Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 5 Aprilie 2013
Dorin Boerescu, CEO 2Parale&2Leva: „Un program de afiliere este eficient pentru orice acțiune de marketing cu rezultate măsurabile”

Dorin Boerescu, CEO 2Parale&2Leva: „Un program de afiliere este eficient pentru orice acțiune de marketing cu rezultate măsurabile”

În ultima vreme tot mai des se aude vorbind despre marketingul afiliat și despre cât de util este acesta pentru creșterea vânzărilor unui magazin online. Pe piața din România au apărut sute de advertiseri care derulează programe de afiliere și câteva zeci de mii de afiliați care le promovează oferta. Pornind de la acest subiect l-am abordat pe Dorin Boerescu, CEO 2Parale&2Leva, prima și cea mai mare rețea de marketing afiliat din România, aflată în grupul Leo Burnett&Target, să vorbească despre cum funcționează acest serviciu și care sunt beneficiile de care se pot bucura cei care vor să plătească exclusiv pentru rezultate.

de Teodora Ieșeanu

IAA.ro: Ce înseamnă marketing afliliat și care sunt confuziile cele mai des întâlnite în demararea unui program de afiliere?
Dorin Boerescu: Foarte sugestivă în acest sens este afirmația lui John Wanamaker: “Jumătate din banii pe care îi dau pe publicitate sunt pierduți, problema este că nu știu care jumătate.” În marketingul afiliat nu există această dilemă, pentru că e o modalitate de promovare care permite unui advertiser să plătească doar pentru rezultate.

Practic, un magazin online sau orice alt advertiser dezvoltă un program de afiliere prin care pune la dispoziția afiliaților instrumente de promovare, de la bannere la link-uri și reclame text. Afiliații folosesc aceste instrumente pentru a direcționa vizitatorii pe site-ul advertiserului și sunt recompensați, pe baza de comision, în funcție de vânzările sau alte acțiuni realizate de respectivii vizitatori. Un program de afiliere este eficient pentru orice acțiune de marketing cu rezultate măsurabile, de la vânzări la înscrierea la newsletter sau completarea unui chestionar.

În tot acest proces, 2Parale oferă ecosistemul necesar pentru ca advertiserii să își poată crea și dezvolta propriile programe de afiliere.

În demararea unui program de afiliere este importantă mentalitatea de început, marketingul afiliat nu înseamnă publicitate, una dintre cele mai des întâlnite confuzii. Nu este nevoie de planificare media, de buying, toate atribuțiile de promovare sunt preluate de afiliați, care funcționează precum sute sau mii de agenți de vânzări. Advertiserul trebuie să se concentreze pe dezvoltarea unei relații de parteneriat cu afiliații și pe optimizarea procesului de conversie de pe propriul site. Când vorbim de obiective de vânzări nu există nici presiunea bugetului. În afiliere, mai multe comisioane plătite de un advertiser înseamnă mai multe vânzări.

IAA.ro: Cum arată la momentul actual piața de marketing afiliat din România?
În acest moment sunt sute de advertiseri care derulează programe de afiliere în România și câteva zeci de mii de afiliați care le promovează oferta. Putem spune că piața evoluează într-un ritm mai accelerat decât cea de comerț online. În fiecare lună, noi branduri mari din retail și e-commerce, advertiseri cu istorie din banking, asigurări și beauty, de exemplu, lansează programe de afiliere prin 2Parale. Pe de altă parte, din tabăra afiliaților, publisheri puternici și specialiști cu experiență în marketing online au început afilierea cu succes. Vorbim de profesionalizarea pietei, inclusiv prin apariția unor joburi dedicate.

IAA.ro: Cum arată 2parale în cifre?
Au trecut mai bine de 4 ani de la lansarea primelor campanii de afiliere din România prin 2Parale și fiecare an ne-a adus noi satisfacții. Anul trecut, spre exemplu, am dublat atât business-ul 2Parale, cât și vânzările generate partenerilor noștri. Afiliații din 2Parale au generat advertiserilor vânzări de aproape 50 de milioane de lei (fără TVA), ne pregătim să sărbătorim atingerea pragului de 20.000 de afiliați în rețea, iar numărul de campanii active în 2Parale crește în fiecare lună. În prezent, lucrăm cu mai bine de 220 de advertiseri din peste 30 de verticale, de la fashion și cărți la asigurări și banking.

IAA.ro: Care sunt avantajele marketingului afiliat pentru o companie?
Vorbim de marketing bazat pe performanță: plătești exclusiv pentru rezultate. Dacă prin alte metode de promovare un advertiser plătește pentru afișări sau trafic care nu se cuantifică neaparăt în bani, prin marketingul afiliat se plătesc strict vânzările sau alte acțiuni realizate de utilizatori.

Advertiserul are controlul programului de afiliere: el stabilește costurile, termenii și condițiile de promovare, el alege afiliații cu care dorește să colaboreze și dezvoltă relația cu ei astfel încât să vândă mai mult împreună. Prin 2Parale, advertiserii au acces la sute de site-uri, specialiști în marketing online și mii de bloguri care le pot aduce rezultate.

IAA.ro: Cum arăta piața la momentul înființării 2Parale și care era percepția clienților vizavi de marketingul afiliat?
Proiectul rețelei de afiliere a fost anunțat în luna decembrie 2008 de fondatorul Radu Spineanu, în cadrul NetCamp. Tot în decembrie au fost lansate și primele 3 programe de afiliere din România. După o experiență cu o rețea de afiliere din .com, Radu Spineanu a văzut o oportunitate în a lansa în România o astfel de rețea de afiliere care să aducă și noi opțiuni. La finalul lui 2009, după ce eu însumi am încercat afilierea prin 2Parale, am preluat pachetul majoritar de acțiuni împreună cu Daniel Enache. După 15 ani de publicitate (timp în care am co-fondat mai multe business-uri, inclusiv una dintre cele mai mari agenții de digital din România – Hyperactive), am simțit că mi se potrivește mult mai bine afilierea.

Ne-am asumat rolul de a educa și dezvolta piața, am investit în organizarea a zeci de întâlniri și workshop-uri în toată țara, am participat ca speakeri la zeci de evenimente în țară și în străinătate, am organizat challenge-uri cu premii și rezultate spectaculoase și credem că rezultatele se văd. Dacă la început erau necesare multe discuții pentru a explica cum funcționează sistemul, acum sute de magazine online din România au inclus în strategia lor de promovare marketingul afiliat, alături de metode precum SEO și PPC.

IAA.ro: Care sunt beneficiile de care se bucură 2Parale aflându-se sub umbrela Leo Burnett&Target?
Încă de la începutul implicării lui Ștefan Iordache în business am beneficiat de sprijinul și know-how-ul lui pentru creșterea calității serviciilor 2Parale. Până acum am colaborat cu succes cu mai multe agenții din grup pentru a oferi clienților soluții de promovare cât mai eficiente.

IAA.ro: Care sunt planurile de viitor ale 2Parale?

În prezent suntem focusați pe cererea foarte mare din partea advertiserilor pentru pachetul 99, lansat recent la conferința ecomTIM. Este doar una dintre surprizele pe care le-am pregătit advertiserilor din 2Parale. După preluarea platformei de afiliere 2Performant, la finele anului trecut, investim în cât mai multe automatizări și procese care să optimizeze conversiile din 2Parale, derulăm o serie de îmbunătățiri la nivel operațional și lucrăm la dezvoltarea platformei către self service, care permite fiecărui advertiser să își creeze un program de afiliere personalizat nevoilor lui. În paralel, lucrăm la extinderea 2Parale la nivel internațional, pe piețe din Centrul și Sud-Estul Europei, plus Turcia.

IAA.ro: Care sunt tendințele actuale și de perspectivă ale domeniului?

Pentru noi este al 5-lea an de afiliere în România, avem toată experiența necesară pentru a previziona și crede în creșterea și profesionalizarea pieței. Cu siguranța tot mai multe branduri mari vor lansa programe de afiliere, advertiserii au început deja să includă afilierea în campaniile integrate multi-channel. Mizam și pe automatizare și pe consolidarea comunității locale de super afiliați.

Extra Info


2Parale este prima și cea mai mare rețea de afiliere din România și Bulgaria, activă în prezent și pe piețele din Serbia, Irak și Cipru. Face parte din Leo Burnett Group și e singura rețea de marketing afiliat membră a IAB România. Portofoliul 2Parale include peste 235 de campanii și 19.000 de afiliați, care au livrat 66 de milioane de click-uri și au generat advertiserilor vânzări de peste 48 de milioane de lei (fără TVA). În plus, în cei patru ani de la apariția pe piață, 2Parale a fondat mai multe evenimente dedicate dezvoltării industriei online, precum ecomTIM și SEM Days.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare