Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 9 Iulie 2010
Marta Uşurelu:

Marta Uşurelu: "Mă deranjează să văd că oamenii care sunt lideri de opinie stau „pe burtă” şi nu spun nimic"

La începutul acestei săptămâni, revista Biz ne-a dat o lecţie de jurnalism: cei 12 oameni care formează echipa au redactat, intervievat, fotografiat, editat, tehnoredactat, pregătit şi trimis în tipar prima tranşă a tirajului numărului 200 al revistei Biz în doar 2 zile. Proiectul face parte din campania "Susţine Printul!", demarată de revista Biz în urmă cu o lună.

de Floriana Scânteie

Marta Uşurelu, redactorul-şef al revistei Biz, a răspuns la câteva întrebări despre nevoia unei astfel de campanii şi dorinţa unei echipe de "a arăta tuturor ce este brandul Biz şi cât de bună poate fi o revistă făcută de jurnalişti inimoşi şi care îşi iubesc meseria". 
   
Cum v-a venit ideea cu Biz48h? Care e mesajul pe care aţi vrut să-l transmiteţi către public şi presă?
La nivel international s-au tot facut proiecte ambitioase in 48 de ore. Amintesc 48HR Magazine sau Launch48. Am comentat in redactie astfel de proiecte si ne-am gandit ca „ ar fi foarte tare ar fi sa facem revista in 48 de ore!” si am stabilit ca ori la toamna, ori in 2011, o sa facem acest proiect. Dar, la urmatoarea sedinta de sumar ne-am dat seama ca acest proiect se potrivea de minune pentru numarul Biz de vara si ca se si incadra in planul nostru de reafirmare al revistei si atunci am decis ca a venit momentul sa-l punem in practica.

Mesajul pe care am dorit sa-l transmitem este ca suntem o echipa curajoasa, care vrea sa demonstreze ca nimic nu este imposibil. Vrem ca Biz sa devina cea mai iubita revista de business. In aceasta lumina, experimentul Biz48h este o continuare fireasca a copertilor „irealizabile” pe care le-a facut in acest an si a campaniei de imagine pe care am realizat-o pentru revista.

Pentru cine nu stie, am preluat revista anul trecut de la BMG, cu multe creante, inclusiv de imagine, si de 8 luni muncim zi de zi pentru a arata tuturor ce este brandul Biz si cat de buna poate fi o revista facuta de jurnalisti inimosi, care isi iubesc meseria. Iar rezultatul se vede! Mai corporatist, pot raspunde la intrebarea ta ca Biz48h este un exercitiu de antreprenoriat creativ si de transparenta, care arata ca o revista este un mediu versatil, ce transmite mesaje si permite experimente pe care alte medii nu le suporta.

Aţi primit sprijin din partea celor care, de obicei, sunt subiecţi în revista Biz. De fapt, în ce a constat invitaţia ca ei să participle la "crearea" revistei şi ce înseamnă acest sprijin pentru voi?
Cand am stabilit ca facem Biz48h, am avut cateva directii clare pe care am mers: Biz a atras intotdeauna cei mai importanti oameni, din toate domeniile. I-am avut de multe ori exclusiv cu interviuri. Am stabilit in acest sens sa aducem in redactia noastra "ambulanta” de la Baneasa Shopping City, CEO, manageri de top, oameni pe care de obicei ii vanezi saptamani la rand pana iti raspund. Si am reusit!

Ne-am propus ca acest experiment sa fie pentru oamenii de afaceri si o buna ocazie de a vedea ce insemana de fapt munca intr-o redactie si i-am invitat sa vina sa scrie alaturi de noi opinii, analize, si chiar sa faca cover-story. A fost si pentru noi ceva nou sa-i avem alaturi, la masa, pe cativa dintre cei mai cunoscuti oameni ai momentului care au scris sarguincios si cuminti ceea ce le-am propus. A fost fara indoiala un experiment care trebuie repetat. Iar bucuria pe care am trait-o si mesajele de apreciere si felicitare pe care toata lumea ni le trimite sunt un nou motor pentru noi.

Aţi luat în considerare că poate nu veţi reuşi să terminaţi revista în timp util? Asta a fost, de fapt, miza? Sau experimentul în sine era de ajuns pentru a demonstra ceea ce v-aţi propus?
Sigur ca ne-am gandit ca nu terminam! La fiecare sedinta pe care o faceam incepeam cu intrebarea: „Terminam? Ce facem daca nu terminam?”. Dar, inainte sa anuntam oficial evenimentul, am avut din partea fiecarui membru al echipei certitudinea ca va face tot posibilul pentru a se incadra in dead-line, precum si diverse solutii de back-up.

Am o echipa minunata. Suntem 12 oameni care am pus pe langa cele 48 de ore din viata noastra in acest proiect, mult suflet si pasiune, si mai ales entuziasm. Stiam ca trebuia sa facem revista intr-un termen de 5 ori mai scurt. Si, daca intri pe blogul www.gandestebiz.ro, ai sa vezi filmul acestei actiuni si cat de mult a contat pentru noi sa fie facut in timp. De aceea, desi am avut si spaime ca nu terminam, sau ca nu ne vin invitatii, am avut o certitudine, o liniste sufleteasca, oarecum nefireasca, ca vom termina in deadline.

Evenimentul Biz48h face parte dintr-o campanie demarată de voi pentru a salva printul. Ce alte lucruri s-au mai întâmplat sub această umbrelă şi ce planuri mai aveţi?
Sincer, m-am saturat de mai bine de 2 ani sa tot aud: „Print-ul moare!” ‚”Print-lul nu are nici o sansa”. Ma deranjeaza insa mai mult sa vad ca in domenii intregi care traiesc din print sau de pe urma print-ului, oamenii care sunt lideri de opinie si ar trebui sa faca cava, stau „pe burta” si nu spun nimic. Dar sa mai si faca ceva!

Stiu si eu, si echipa mea, ca da, se vor mai inchide ziare si reviste, ca da, va mai muri ceva din print, dar nu va disparea niciodata acest mediu. Desi tehnologia influenteaza si va influneta din ce in ce mai mult stilul nostru de viata, print-ul va continua sa traiasca atat timp cat va fi folositor cuiva. Am pornit aceasta campanie pentru ca mi s-a parut firesc si necesar. Am inceput printr-o campanie in socialmedia care a prins imediat. Primim adeziuni noi in fiecare zi. Am continuat-o cu Biz48 h si vom mai avea si alte proiecte in acest sens.

De ce o campanie de salvare a printului? Crezi că va funcţiona? Nu crezi că, de fapt, nu ţine foarte mult de voi?
Tine si nu tine de noi. Cred ca tine de fiecare om in parte putin. Repet, noi suntem convinsi ca printul nu va muri. Se vor mai inchide multe reviste, e adevarat, dar jurnalismul adevarat si publicatiile de calitate vor supravietui. Mi s-a parut vital sa iau atitudine si sa deschid gura pentru ca nimeni altcineva nu a facut-o.

Sunteti probabil singura revistă care a dus la nivelul următor discuţia despre o problemă care stă deasupra multor trusturi de presă ca drobul de sare. Eşti mulţumită de reacţia colegilor tăi din presă vizavi de ceea ce se poate face concret în România pentru ca presa scrisă să nu moară?
Nu a facut nimeni nimic. Sau cel putin, eu nu stiu sa fi facut cineva ceva. Cred insa ca se poate face si la noi ceva. In afara tarii noastre, trusturile mari de presa s-au unit intr-o actiune comuna prin care sustin valoarea print-ului. As vrea sa vad un astfel de spirit solidar si in Romania! De altfel, campania noastra „Sustine print-ul” nu se refera doar la Biz. Este o campanie prin care sugeram tuturor sa sustina publicatia preferata, oricare ar fi aceea!

De ce crezi că are nevoie presa scrisă din România pentru a depăşi acestă perioadă de criză?
De subiecte de calitate. De proiecte inovatoare de valoare. De mult curaj si de spirit jurnalistic. De dorinta de a arata ca print-ul merita sa supravietuiasca! Mereu au fost si vor mai fi crize. Uite, pentru Biz, criza a fost o oportunitate, desi suntem antreprenori!
Iti dai seama cat de multe am fi facut daca am fi avut un investitor sau un trust in spate?

Cum vezi presa scrisă de la noi peste 5 ani? Ce vom putea citi şi pe ce medii?
Ar fi atat de tare sa stiu cum va evolua! Am fi castigatori garantat!
E greu de spus. Cred ca vor exista in continuare cateva publicatii pe fiecare domeniu, care vor avea o comunitate a lor, online-ul se va dezvolta si se va ramifica, dar cred foarte mult ca vor aparea din ce in ce mai multe solutii de intrepatrundere a print-ului cu online-ul. Si cred in ideea ca vor fi nuclee in jurul carora se vor construi comunitati.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
paul S
12 Iulie 2010, 12:24
Ce print trebuie salvat? Eu ii stiu doar pe printul Duda si printul Paul cu printesa Lia. Care are probleme?
Cosmin Andrei Palade
13 Iulie 2010, 12:44
Punctul de vedere e legitim, mai pe sfarsitul articolului sunt greseli ortografice.
sompor
16 Martie 2016, 13:18
punctul
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare