Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 13 Decembrie 2013
Jazz Communication, un challenger ambițios în industria de publicitate

Jazz Communication, un challenger ambițios în industria de publicitate

Lansată în ianuarie 2012 de Valentin Suciu, Irina Pencea și Diana Benko, agenția Jazz este un challenger ambițios în industria de publicitate, susțin fondatorii. Echipa de 22 de oameni concepe și pune în practică idei de comunicare integrate manifestate în orice mediu, pentru branduri precum: Provident, Băneasa Shopping City, Grand Cinema Digiplex, Lay’s, Star, Krax, Muller, Golden Brau, Vichy Romania, Dr. Oetker, Cillit Bang, AirWick sau World Vision. Despre start-up-uri în publicitate și cum merg lucrurile din această perspectivă vorbesc cei trei fondatori.

IAA.ro: În ce condiții v-ati lansat pe piață și care este istoria din spatele înființării? De ce ați crezut ca aveți șanse să reușiți ?
Irina Pencea:
Am pornit cu multă încredere. În primul rând, încrederea în noi, pentru că am știut că avem puterea Irina Pencea de a aduce rezultate frumoase brandurilor pentru care lucrăm și de a construi o echipă și o cultură puternice. O demonstrasem deja în anii în care lucrasem împreună în Odyssey. Lucrasem alături de Valentin Suciu și de Diana Benko pentru mulți ani și ne-am dat seama că ne completăm foarte bine din punct de vedere al expertizei fiecăruia: Valentin Suciu pe creație, regie și content viral, Diana pe BTL și Client Service și eu pe strategie și management.

În al doilea rând, încrederea pe care ne-au arătat-o clienții cu care am pornit la drum și cărora le mulțumim de orice ori avem ocazia. Jazz a lucrat din prima zi pentru branduri de renume: Danone, Lay’s, Desperados sau Ciuc Radler.

În al treilea rând, am avut încrederea unei echipe foarte tari de oameni seniori, crescuți de noi în spiritul care ne definește – pasiune, entuziasm, explorare, responsabilitate și foarte mult talent.

IAA.ro: Ce vă diferențiază de celelalte agenții ? Câți angajați au fost la început, câți sunt acum? Care este crezul vostru?
Irina Pencea:
Astăzi suntem un challenger. Lucrăm pentru branduri mari și câștigăm business printr-un mix de ingrediente mai greu de găsit în piața de azi: entuziasm + experiență extinsă + talente complementare. Suntem o agenție care generează idei și lucrează în orice mediu. Împreună rezolvăm creativ problemele de business ale clienților într-un fel în care alte agenții nu pot, atât la nivel de execuție, cât și la nivel conceptual.

IAA.ro: De ce numele Jazz?
Valentin Suciu:
Ne-a plăcut cum se vede jazz-ul din public: întâlnirea dintre niște muzicieni care cunosc atât de Valentin Suciu bine muzica clasică și instrumentul lor, încât își pot permite să improvizeze fără să le fie frică de rezultatul final. Cam asta suntem și noi, numai că lucrăm cu imaginația noastră și cu instrumente de advertising.

IAA.ro: Care sunt obstacolele pe care le-ați întâlnit în calea lansării agenției?
Diana Benko:
Deși aveam experiență în dezvoltarea unei organizații și creșterea unor echipe, nu am fost niciodată antreprenori. A fost prima experiență de acest gen, și toate responsabilitățile care țin asta ne-au pus ceva provocări în primul an. Am avut și noi temeri legate de salarii, de cashflow, de cum vom câștiga clienți noi...dar am găsit soluții pentru toate și astăzi suntem mai încrezători. Faptul că am reușit să punem pe picioare o agenție nouă în piața de astăzi este mare lucru și ne întărește și încrederea în ce va urma.

IAA.ro: Care sunt clienții pe care-i aveți și de ce v-au ales?
Diana Benko:
Avem un portofoliu echilibrat, de care suntem foarte mândri. Toate brandurile pentru care lucrăm Diana Benko sunt fie lideri, fie dețin poziții importante în categoriile lor. Contribuim la fiecare prin servicii integrate sau specializate. Punând împreună expertiza complementară a fiecăruia dintre noi 3, putem să ne manifestăm ideile integrat și în orice mediu. Astăzi lucrăm pentru branduri precum Provident, Băneasa Shopping City, Grand Cinema Digiplex, Lay’s, Star, Krax, Muller, Golden Brau, Vichy Romania, Dr. Oetker, Cillit Bang, AirWick sau World Vision.

IAA.ro: Mai este loc de noi agenții pe piață? Sfaturi pentru cei care vor să avânte în acest sens.
Irina Pencea:
Eu cred că viitorul va fi mai bun și mai frumos dacă vor fi din ce în ce mai mulți antreprenori. Și mai ales în domeniul comunicării, cred că viitorul este al oamenilor talentați care vor dori să își manifeste acest talent fără constrâgerile unor structuri mari și birocratice.

Așa ca sfatul meu este să aibă curaj, și poate și un dram de nebunie, dar să fie realiști și să își definească cât mai bine așteptările pe măsura talentului lor și a resurselor disponibile. Noi am pornit agenția într-un an destul de greu, dar am reușit să răzbatem fără să avem susținerea unui grup internațional sau a unui investitor.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare