Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 14 Mai 2018
Măriuca Talpeș: Cred că este nevoie de o schimbare culturală în care a face altfel, a fi altfel, să ajungă să facă parte din normalitate

Măriuca Talpeș: Cred că este nevoie de o schimbare culturală în care a face altfel, a fi altfel, să ajungă să facă parte din normalitate

Premiile de Excelență IAA recompensează în mod deosebit oamenii care, prin curajul și perseverența lor, mișcă lucruri în direcția potrivită și adaugă plus valoare întregii societăți prin activitatea lor zilnică. Premiul de Excelență al Senatului IAA a răsplătit anul acesta doi oameni care au dus România peste hotare și au poziționat-o pe harta țărilor creative: Măriuca și Florin Talpeș, fondatori Bitdefender.

În general, festivalurile și galele aduc recunoașterea proiectelor, însă noi vrem să punctăm importanţa oamenilor din spatele oricărei mișcări, căci doar ei sunt forța motrice a schimbării și a evoluției. Așadar, ne dorim să arătăm publicului mai mult despre omul și profesionistul care a câștigat fiecare premiu și cum a ajuns el în rolul de influenţator al industriei. 

Măriuca și Florin Talpeș au fondat și au crescut brandul Bitdefender pe plan internațional, cel mai puternic brand internațional creat și crescut din România. Pentru această performanţă, dar şi pentru eforturile constante de transformare a educației din România, noi i-am răsplătit cu Premiul de Excelență al Senatului IAA.

Premiul de ExcelenÅ£Ä al Senatului IAA pentru MÄriuca Åi Florin TalpeÈ

Ne poţi ajuta cu un scurt rezumat al carierei tale? Ne dorim să te prezentăm în 3 fraze care să spună totul despre cum ai intrat în antreprenoriat, de ce şi care e drive-ul tău.

Am terminat facultatea de matematică și mi-a plăcut parcă dintotdeauna această știință și artă în același timp. Mi-a plăcut de când eram mică să mă joc descoperind matematica și să îi atrag pe cât mai mulți alături de mine în acest “joc”. Am înființat o companie de dezvoltare de software împreună cu soțul meu în 1990, lucrând la proiecte foarte diferite încă de la început – aplicații bancare, jocuri, transformări de imagini, aplicații de teste pentru copii. Și încet, încet am descoperit cât de mult poate ajuta calculatorul un copil în procesul de învățare, prin joc, autotestare, descoperire de lucruri noi și în același timp cât de bine se simt copiii în mediul digital. Așa că începând cu anii ’98 am început să dezvoltăm produse cu multe jocuri pentru copii cu ajutorul cărora copiii să descopere matematica, geografia, fizica, chimia, biologia, altfel decât la școală. În paralel cu aceste produse am lansat platforme online pentru profesori, pentru copii olimpici și pentru părinți – didactic, olimpiade, viitoriolimpici, suntparinte – platforme care să îi ajute cu cât mai multe instrumente și bune practici pe toți cei care sunt implicați în educarea copiilor.

Îmi doresc foarte mult ca toți copiii și toți profesorii să fie curioși și plini de entuziasm în fiecare zi la școală, să aibă un mediu de învățare prietenos și creativ – și să putem spune nu peste multă vreme că avem printre cei mai pasionați și mai creativi copii din lume în științe, arte.

Cu toții ar trebui să ajutăm școlile, profesorii și copiii să fie performanți, pasionați și inovatori în fiecare zi.

Sunt puternic motivată în fiecare zi de dascălii cu care intru în contact și care, în ciuda dificultăților din sistemul românesc de învățământ, își doresc să producă o schimbare în bine în mințile și în personalitatea celor pe care îi îndrumă zilnic și contribuie la viitorul țării prin caracterele pe care le formează.

Povesteşte-ne, te rugăm, despre proiectul care ţi-a adus premiul. Este cel mai drag, cel în care ai investit cel mai mult timp, efort, cele mai multe resurse? Cum l-ai început şi ce planuri de viitor ai cu el? 

Voi vorbi despre Bitdefender, companie din al cărei board fac parte și în care, împreună cu soțul meu deținem majoritatea acțiunilor.

În anii ’90, alături de Florin, și el matematician de profesie, am înființat, în sufrageria familiei, o companie de software care livra produse pe piața franceză. Din cauză că spre sfârșitul anilor 1990 dischetele prin care livram software-ul ajungeau adesea virusate la clienti, cu toate că noi le scanam cu produse de securitate existente în piață la acea vreme, ne-am gândit la necesitatea unui produs antivirus în primul rând pentru a ne proteja produsele, și abia apoi ca la o afacere. Numele Bitdefender a fost lansat în 2001. Echipa a crescut de atunci de câteva zeci de ori, la aproximativ 1.500 de angajați în SUA, Canada, Marea Britanie, Franța, Germania, Danemarca, Suedia, Italia, Spania, Emiratele Arabe Unite și România.

În anul 2003, soluția de securitate cibernetică românească primea IST Prize, primul premiu acordat unei companii din Europa Centrală și de Est, considerat „Nobelul informaticii”. Atunci, inovația Bitdefender legată de analiza nu a semnăturii, ci a comportamentului atacurilor informatice a fost descrisă ca un pas de cotitură în industrie. MIDAS (Malware Intrusion Detection Advanced System) avea să revoluționeze procesul de fabricație a tuturor soluțiilor antivirus.

18 ani mai târziu, soluțiile Bitdefender ajung în peste 150 de țări, iar aproximativ 7% din populația Globului, 500 de milioane de oameni, folosește cel puțin o tehnologie de securitate cibernetică creată de echipa noastră.

Planul nostru e de a crește continuu brandul și cota de piață a Bitdefender în următorii 5-7 ani, precum și atingerea și consolidarea poziției de lider pe piața de securitate a centrelor de date ale întreprinderilor (creierele lor digitale) și pe piața de securitate a caselor inteligente.

În afară de Bitdefender, unde sunt implicată în Supervisory Board, conduc Intuitext, educația fiind domeniul meu de suflet.

IAA te recunoaşte ca role model, acesta a şi fost unul dintre motivele pentru a-ţi premia meritele. Ce le poţi spune tinerilor la început de carieră într-o industrie creativă? Ce să facă, în ce direcţie să îşi investească visele şi cum să se menţină motivaţi?

Le recomand tuturor tinerilor la început de drum în viață, indiferent dacă din poziția de angajat sau antreprenor, să își aleagă domeniul în care lucrează după pasiunile lor, să își dorească mereu să fie cei mai buni și cei mai apreciați de clienți pentru produsele pe care le construiesc, să fie perseverenți și să înțeleagă că numai cu efort și pasiune pot ajunge unde visează.

Eu cred că românii sunt prin naștere creativi, plini de umor, de atenție și grijă pentru celalalt – și pot construi cele mai atractive produse în orice ramură a industriilor creative.

De ce este nevoie pentru ca România să devină Hub Global Creativ? E încurajator să vedem modele care demonstrează acest lucru (iar caştigătorii Premiilor de Excelenţă sunt astfel de modele), însă dincolo de modele, ce e necesar pentru a îndeplini acest lucuru?

Filosofia business-urilor în care familia mea este implicată are la bază ideea de a inova continuu.

Bitdefender este una dintre cele mai inovatoare companii din România, care a fost de mai multe ori în poziția de a schimba industria globală în care activează prin tehnologiile pe care le-a creat în premieră. Bitdefender BOX, soluția de securitate pentru toate dispozitivele inteligente care pot fi utilizate într-o casă, un produs ce tocmai s-a lansat în România, este doar cel mai recent exemplu de tehnologie pe care Bitdefender a creat-o în urmă cu 3 ani atunci când nu mai exista nimic similar pe piață. Ulterior alte mari companii globale au introdus produse similare în portofoliu.

Intuitext, business-ul de educație bazată pe tehnologii noi, pe care îl conduc direct, e un alt asemenea business: în 2003 lansam una din primele platforme digitale din lume de crowdsourcing pentru profesori (profesorii creând conținut/bune practici pentru ceilalți profesori) platformă care e folosită astăzi de peste 75% din dascălii din România. În 2007 produsele noastre “Geometrie: între joc și nota 10” primeau premiul pentru “cel mai bun conținut interactiv la un produs e-learning” la World Summit Award.

De ce este nevoie pentru ca în România să existe mai multe exemple de companii care inovează la nivel global? Pe lângă un sistem de educație solid adaptat economiei globale actuale, cred că este nevoie de o schimbare culturală în care a face altfel, a fi altfel, să ajungă să facă parte din normalitate. De exemplu greșeala să fie privită ca un mijloc de învățare și perfecționare și nu ca o catastrofă. Prea mulți tineri nu încearcă, de teamă să nu greșească, iar această atitudine este cultivată din păcate în continuare în familie și în scoală.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare