Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 8 August 2014
Gabriel Pricop, Business Development Director Men in Black: „Clienții caută un partener, nu un furnizor”

Gabriel Pricop, Business Development Director Men in Black: „Clienții caută un partener, nu un furnizor”

După 8 ani de activitate, agenția Men in Black se repoziționează pe piața de publicitate din România. IAA.ro a discutat în exclusivitate cu Gabriel Pricop, acționar și Business Development Director, despre piața de BTL înainte și post criză, oportunități și succes.

IAA.ro: Cum ai ales BTL? Sau el te-a ales pe tine?
Gabriel Pricop: Prin ’98 am primit un telefon de la un bun prieten care lucra la D’Arcy, întrebându-mă dacă nu aș vrea să fiu promoter pe o campanie scurtă. Am zis “da”, nebănuind atunci că răspundeam pentru o carieră; s-a dovedit a fi o potrivire de caractere între mine și BTL, iar prietenul avea să-mi devină partener 8 ani mai târziu.

IAA.ro: Ce te-a determinat să înființezi agenția Men in Black și ce v-ați propus atunci?
Gabriel Pricop:
Și eu și partenerii mei, fiind implicați în conducerea departamentelor de BTL din mai multe agenții mari de-a lungul vremii, am simțit des lipsa unei infrastructuri complexe și stabile de field. Oportunitatea a venit în momentul în care am realizat că deveniserăm fără intenție consilieri BTL pentru mulți cunoscuți din diverse agenții. Și așa s-a născut ideea unei agenții de outsourcing de BTL. Am vrut să fim acel furnizor care și nouă ne-a lipsit în trecut; practic, un department de BTL mobil ce putea servi orice agenție sau client.

IAA.ro: Cat ați realizat sau nu din aceste obiective?
Gabriel Pricop:
Obiectivul de a deveni o sursă de încredere în BTL a fost cu siguranță îndeplinit, uitându-ne la numărul mare și amploarea proiectelor chiar din primii ani. Nevoia serviciilor noastre pot spune că ne-a suprins, Men in Black ajungând la câțiva zeci de angajați în primul an de funcționare și apoi câteva sute în anii următori.

IAA.ro: Ați fost afectați de criză, cum ați simțit-o?
Gabriel Pricop:
Sigur că am simțit-o, suntem dependenți de contextul economic. Dar, nu toate conotațiile au fost negative! Pentru BTL-iști, criza a adus și mari oportunități - clienții FMCG au început să-și dirijeze banii și mai mult către “bătaia la raft”. Contactul cu consumatorul a devenit punctul cheie. Am reușit într-un timp foarte scurt să ne adaptăm noilor condiții, dezvoltând noi sisteme complexe de coordonare și monitorizare a acestor servicii.

IAA.ro: Cum ai spune că s-a schimbat piața locală de BTL în urma crizei?
Gabriel Pricop:
Înainte vorbeam despre “viralizarea proiectelor”, acum vorbim de “cuantificarea” lor. Nu înseamnă neapărat că spectacolul a dispărut, ci doar ca el este privit strict prin prisma ROI-ului.

IAA.ro: Ce schimbări ai observat în cadrul clienților?
Gabriel Pricop:
O nevoie acută de avea un partener și nu un furnizor. Au nevoie ca acel partener să lupte “în teren” alături de el, nu doar să-i păzească spatele.

IAA.ro: Tocmai ați trecut printr-un proces amplu de repoziționare. De ce ați simțit nevoia acestui pas?
Gabriel Pricop:
Poziționarea noastră pe piață era legată de experiența noastră personală în BTL. Men in Black nu se mai rezumă la asta. Vorbim acum de o echipă numeroasă în permanentă conectare la field care știe să țină lucrurile sub control, indiferent de provocări! Clienții ne-au descris ca “solvers” și ne mândrim cu acest lucru.

Mai mult, am evitat să mai menționăm cuvântul “BTL” în identitatea noastră vizuală. Conexiunile pe care le facem în teren prin canalele de digital marketing, PR etc. depășesc cu mult barierele BTL-ului tradițional.

IAA.ro: Cum vreți să fiți din acest moment percepuți pe piață?
Gabriel Pricop:
Vrem să fim soluția credibilă pentru clientul care vrea să scape de durerile de cap date de managementul field-ului. We are …”there, taking care”.

IAA.ro: Ce ai învățat din experiența celor 8 ani de Men in Black?
Gabriel Pricop:
Cât de important este să te înconjori de oamenii pe care într-adevăr te poți baza. Parteneri, colegi, promoteri, furnizori etc. Îl consider elementul cheie pentru succesul Men In Black și ține de o conduită activă, nu de voia sorții.

IAA.ro: Cum te-a ajutat experiența anterioară în tot acest proces?
Gabriel Pricop:
Lucrez în BTL aproape de la începuturile acestuia în România postdecembristă; am avut astfel șansa să cresc odată cu el, să îI studiez, profitând de fiecare proiect în care am fost implicat. Conturile mari pe care le-am coordonat în agenții ca D’Arcy sau Saatchi&Saatchi, schițarea unui plan de marketing cu clientul sau simpla însoțire a promoterului în teren m-au ajutat să văd complexitatea dimensiunilor field-ului.

IAA.ro: Cum ai caracteriza piața locală de BTL în această vară?
Gabriel Pricop:
Termenii "cost efficient" și "back-up de ploaie" cred că ar descrie cel mai bine această vară.

IAA.ro: Un exemplu de activare creativă și frumoasă în BTL pe plan local?
Gabriel Pricop:
Un proiect al meu de suflet coordonat de noi a fost relansarea “Kinder Surprise” în România. Ideea de a-i lăsa pe copii să descopere “supriza” prin cel mai mare treasure hunt din lume (omologat Guinness Book) a fost o activare frumoasă, dar și o provocare logistică imensă, însă asta ne-am propus! Pe scurt, am fost… “there, taking care”.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare