Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 2 Iulie 2007
BTL-ul creşte şi se vede în toate părţile

BTL-ul creşte şi se vede în toate părţile

Credeam că o dată cu vremea frumoasă se intensifică şi acţiunile de BTL. Ruxandra Mocanu, reprezentanta Headvertising Rock'n'Roll, demontează, argumentat, această teorie.

de Anca Rancea

Ce se mai întâmplă cu BTL-ul?
Ruxandra Mocanu:
BTL-ul creşte şi se vede în toate părţile. Această creştere se simte în jur, se simte pe unde îşi duce lumea bugetele, se simte că anul trecut s-a mai pus câte o cărămidă, fiecare eveniment care a fost mai mare şi care a avut în spate un buget mai mare, a fost un fel de referinţă pentru următorul eveniment. Lumea a tot văzut anul trecut tot felul de lucruri şi a zis că vrem şi noi.
Nouă chiar ni s-a întâmplat să avem clienţi care să zică: "vreau şi un eveniment frumos, aşa ca la TVR sau ca la DaimlerChrysler" şi aşa mai departe. De fapt, ca tendinţă a pieţei, companiile chiar dacă aveau nişte bugete presetate de anul trecut, şi spuneau că vor un eveniment care să-i coste X, au înţeles cumva că s-au ridicat standardele în domeniul BTL şi au început să investească mai mulţi bani în astfel de activităţi pentru că vroiau mai mult şi mai frumos.

Şi acum despre ce fel de bugete se poate vorbi, în medie?
Ruxandra Mocanu:
Dacă înainte suta de mii era un buget nu foarte frecvent, acum este foarte frecvent. Evident că avem şi bugete mai mari atunci când e vorba de turnee, campanii şi alte evenimnte de anvergură, dar a crescut şi interesul pentru o comunicare mult mai eficientă.

Ce fel de evenimente se caută şi care este frecvenţa cu care faceţi un eveniment?
Ruxandra Mocanu:
Din fericire noi nu prea am facut promoţii cu fete, ci am mers pe evenimente mai impresionante, cu concept. Aşa a fost cazul de la lansarea DaimlerChrysler - un testdrive de o lună de zile unic în România la care a lucrat o echipă de peste 30 de persoane. Un alt exemplu este evenimentul pentru RedBull, o petrecere pe care am facut-o şi în România, dar şi în Bulgaria şi la Varna. În ceea ce priveşte frecvenţa, ideal ar fi să le avem în fiecare săptămână, dar evident că nu se întâmplă aşa. Luna trecută, noi am avut patru evenimente concomitent, care s-au suprapus. Rock'n'Roll nu are evenimente sezoniere, cum este cazul altor agenţii care trăiesc cumva sezonier (cu promoţii de vară şi promoţii de iarnă), noi organizăm evenimente pe toată perioda anului. Drept dovadă, primul eveniment a fost pe 18 ianuarie anul acesta şi avem deja planificate evenimente până prin decembrie. De altfel, dacă ar fi să extrapolez ceea ce se întâmplă la noi, nu cred că se mai poate spune că BTL-ul este sezonier.

Cum vedeţi piaţa de BTL, ca schimbare?
Ruxandra Mocanu:
Este o schimbare în bine, în sensul de calitate. M-aş raporta la evenimentele mari de anul trecut care au făcut simţită toată această schimbare, evenimentul de la Vodafone, a fost Depeche Mode, a fost TVR care au produs categoric o schimbare, au adus un alt mod de abordare.

Se caută evenimentele grandiose?
Ruxandra Mocanu:
Noi vrem să spunem lucruri, nu ştiu ce vor ceilalţi, dacă vor grandoare sau nu. Întotdeauna într-un eveniment am încercat să avem un mesaj pe care să îl livrăm acolo, în cadrul evenimentului. Pentru TVR a fost de la alb-negru la culori. Încercăm să facem evenimente memorabile, care au un fir epic, spun o poveste, iar astfel vei putea pleca acasă cu ceva memorabil, şi la acest lucru nu o să renunţăm niciodată chiar daca ne pun în situaţia dificila de a avea divergenţe cu clienţii.

Câţi clienţi aveţi constant, şi câţi vă vin în medie pe an?
Ruxandra Mocanu:
DaimlerChrysler, Redbull, Orange, CasaAuto, cam aceştia ar fi cei constanţi, iar în rest vin pe parcurs, o parte mică pentru HVB...etc.

Ce competiţie aveţi pe piaţă?
Ruxandra Mocanu:
Nu ştiu, eu sincer m-aş compara cu agenţii mai mici, cum ar fi Men in Black, proaspăt apărute cu oameni cu multă experinţă care au decis să îşi deschidă firme mai mici, şi nu cu firme foarte mari precum Prospero sau alte firme mari. Eu cred că pe noi ne diferenţiază antenţia la fiecare detaliu, faptul că spunem o poveste de fiecare dată, că tratăm toate evenimentele ca pe evenimentul anului.

Cât de greu este să convingi clientul să mergă pe astfel de evenimente cu poveste?
Ruxandra Mocanu:
De obicei convingem foarte repede clientul să facem mai mult cum vrem noi şi mai puţin cum vrea el. Dacă nu se poate, atunci renunţăm, pentru că este la mijloc notorietatea nostră profesională. Ne câştigăm respectul după ceea ce facem şi cum facem, iar de aici rezultă autoritatea noastră profesională. Apoi, dacă avem succes, şi clienţilor le este mai uşor să meragă pe mâna noastră.

Se poate observa o asociere între companii şi muzică/ sport? Şi daca da, care sunt cele mai utilizate?
Ruxandra Mocanu:
Toate companiile au platformele lor pe care comunică. Dacă vorbim de Orange, Vodafone, Coca-Cola şi Pepsi atunci e vorba despre muzică şi sport. Noi mai introducem şi un pic de teatru şi un pic de muzică, dar în cea mai mare parte, abordarea este clasică pentru că noi vrem să şi educăm un pic publicul, să facem evenimente care să aibă un iz cultural.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Bogdan
11 Iulie 2007, 10:19
Este Men In Black, nu Man In Black. Multumim Ruxandrei pentru aaprecieri, dar noi mai degraba ne-aam considera posibili parteneri nicidecum concurenti cu Rock'n'Roll
Ela
19 Iulie 2007, 15:48
nu as neglija nici atentia la detalii si grija fata de client a oamenilor care lucreaza in agentii mari. nici nu am pomenit eveniment fara concept si "poveste" in agentia mare in care lucrez. hai sa nu generalizam. bafta multa!
Pop
5 Septembrie 2007, 15:50
nu inteleg ce teorie demonteaza acest interviu...pe bune
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare