Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 11 Decembrie 2008
“Mai mult ca niciodată este nevoie de leadership”

“Mai mult ca niciodată este nevoie de leadership”

Mihai Ghyka, Membru al Senatului IAA şi Fost Director General InBev, a explicat într-un interviu acordat IAA.ro că în perioadă de criză managerul are cel mai important rol.

de Floriana Scânteie

Mihai Ghyka este unul dintre speakerii conferinţei internaţionale IAA, „Industria de marketing&comunicare şi criza economică”, care are loc pe 15 decembrie. Tema prezentării sale este “How to have a wonderful time during a cryses”. Ghyka, care acum este consultant în marketing şi business, va explica ce se poate întâmpla pe piaţa marcomm în timp de criză şi va da câteva repere în ceea ce priveşte strategia de business a companiilor.

Iaa: Cum crezi că va afecta criza în 2009 domeniul marcomm?
Mihai Ghyka:
Criza mondială se va reflecta în multe din domeniile societăţii româneşti. Deocamdată, putem vorbi doar de o încetinire bruscă a cererii pentru bunurile de folosinţă îndelungată, în 2009. În acelaşi timp însă, în toate domeniile, clienţi importanţi şi-au micşorat bugetele de comunicare pentru 2009. Vom asista, în mod firesc, la o descreştere a volumului pieţii de publicitate din România. Nu în ultimul rând, o activitate comercială previzionată a fi mai mică, implică costuri mai mici şi reduceri de personal, lucru care, la rândul său, generează nesiguranţă şi consum redus.

Ce ar trebui să facă marile companii pentru a preîntâmpina efectele crizei?
Mai mult ca niciodată este nevoie de leadership. Managerul este cel care va da "tonul" şi va face "muzica". În situaţiile de criză, angajaţii caută certitudini. Comunicarea "top-down" şi "bottom-up" capătă o importanţă sporită. Direcţiile strategice clare şi confirmate sunt esenţiale. De regulă, în situaţii de criză, cu mijloace limitate la minimum, au de câştigat cei mai buni.

Când spui că există un mod plăcut de a petrece criza, la ce te referi?
Vom discuta luni despre acest lucru.

Crezi că discuţiile despre criză deja au luat proporţii exagerate? De ce?
Cred că societăţile americane care reduc personalul la jumătate peste noapte, fac o mare eroare. Reduceri de o asemenea amploare, cu scop "preventiv", duc la o atmosferă tensionată şi dificilă pentru jumătatea de angajaţi rămaşi. Nu am ajuns încă în acest stadiu în România, pentru că nu se vorbeşte despre un climat atât de negativ la nivelul consumatorului.

În ceea ce priveşte tendinţa de scădere a bugetelor de publicitate, cum comentezi?
Cred că sfaturile mele nu îşi au locul pentru multinaţionale. Regulile regionale primează şi sunt extrem de stricte. În cazul afacerilor independente aş fi mai degrabă adeptul unui bugetări normale a exerciţiului financiar 2009. Cu menţiunea creării unor "rezerve" de cheltuieli îngheţate, ce vor fi utilizate doar în cazul în care cererea anticipată se confirmă.

Ce sfaturi le poţi da celor din industrie referitor la oportunităţile în timp de criză?
Paradoxal, oportunităţile sunt mai mari în timp de criză. Pe de o parte, există posibilitatea de a face achiziţii şi concentrări de business la un cost redus. Pe de altă parte, într-un climat de comunicare conservator, cu motoarele reduse la minim, inovaţiile sunt mult mai vizibile. Atrag atenţia şi interesul consumatorului. Pot genera cerere şi dezvoltarea unei pieţe pe termen lung.

Extra info conferinţa IAA

Conferinţa „Industria de marketing&comunicare şi criza economică” va avea loc pe 15 decembrie, la Hotel Howard Johnson, sala Platinium GrandBallroom. Evenimentul este realizat de IAA România cu sprijinul Links Associates. Mai sunt două zile în care vă puteţi înscrie la acest eveniment. Taxa de participare este de 100 euro plus TVA.

Citiţi şi:

S-a stabilit programul Conferinţei IAA

Nick Baum, la conferinţa internaţională IAA

Ce se va discuta la conferinţa IAA

Conferinţă IAA: Industria de marcomm şi criza economică

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare