Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 4 Iulie 2017
Cannes Lions prin ochii reprezentanţilor României la Young Marketers și Roger Hatchuel Academy

Cannes Lions prin ochii reprezentanţilor României la Young Marketers și Roger Hatchuel Academy

Florentina Dumitru și Ştefania Bugan sunt cele două membre ale echipei Connected care au câștigat competiţia naţională Young Marketers și au reprezentat România la această categorie. Tudor-Constantin Neagu a participat la cursurile Roger Hatchuel Academy, un training intensiv pe teme de comunicare și creativitate, din cadrul Cannes Lions. Cei trei au fost studenţi ai programului The Alternative School for Creative Thinking, ediţia a 13-a.

de Oana Buturas

Stefania, Tudor & Florentina

IAA: Ce a însemnat pentru tine experienţa de la Cannes Lions? Ce te-a impresionat cel mai tare?

Ş.B.: O super încărcare cu informații și energie bună. De dimineață până seara am decoperit, învățat și trezit curiozități pentru lucruri pe care nici nu visam să le cunosc. Pe lângă conferințele și seminariile care efectiv mi-au reorganizat creierul, am avut șansa să stau de vorbă cu câteva persoane foarte interesante, precum Sir John Hegarty, echipa Hakuto, astronautul Mike, președintele IAA Japonia, fotograful Platon și mulți, mulți oameni de la agenții din toată lumea despre drumul pe care l-au parcus de-a lungul carierei și evenimente care i-au ajutat să se descopere. Cred că cel mai tare m-a impresionat faptul că am primit cele mai sincere sfaturi de viață de la oameni pe care îi vedeam pentru prima dată. Discuțiile cu ei m-au ajutat să ies puțin din mini-universul meu și să privesc lucrurile cu alți ochi.

F.D.: Cannes Lions a fost pentru mine o confirmare adiţională  a ceea ce poţi crea atunci când ieşi din zona de confort şi cât de important este acest aspect pentru evoluţie şi creativitate. Diversitatea tematicilor abordate din cadrul festivalului şi felul în care au fost prezentate poziţionează Cannes Lions drept locul ideal pentru oricine doreşte să îşi extindă graniţele conexiunilor neuronale.

Unele companii au dus brandurile lor  la un nivel superior, depăşindu-şi  condiţia  de produs comercial şi implicându-se tot mai mult în a schimba obiceiuri şi mentalităţi din punct de vedere cultural sau umanitar.

Åtefania Bugan & Florentina Dumitru

T.C.N.: Prezenţa în Roger Hatchuel Academy a însemnat cea mai tare experienţă pe care am avut-o până acum. A fost o atmosferă electrizantă, de la începutul până la sfârşitul festivalului.

Cel mai mult m-au impresionat oamenii pe care i-am întâlnit. Deşi proveneam din culturi diferite şi exista o oarecare barieră lingvistică, am reuşit să depăşim aceste obstacole şi ne-am împrietenit foarte repede.

Tudor-Constantin Neagu

IAA: Povesteşte-ne despre o campanie memorabilă, ce merită împărtăşită, pe care ai întâlnit-o în cadrul festivalului.

Ş.B.: Nu cred că mai are sens să vorbesc despre Fearless girl, We're The Superhumans sau celelalte campanii care au fost super mediatizate... Așa că vă voi vorbi despre 2 campanii cu care am rezonat eu: "Adidas Odds" de la Taproot Dentsu și "School For Justice" de la JWT Amsterdam. La Adidas mi-a plăcut faptul că au abordat o problemă reală cu care se confruntă oamenii cu dizabilități, au venit cu o soluție simplă și de impact. Mă mir că nu s-a gândit alte branduri de încălțăminte să facă acest pas. În ceea ce privește School for Justice, mi-a plăcut gândirea strategică. E o vorbă care-mi place mult și care suprinde exact ce au făcut ei. Sună cam așa: "Spune-mi și o să uit, învață-mă și o să țin minte, implică-mă și voi învăța".

Cannes Lions 2017

F.D.: Prima campanie ce îmi vine în minte şi care m-a impresionat se referă la modul în care a fost folosit un insight cultural. Acesta ţinteşte dincolo de schimbări perceptuale, făcând acel pas adiţional ce îndeamnă de fapt la schimbarea comportamentului unei societăţi. Campania se numeşte „Immunity Charm” şi a fost utilizată de către Ministerului Sănătăţii din Afganistan. Insightul de la care s-a pornit este unul foarte bine înrădăcinat în cultura locală, iar prin această campanie se aduce un plus de uz practic unei brăţări ce este purtată de către fiecare nou-născut. Produsul creat comunică informaţii vitale fără a avea nevoie de cuvinte sau chiar de cunoştinţele lingvistice ale ţării de origine.

Cannes Lions 2017

T.C.N.: Este destul de dificil să aleg doar una, pentru că au fost atât de multe campanii care merită menţionate. O să aleg să vorbesc despre "A Love Song Written By A Murderer". Această campanie se adresează violenţei domestice şi s-a desfăşurat în Peru. Protagonistul a fost Diego Dibos, un cântăreţ local. Acesta a cântat respectiva melodie, iar când melodia a ajuns un hit şi era cunoscută pretutindeni, a făcut o declaraţie. Versurile aparţin unui individ care şi-a ucis soţia. Respectivul i-a scris o scrisoare soţiei, prin care îşi cerea iertare şi dorea ca soţia să îl primească din nou în casă. Câteva săptămâni mai târziu, aceasta a fost ucisă cu bestialitate de către soţul ei. Campania putea să o ia într-o direcţie negativă, să îl boicoteze pe artist, că a ales versurile unui criminal, însă campania a reuşit să livreze mesajul, şi anume că femeile abuzate de către partenerul lor nu ar trebui să le acorde acestora o a doua şansă. Şi în decurs de o lună, beneficiarul acestei campanii, ONG-ul Vida Mujer a reuşit să ajute peste 3.000 de femei. O campanie care chiar a schimbat vieţi.

Cannes Lions 2017

IAA: Câteva cuvinte despre The Alternative School. În ce fel te-a ajutat? Ce ţi-a plăcut? Ce a rămas cu tine?

Ş.B.: The Alternative School a fost un game changer pentru mine încă de la început. Pe lângă faptul că mi-a deschis mintea profesional, m-a ajutat să mă desprind de acea frică de eșec pe care o aveam, să am curajul să mă conectez 100% la cauza pentru care încerc sa găsesc o solutie și să o rezolv în felul meu, indiferent cât de diferită este abordarea mea comparativ cu a colegilor de proiect.

Pe lângă lecțiile de viață pe care mi le-a oferit, mi-au plăcut mult de tot speakerii aleși de Teodora Migdalovici și modul ei de a ne învăța lucruri foarte complexe într-un timp scurt.

F.D.: The Alternative School aduce an de an în România cunoştinţe despre trenduri şi perspective noi, fiind un liant din punct de vedere al informaţiilor întâlnite la Cannes Lions. După cum îi spune şi numele, este o altfel de şcoală ce are materiale didactice practice, cum ar fi campanii noi sau consacrate, lucrând pe studii de caz mai mult decât pe teoria clasică.

Un alt aspect ce mi-a plăcut la The Alternative School a fost faptul că am întâlnit tineri din domenii diverse, cu pasiuni extraordinare, toate acestea venind la pachet şi cu o altfel de gândire. Astfel se crează un mediu propice care cultivă creativitatea şi dorinţa de brainstorming pentru a genera idei noi.

Pentru mine, ca lecţie în urma acestei experienţe, este dovada faptică a ceea ce se poate crea şi unde se poate ajunge în momentul în care ieşi în mod conştient din zona ta de confort. Acest aspect, aliat cu pasiunea de a realiza ceva pentru a genera o schimbare în bine, mi se pare una din cheile succesului, în orice ai face.

Åtefania Bugan & Florentina Dumitru

T.C.N.: Sincer, după primul curs de la The Alternative School, când am văzut la ce nivel sunt eu şi la ce nivel sunt colegii mei, mă gândeam: "Ce prost sunt! Ce smart sunt ăştia! De ce m-am băgat în chestia asta? Nu am nicio şansă!". Cu toate acestea, nu am renunţat. Am decis să îmi îmbunătăţesc nivelul şi cu fiecare curs am devenit din ce în ce mai bun. Suficient de bun cât să reprezint România la Roger Hatchuel Academy.

Trebuie să împart meritul, însă, cu a mea colegă de echipa, Ruxandra Beşciu, care este un designer grafic de excepţie, şi mulţumită talentului ei, ideile mele au avut un impact mai puternic la competiţia iniţială, pe echipe.

După ce am frecventat cursurile acestei şcoli, sunt convins că îmi voi îndeplini visul de a ajunge strateg într-o agenţie. Mi-am făcut noi prieteni, iar invitaţii speciali din cadrul cursurilor ne-au inspirat cu informaţii care ne vor ajută în carieră.

Le recomand această şcoală tuturor care doresc să experimenteze atmosfera de la Cannes, dar mai ales celor care vor să afle cât de pregătiţi sunt pentru industria de marketing şi comunicare.

Tudor-Constantin Neagu

Extra info

Echipa Connected de la Young Marketers a fost susţinută de Renania, iar prezenţa lui Tudor-Constantin Neagu la Academie a fost sprijinită de MiniPrix, partenerul tradiţional al Roger Hatchuel.

The Alternative School for Creative Thinking a făcut pionierat în educaţia din domeniul creativ. În ultimii 13 ani peste 300 de tineri au beneficiat de specializări internaţionale la Cannes şi Eurobest, iar cei mai buni dintre ei au adus României Gold, Grand Prix, Bronz şi Order of Merit în competiţii internaţionale la cel înalt nivel.

Roger Hatchuel Lions Academy este o şcoală de vară elitistă unde participă 30 de studenţi din toată lumea, după ce au trecut de etape successive de selecţie. Ea are loc simultan cu seminariile festivalului Cannes Lions şi reuneşte anual la capitolul tutori personalităţi iconice ale publicităţii mondiale.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare