesta ne propunem să privim lucrurile din perspectiva Mobile First. Practic, dispozitivele mobile devin primul punct de contact al utilizatorului cu spațiul digital, iar atenția noastră se îndreptă în această direcție.

De asemenea, vom continua să fim implicați activ în educarea pieței prin informarea acesteia cu privire la beneficiile pe care companiile le pot avea prin integrarea campaniilor de mobile marketing în strategiile lor de promovare.

IAA.ro: Ce sfaturi le poți oferi clienților dar și agențiilor în ceea ce privește Mobile Marketing-ul?
Mobile marketingul este format dintr-o serie de instrumente care, folosite în combinația potrivită, generează campanii de succes, cu rezultate foarte bune. Campaniile și proiectele de mobile marketing sunt măsurabile, fiecare soluție propusă având indicatori de performanță specifici și metode prin care eficiența poate fi probată.

Ce este foarte important pentru branduri și agenții deopotrivă este să înțeleagă publicul căruia i se adresează și obiceiurile de consum ale acestuia. Brandurile vor afla astfel că dispozitivele mobile reprezintă o parte integrată a vieții clienților lor, iar agențiile vor putea dezvolta campanii de succes, care le pot aduce acestora recunoașterea în cele mai importante competiții de digital.

Extra Info

Alex Putineanu este Managing Director al MobileWorks și membru în cadrul primului grup de lucru al International Advertising Bureau (IAB) România dedicat dezvoltării industriei de mobile marketing.

Cu o experiență de peste 6 ani în industrie, Alex crede cu tărie în puterea mobile marketing-ului, devenit astăzi un model de inovație și un exemplu de maturitate al pieței, însemnând în același timp inventivitate și curajul de a îmbrăca viața reală în hainele tehnologiei avansate.

Alex este absolvent al Universităţii Webster din Viena, fiind specializat în Management Internațional.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare