Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Interviuri"
Facebook
Like us on Facebook
Interviu - 14 Iunie 2011
Max Palla:

Max Palla: "Cred că Effie este printre cele mai bune festivaluri de publicitate din Europa"

Preşedintele juriului Effie 2011, Max Palla, a fost surprins plăcut de modul în care a fost organizat festivalul, de interesul manifestat de agenţii la înscriere şi de campaniile româneşti extrem de creative, care sunt "de nivel european".

de Floriana Scânteie
Max Palla a coordonat o echipă formată din 81 de specialişti în marketing şi comunicare, fiind una dintre cele mai extinse formule de juriu care există la un festival de publicitate european. Cu toate acestea, Preşedintele juriului a declarat că nominalizările pentru Grand Effie au venit în mod firesc, toţi membrii juriului apreciind rezultatele şi creativitatea celor două campanii.  

IAA.ro: Cu ce sentiment rămâneţi după această ediţie a Effie 2011?
Max Palla:
Am fost plăcut surprins de două lucruri: primul se referă la compoziţia complexă a juriului, format din 81 de membri, dar mi s-a spus că aici există interes mare pentru "poziţia" de jurat la Effie, ceea ce este un semn bun pentru industrie. A doua surpriză plăcută a fost organizarea evenimentului. Totul a fost făcut foarte bine, ne-a uşurat mult munca. Jos pălăria pentru organizatori! În ceea ce priveşte festivalul, trebuie să facem diferenţa între competiţiile care premiază creativitatea şi cele care premiază creativitatea şi eficienţa, aşa cum este cazul Effie. Bineînţeles că sunt foarte multe campanii creative, dar mai mult decât atât, pot să spun că am văzut multe campanii româneşti realizate la înalte standarde europene.

Ce a contat pentru juriu când a decis cui va acorda Grand Effie în acest an?
Pentru juriu a fost uşor să decidă care sunt cele două nominazări, pentru că amândouă erau candidatele perfecte pentru acest titlu, fiind extrem de bine făcute. Cred că a contat mai mult pentru juriu faptul că Dedeman este un client local, care desfăşoară un business de succes, iar campania este extrem de amuzantă. Umorul şi buna dispoziţie pe care ţi-o crează o astfel de campanie publicitară sunt cele mai importante ingrediente ale succesului.

Am văzut o categorie cu multe nominalizări şi cu multe premii: financial services. Ţinând cont că este un domeniu mai dificil de abordat, cum vi s-au părut campaniile premiate?
Nu este uşor să lucrezi pentru clienţi din domeniul bancar, însă pe de altă parte, nici nu poţi arăta produsul aşa cum se întâmplă la alte categorii, aşa că tocmai acest aspect face domeniul bancar oarecum ideal pentru publicitate. Diferenţa între bănci sau oferte se face, de fapt, la nivel de serviciu prestat, de front-desk. Cu multă creativitate pot ieşi campanii publicitare foarte bune pe acest sector, aşa cum există peste tot în lume şi cum am văzut şi aici.

Ce părere aveţi despre standardele impuse de Effie România? 
Cred că Effie este printre cele mai bune festivaluri de publicitate din Europa şi am văzut destule la viaţa mea. De ce? Pentru că interesul faţă de competiţie este mare, traducându-se într-un număr mare de înscrieri anul acesta, juriul este select şi complex, nivelul de notorietate al festivalului este ridicat, dar şi al oamenilor care îl reprezintă, organizarea este impecabilă. Pentru membrii juriului, participarea în cadrul Effie echivalează cu un seminar de marketing, pentru că înveţi foarte mult de la colegi, de la cazurile înscrise, astfel încât atât indivizii, cât şi cei care înscriu an de an la Effie devin mai buni.

Extra info

Max Palla şi-a început activitatea în comunicare ca Managing Director la Ogilvy & Mather Direct Viena, urmând ca la începutul anilor ‘90 să fondeze agenţia "Palla, Koblinger& Partner" (PKP Proximity). Este unul dintre fondatorii si actionarii mai multor companii din industria de marketing si comunicare.

In 1999 s-a alaturat grupului BBDO, ca Managing Director & Partner "BBDO Holding Austria". Palla a parasit BBDO in 2004 si a infiintat “Max Palla Consulting KG”, iar in 2006 a devenit partener la “httpool online Marketing” Viena.

A colaborat pentru o scurta perioada de timp cu Jung Von Matt Hamburg, in calitate de CEE Coordinator, iar din 2007 pana in 2011 a fost Presedinte IAA Austria.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare